Wikia

Pas op
Leeswaarschuwing!

Dit verhaal bevat moord, mishandeling, verkrachting en meer geweld!

<- EP; Bitterzoet: Overzicht | Ruwe diamanten (2) ->

Ze waren te ver gegaan. Ze waren weer eens veel te ver gegaan, maar de prijs van verlies was hoger dan de kosten van de winst. En ze zouden het zo opnieuw doen. Iedere keer weer en steeds maar weer verder tot het moment dat er niets meer van hun over was.

Een gemiddelde ranger streed voor het welzijn van mens en pokémon. Een goede ranger had veel over voor deze balans en de beste rangers deden hier bijna alles voor. Dan had je nog de Rang 9 Rangers. Zij sloegen door. Geen missie ging hun te ver en geen moraal was aan hun toebedeeld. Onder die laatste categorie vielen Jacky en Thura.

Hun eerste prioriteit is het om eco-crimineel Castro Pollux een halt toe te roepen, maar de zaken liggen ingewikkelder dan dat. In de fragiele balans tussen de Rang 9 Rangers en de eco-criminelen is je grootste vijand ook je beste vriend en is het niet altijd duidelijk wie van de partijen het gevaarlijkste is.

Verrassing (1)
Celebi, 1
Algemeen
Schrijver Mvs109
Serie Eerste prioriteit; Bitterzoet
Hoofdstuk Verrassing (1)
Chronologie
Voorafgegaan door -
Opgevolgd door Ruwe diamanten (2)
Verwant aan Eerste prioriteit

Een verrassende dagEdit

Zuchtend haalde Castro zijn pistool tevoorschijn. Met trage bewegingen begon hij het wapen te laden. Het was een handeling die hij nu al zo vaak had uitgevoerd dat hij er verder geen gedachte meer aan hoefde te besteden en zelfs het richten en overhalen van de trekker deed geen spier meer bij hem bewegen.

De knal ging gepaard met een doffe bons en een zacht gekreun. Geen gil? Indrukwekkend. Moorden maakte van Castro geen blijer mens. Het was simpelweg een handeling die noodzakelijk was om het zakenpad vrij te houden en deze pokémon ranger stond in de weg.

'Dacht je nu echt dat ik niet zou schieten, omdat twee kinderen toekijken, meisje? Kom op, bel je collega's uit Adamas en ik laat je vertrekken met je leven,' zei Castro. De ranger zat geknield op de rond met een arm over haar maagstreek. De kogel had een van haar nieren geraak, maar al met al was het niets dodelijks. Kindermoord bleef de eco-crimineel een smerige klus vinden, maar ja. Als ze het geen keus lieten...

Het meisje zat daar echter als versteend. De tweestrijd was duidelijk van haar gezicht te lezen. Terugvechten of afnokken? De bewusteloze celebi lag nog steeds maar twintig meter achter haar.Castro hoefde een van zijn mensen maar de opdracht te geven om de legendarische pokémon te pakken en het zou gebeurd zijn, maar dit was een principekwestie.

Het principe dat een amateuristische rang 5 ranger het op dacht te kunnen nemen tegen de grootste schurk van Adamas. Het deed Castro's bloed koken. Wat bezielde Erma om haar mensen niet te waarschuwen voor deze gevaren? En wat bezielde de twee kinderen die zich hadden verstopt in het struikgewas om hen helemaal naar hier te volgen?

Hij had ze wel ziet zitten ondanks de duisternis in Kanto's bossen, maar als ze zich niet lieten afschrikken door de jacht op een legendarische pokémon en de mishandeling van een ranger, dan liepen ze maar een trauma op. De jeugd van tegenwoordig ook. Ooggetuigen? Het zou hem aan zijn reet roesten.

Castro stapte op de ranger af en rukte de styler uit haar handen. Dit bracht het vuur bij het meisje terug. Ze vloog overeind en wilde de styler terug grijpen, maar Castro gaf haar een trap tegen de schenen en ze lag weer op de grond. Ee voet op haar keel voorkwam dat ze hem weer aa zou vallen. Nu kronkelde haar lichaam onder dat van de kalme eco-crimineel, happend naar lucht, blind van de pijn en oh, zo weerloos.

