Wikia

Pas op
Leeswaarschuwing!

Dit verhaal bevat onderwerpen als mishandeling, moord, verkrachting en andere seksuele thema's en meer geweld.

Eerste prioriteit
Eerste prioriteit, hoofdlogo
Algemeen
Maker Gebruiker:Mvs109
Genre Avontuur, drama, actie, romantiek
Fandom Pokémon Rangers
Leeftijd 16+
Chronologie
Verwant aan EP; Bitterzoet

Eerste prioriteit is een reeks verhalen in ontwikkeling die zich afspelen rondom de Pokémon Rangers. Zo heb je Jack Walker en Thura Smith, hoofdpersonen uit Bitterzoet, die ieder moreel besef zijn verloren in hun strijd met de grootste eco-criminelen aller tijden.

Dan is er nog mevrouw Claire, uit Een missie te ver. Een ex-topranger die de veiligheid van de Ranger School opzocht na een vreselijk incident. Een van haar studenten is Nicole Nintendi, een zeer ambitieuze jonge ranger wiens gedrag erg familiair is.

En dan is er nog Drifloon drama met Kayn Wild, de niet al te gelukkige stagiar electrotechniek die de komende zes maanden voor de Ranger Unie moet werken en wiens dagelijks leven nu onmogelijk wordt gemaakt door een opdringerige drifloon.

De toon is gezet. Het verhaal kan beginnen. Is het welzijn van pokémon werkelijk 's werelds eerste prioriteit?

MededelingenEdit

AlgemeenEdit

Bezig om deze fanon op te zetten als een voorbeeldfanon voor gecompliceerde series. Nieuwe hoofdstukken worden er niet verwacht. Misschien wel wat nieuwe gerelateerde pagina's.

InleidingenEdit

Eerste prioriteit; BitterzoetEdit

Ze waren te ver gegaan. Ze waren weer eens veel te ver gegaan, maar de prijs van verlies was hoger dan de kosten van de winst. En ze zouden h

Logo, Bitterzoet
et zo opnieuw doen. Iedere keer weer en steeds maar weer verder tot het moment dat er niets meer van hun over was.

Een gemiddelde ranger streed voor het welzijn van mens en pokémon. Een goede ranger had veel over voor deze balans en de beste rangers deden hier bijna alles voor. Dan had je nog de Rang 9 Rangers. Zij sloegen door. Geen missie ging hun te ver en geen moraal was aan hun toebedeeld. Onder die laatste categorie vielen Jacky en Thura.

Hun eerste prioriteit is het om eco-crimineel Castro Pollux een halt toe te roepen, maar de zaken liggen ingewikkelder dan dat. In de fragiele balans tussen de Rang 9 Rangers en de eco-criminelen is je grootste vijand ook je beste vriend en is het niet altijd duidelijk wie van de partijen het gevaarlijkste is.

Eerste prioriteit; Drifloon dramaEdit

Ik heb nooit of te nimmer de wens gehad om te gaan studeren. Ja, misschien iets in de richting van pokémon, maar van mijn ouwe heer moest ik '

Logo, Drifloon drama
'wat anders gaan doen. Nu zit ik de komende zes maanden mijlenver van huis om klusjes te doen voor wat geitenwollen sokkenmensen.

Kayn Wild was van plan om tegen het einde van het jaar al zijn badges binnen te hebben, misschien een lintje of twee en dan in de zomer mee te doen aan de vierjaarlijke Kalos League. De door zijn ouders opgedrongen opleiding gooit roet in het eten. Kayn moet op stage.

Door zijn tegenwerpingen vindt de jonge trainer pas op het laatst een stageplaats. Hij moet naar Almia toe. Mocht dat nu net aan de andere kant van het continent liggen. In Almia kan hij bij de Pokémon Rangers aan de slag als leerling-technicus waar hij gedoemd is reparaties uit te voeren aan stylers, discs en ander apparatuur.

Ondertussen maakt een drifloon zijn leven er niet gemakkelijker op en komt de league steeds dichterbij. Kayn zal zijn prioriteiten op een rijtje moeten zetten, wil hij nog wat bereikt hebben aan het einde van de zomer.

Eerste prioriteit; Een missie te verEdit

Maar al te trots is Claire Künchen op haar titel als topranger
Logo, Een missie te ver
. En terecht, ze heeft er bikkelhard voor gewerkt. Met veel enthousiasme stort ze zich dan met wat collega's dan ook op een nieuwe missie.

Wanneer Rang 9 Rangers hulp aanbieden, slaat Claire's team het af. Net als de meeste mensen kijken ook zij neer op deze radicale groep.

Maar het gaat fout. Gruwelijk fout. Claire moet helemaal opnieuw beginnen. Ze zal de hulp moeten accepteren van degenen om haar heen, maar of die nu nog hun hand uitreiken om haar overeind te helpen?

SamenvattingenEdit

BitterzoetEdit

Castro Pollux, de grootste eco-crimineel van de Adamas regio (en dus ook van de wereld) rekent zichzelf rijk wanneer het enige dat nog tussen hem en celebi staat, een jonge ranger is. Hij ruimt haar zonder meer uit de weg. Twee kinderen die alles hebben helpen de celebi echter te ontsnappen.

PersonagesEdit

HoofdpersonenEdit

Uit: Bitterzoet
Jack Walker, 1

Jack Walker

Jack Walker (voluit: Jackaroo Michiel Walker) maakt deel uit van een groep radicale pokémon rangers die natuur werkelijk tot elke prijs willen beschermen.

