Wikia

De Zilverzing, banner FF wiki
De Zilverzing
De Zilverzing, cover
Algemeen
Maker Mvs109
Genre Avontuur
Fandom Morgenpoots MagiCats
Chronologie
Opgevolgd door De Zilverzing: In metaal gevangen (1)
Verwant aan MagiCats

"Jij bent de Zilverzing."

"Dat ben ik altijd geweest."

"Ja, maar niet zo."

Wanneer Merin, een kitten van de Metal familie met een groot magisch talent, wordt aangevallen door de Zwartgeklauwden, schiet haar vader en familiehoofd Copernicus haar te hulp. In haar blinde paniek verandert ze hem echter in een metalen beeld.

Bang voor de gevolgen vlucht Merin naar de enige katten toe die haar magie teniet kunnen doen: de Ocean familie, haar grootste vijanden, in de hoop dat zij het tij kunnen keren voordat iemand er achter komt wat er gebeurd is.

Mededelingen van de schrijfsterEdit

Leeswaarschuwing?Edit

Op wat stevige intimidatie en wat toespelingen op duistere plotten na is dit verhaal nog redelijk tam in vergelijking met mijn andere verhalen (zoals: De Sintelvuren en Dodendansers).

UpdatesEdit

Ik plaats dagelijks een nieuwe paragraaf. Dit is niet heel veel tekst, doorgaans tussen de 200 en 400 woorden, maar ik wil dit eens proberen.

Up-to-date?Edit

Laatst geplaatst: 15 juni 2018. Volgens mij ben ik nu weer bij. Excuses voor de vertraging. Heb de afgelopen dagen echt veel moeten werken (een uur of achttien. Misschien meer).

MagiCatsEdit

De Zilverzing speelt zich af in de wereld van MagiCats. Dit is een verhaal van Morgenpoot en ik heb toestemming van haar gekregen om De Zilverzing te schrijven. 

OverigeEdit

Het valt me nu pas op dat de meeste personages nogal arrogant en/of chagrijnig kijken. Het is niks persoonlijks ;-P

HoofdstukkenEdit

Boekomslag Inhoud
De Zilverzing, H1.2

In metaal gevangen (1)

Onderweg naar huis wordt Merin aangevallen door de Zwartgeklauwden. Ze probeert uit alle macht te ontsnappen, maar het is drie tegen één.

Haar vader Copernicus schiet haar te hulp, maar dan verliest Merin de controle over haar magie.

De Zilverzinger, H2

De verrader (2)

Door de controle te verliezen, heeft Merin de Zwartgeklauwden vrij spel gegeven binnen de Metal familie. Bang voor de gevolgen van haar blunder vlucht ze weg.

Ze hoopt een Ocean kat te vinden die met metaal rond Copernicus lichaam weg kan laten roesten. Dan kruist haar pad zich met dat van Luckos Rain.

De Zilverzing, H3

Soort van gered (3)

Het loopt allemaal niet volgens plan. Verre van zelfs. Nu Merin uitgeschakeld is, voelt Isya zich gedwongen om actie te ondernemen.

Ze vindt een manier om haar zusje te redden, maar moet Merin dan wel toevertrouwen aan de Zwartgeklauwden. Kan je dit wel redden noemen?

De Zilverzing, H4

Ironie (4)

Nu pas begint het tot Isya door te dringen wat er allemaal om haar heen gebeurd en het besef komt redelijk hard aan.

Ze ziet Merin vertrekken met de Zwartgeklauwden en wordt door de leider van het groepje ontvoerders in het moeras van de Water Dynastie achtergelaten.

Hoe nu verder?

PersonagesEdit

HoofdpersonenEdit

Illustratie Informatie
Isya

Isya Metal

  • Oudste dochter van Copernicus en Alkali Metal
  • Zus van Merin Metal
  • Nichtje van Ushindus Metal

Een erg sensitieve jonge kat die beslissingen maakt gebasseerd op haar emoties. Kan erg afstandelijk en afwezig overkomen.

Merin

Merin Metal

  • Jongste dochter van Copernicus en Alkali Metal
  • Zusje van Isya Metal
  • Nichtje van Ushindus Metal

Avontuurlijke jonge kitten met een groot talent voor magie. Gaat altijd direct over op actie.

Zorren

Zorren

Een doelgerichte kater die erg eigenwijs uit de hoek kan komen. Hij kan een avontuur wel waarderen, maar alleen als hij aan de touwtjes mag trekken.

Salomé

Salomé

Een doorgewinterde poes met een heldere blik op de wereld die wel haar eigen boontjes kan doppen.

Andere personagesEdit

Illustratie Informatie
Copernicus

Copernicus Metal

  • Hoofd van de Metal familie
  • Partner van Alkali Metal
  • Vader van Isya Metal en Merin Metal
  • Broer van Ushindus Metal

Kalme kat die altijd voor iedereen tijd maakt. Heeft tevens de sterkste magische krachten van de familie (al lijkt Merin hem van die plaatst te stoten).

Ushindus

Ushindus Metal

  • Broertje van Copernicus Metal
  • Oom van Isya Metal en Merin Metal
  • Plaatsvervangend hoofd van de Metal familie

Een koele kater, maar wel eentje die weet hoe hij de familie door zware tijden moeten slepen. Hij weet veel over Neonpolis.

Luckos

Luckos Rain

Sterke, ambitieuze kater die grote plannen voor de toekomst heeft. Is van mening dat het doel de middelen heiligt.

Onyx

Onyx Smoke

Charmant en intelligent met misschien iets te veel gevoel voor drama, maar hij bedoelt het doorgaans niet kwaad.