Castro drukte de noodknop op de styler in. Een direct contact kwam met oprichtster Erma tot stand. Toen ze het gezicht van de schurk zag, trok ze wit weg. Trachtend haar emoties te verbergen, staarde ze hem zwijgend aan.

'Twee heb ik er eerder laten gaan, Erma. Twee stronteigenwijze, saboterende rotrangers die de rang en het verstand niet hadden om mij aan te kunnen. Ook mijn collega's in Adamas klagen over de amateurs die in de weg lopen.Tot nu toe heeft de Code ze beschermd, maar ik, als voorzitter van Commitee 46, heb het recht om een voorbeeld te stellen wanneer de regels niet worden nageleefd,' donderde Castro over de webcam met de hulpeloze ranger achter zich in beeld.

Ze was zich nu enkel nog bewust van het feit dat deze spontane missie haar einde kon worden en ze vocht met al haar kracht om te ontsnappen. Erma zag het ook.

'Meneer Pollux, alstublieft. Laat haar gaan en ik zal mijn mensen, inclusief die in Adamas, beter voorlichten, zodat dit niet meer hoeft te gebeuren,' beloofde Erma, want meer kon ze nu niet meer betekenen voor het meisje.

'De bloedrangers staan niet onder jouw bevel, mocht je het nog niet gemerkt hebben. Nee Erma, drie keer is scheepsrecht. Begin je voorlichting maar met dit: rang 5 ranger van 15 vermoord dankzij slechte voorlichting.'

'Nee, Castro!'

Het eerste schot werd gelost en ditmaal gilde de ranger wel. De kogel had zich diep in haar vlees geboord. De volgende drie schoten raakten minstens net zo pijnlijke plekken. Het meisje schreeuwde het uit, smeekte Castro haar te sparen en Erma om haar te redden, maar ook de oude oprichtster van de Ranger wist dat het meisje dit nooit kon navertellen.

Castro hoorde de vrouw al huilende haar mensen er op uit sturen om in ijdele hoop het meisje nog te komen redden. Jammer dan. Had ze maar moeten luisteren, maar rang 5 was rang 5 en Castro kon het niet maken, gewetenskwestie en de Code, om haar hier dood te laten bloeden. De zesde kogel schoot hij door haar hoofd heen.

Het werd plotseling akelig stil in het woud op het zachte snikken van Erma na.

'Jouw schuld,' zei Castro droog. 'We laten het hier wel liggen. Je hebt de GPS-positie, dus je kan het zou komen ophalen. Ik zie je wel weer, Erma.'

De eco-crimineel verbrak de verbinding en herlaadde zijn pistool, terwijl hij wat rondkeek. De twee kinderen waren verdwenen. Mooi zo, maar toen zag hij dat ook celebi was verdwenen. Het zou toch niet?

'Baas!' riep een van zijn mensen. Achter haar starten de overige ondergeschikten hun vliegmobiel op om in alle haast in het woud te verdwenen.

'Die twee...ze hebben celebi...'

Castro's blik was er een van pure verbazing en de eerste paar tellen wist hij niet wat hij moest zeggen. Eerst die rang 5 en nu echte kinderen? Het moest niet gekker worden.

'Vang ze.' Het was tenminste een begin. 'Zo ongedeerd mogelijk. Ik wil een babbeltje met ze maken.'

Wordt vervolgdEdit

Growlithe, vlammenwerper
Castro wist zeker dat er sowieso iets mis moest zijn met de twee kinderen die het lef hadden om een celebi onder zijn neus vandaan te kapen, maar ze blijken zijn niveau van koppigheid en lef te kunnen evenaren.

Sterker nog: ze hebben zelf het lef om hem te bedreigen. Dat en nog meer in: Ruwe diamanten (2).