Tevens is hij de onafscheidelijke partner van Thura Smith en de toegeschreven "aartsvijand" van Castro Pollux.

Thura capture on

Thura Smith

Thura Smith is een van de weinige Rang 9 Rangers die heeft gezworen om de natuur met alle middelen te zullen beschermen.

Ze is de onafscheidelijke partner van Jack Walker en de toegeschreven "aartsvijand" van Castro Pollux.

Nicole Nintendi

Nicole Nintendi

Een laatbeginnende student aan de Ranger School, omdat ze haar ouders eerst moest overtuigen om aan deze opleiding te mogen beginnen.

Nicole heeft een nieuwsgierigheid die haar altijd in de problemen brengt en een pokémonpartner die haar er altijd weer uit moet halen.

Uit: Drifloon Drama
Drifloon

Kayn Wild

Een heethoofd dat wel iets beters te doen heeft dan andermans klusjes opknappen. Kayn heeft zijn dromen duidelijk voor ogen en is nu niet bepaald te genieten door de recente gebeurtenissen.

Kayn is momenteel de enige trainer die rondloopt in Almia, maar van de Ranger Unie mag hij niet oefenen voor de League.

Uit: Een missie te ver
Aerodactyl

Claire's aerodactyl

Claire Künchen

Een pittige jongedame met een snel verstand en een actieve levensstijl.

Claire is er niet eentje om stil te zitten en stort zich met vol enthousiasme op iedere missie die ze krijgt.

Haar partnerpokémon is een aerodactyl.

Pikachu

Kaplan Künchen

Een gemiddeld wat oudere topranger die zijn styler al aan de wilgen heeft gehangen om les te gaan geven aan de Ranger School in Almia. Hij is de schoonbroer van Claire. Zijn partnerpokémon is een pikachu.

BijrollenEdit

Personages die niet direct een hoofdrol spelen. Enkele personages komen voor in meerdere verhalen.

EP, Erma

Erma Willow

Oprichter van de Ranger Unie en nog steeds actief, ondanks haar leeftijd. Er is niets binnen de Unie wat haar ontgaat.

Hastings, 1

Ronald Hastings

Mede-oprichter van de Ranger Unie en uitvinden van de capture styler

Geen afbeelding beschikbaar

Lamont Splendidocious

Mede-oprichter van de Ranger Unie en directeur van de Ranger School

Geen afbeelding beschikbaar

Vrouwen April

Oma, moeder en dochter April die doceren aan de Ranger School

Palmer

Palmer Walker

Vader van Mike, Jacky en Barry en Tower Tycoon. Een fanatiek trainer.

Geen afbeelding beschikbaar

Mike Walker

Oudere broer van Jacky. Heeft als doel om later gymleader of PK-meester te worden. Hij is er nog niet uit.

Barry, 1

Barry Walker

Jongste kind in de familie Walker. Vastbesloten om zijn vader op te volgen als Tower Tycoon.

Geen afbeelding beschikbaar

Geesje Walker - Nieuwpoort

Moeder van Mike, Jacky en Barry en internatiaal bekende pokémon fokker.

HoofdstukkenEdit

Vooralsnog is er een tekort aan tijd om aan drie verhalen tegelijkertijd te werken. Er is meer geschreven dan hier geplaatst staat, maar dit bestaat uit verhaallijnen die later niet meer doorgingen.

BitterzoetEdit

Hoofdstuk Titel
Celebi, 1

Verrassing (1)

Het vangen van de legendarische pokémon Celebi verloopt een stukje minder soepel voor eco-crimineel Castro Pollux dan hij had verwacht. Het probleem? Twee kinderen.

Growlithe, vlammenwerper

Ruwe diamanten (2)

Jack Walker en Thura Smith, stiefbroer- en zus, zijn wat Castro op het moment dwars zit, maar hij staat met lege handen. Als een moord de kinderen niet kon afschrikken, dan werkt wat geweld vast ook niet.

Pinwheel forest

Aanbod (3)

Jacky en Thura hebben een aantal eigenschappen die Castro wel wil exploiteren. Misschien met een duwtje in de juiste richting zullen ze elkaar in de toekomst veel vaker gaan zien.

Drifloon dramaEdit

Hoofdstuk Titel
Hastings, 1

Snorremans (1)

Een stage in Almia was niet wat Kayn in gedachten had. Zeker niet als je zelf in Kanto woont, maar de school laat hem geen keus en in een niet al te beste stemming volgt Kayn professor Hastings naar de Ranger Unie.

Een missie te verEdit

Nog geen hoofdstukken van beschikbaar.

LocatiesEdit

Met drie verhalen voor de boeg, zullen er ook een groot aantal locaties naar voren komen. Een klein overzicht over de belangrijkste locaties per verhaal volgen hier onder. Een gedetaileerder overzicht zal later volgen.

  • Oblivia
  • Sinnoh
  • Almia
  • Ranger School (Almia)
  • Adamas (regio)

Regio's:Edit

SinnohEdit

Geboorteplaats van Thura en Jacky. Woonplaats van Nicole, de familie Walker en de familie Smith.

ObliviaEdit

Huidige woonplaats van Jacky en Thura. Hier wonen meer Rang 9 Rangers.

AlmiaEdit

Belangrijkste regio voor de Ranger Unie. Hier staat onder andere hun hoofdkwartier en het opleidingscentrum (de Ranger School)

AdamasEdit

Een vrij onbekende regio een groot aantal mijlen ten zuiden van Oblivia. Operatiegebied van de Rang 9 Rangers. Hier leven veel onbekende pokémonsoorten, zoals tachinu.

TriviaEdit