Wikia

GevallenEngel Banner Begin

Welkom op de hoofdpagina van IJsdroom Vogeltje's fanfiction; Gevallen Engel. Hier kun je een overzicht terugvinden van alle pagina's van dit verhaal; dit zijn dus personagepagina's, hoofdstukken, informatie over de wereld en allerlei zaken zoals die.

Waar lees ik het verhaal?

  • Hier op wikia
Wat is je status?
 
7
 
4
 
1

De peiling is aangemaakt op 24 jun 2018 om 12:02 en tot nu toe hebben 12 gebruikers gestemd.
Hoe vind je het verhaal tot nu toe?
 
3
 
3
 
1
 
0
 
0

De peiling is aangemaakt op 13 jul 2018 om 22:56 en tot nu toe hebben 7 gebruikers gestemd.
Onder neutraal? Wat zou verbeterd kunnen worden?
 
0
 
2
 
0
 
0

NieuwsEdit

We hebben de helft van ons verhaal bereikt! Desondanks is de tweede helft veel spannender en bevat hij meer actie :)

Er komen nog een aantal kleine illustraties bij van de personages zodra ik verderwerk aan de nieuwe versies van de personagepagina's!

Ik ben mijn inspiratie kwijt voor onderwerpen voor komende spinoffs na De Koningskinderen. Ideeën die ik nog had waren:

Welk idee spreekt je het meest aan? Stem! Als je een ander idee hebt, comment dan alsjeblieft!
 
0
 
0
 
0

De peiling is aangemaakt op 3 jan 2019 om 17:31 en tot nu toe hebben 0 gebruikers gestemd.

Vergeet zeker niet om de quiz te bekijken die op de samenvatting van deel 1 zal verschijnen!

Algemene informatieEdit

Gevallen Engel

GevallenEngel Cover AnneDekeyser PlatinumSerenity

GevallenEngel Poster

Algemeen
Maker IJsdroom Vogeltje
Genre Drama, romantiek, avontuur, actie, fictie
Leeftijd 11+
Duur 100 hoofdstukken

WereldEdit

HoofdstukkenEdit

Pas op
Leeswaarschuwing!

De korte samenvattingen van elk hoofdstuk zijn niet spoilervrij! Het wordt aangeraden om met oplet te lezen.

Opmerking: Klik op de afbeelding met het nummer van het hoofdstuk om er heen te gaan.

Nummer Synopsis
GevallenEngel 0 Levensveranderende gebeurtenissen van de 4 hoofdpersonages met oogpunten spelen zich af in 1728.
GevallenEngel 1 Adamaris vind een gevallen engelenmeisje genaamd Cyramelia in de bergen onder het Hemelrijk.
GevallenEngel 2 Adamaris en Cyramelia kloppen aan op de deur van norse kluizenaar Naito die in de velden naast het gebergte woont. Ze overnachten er.
GevallenEngel 3 Orabelle krijgt in haar kleding- en textielwinkel bezoek van een meisje genaamd Cecilia met een interessant verhaal dat haar tot denken zet.
GevallenEngel 4 Rosanna heeft een gewone dag op de sportacademie. Deze eindigt ze met het ervanonder muizen bij een uitje naar een café met haar vrienden.
GevallenEngel 5 Adamaris dwingt Naito om haar te helpen Cyramelia een nieuw thuis te vinden en zo gaan ze op pad.
GevallenEngel 6 Naito ontdekt de akelige waarheid van Adamaris' verleden door bezittingen in een geleende tent.
GevallenEngel 7 Orabelle neemt het besluit om samen met werknemer Cornelius op pad te gaan om haar tweelingzusje Grace terug te vinden.
GevallenEngel 8 Rosanna redt samen met haar vriendin Camilla een meisje uit een brand met alle gevolgen van dien.
GevallenEngel 9 Adamaris en Naito maken de weg veilig voor Cyramelia en gaan jagen.
GevallenEngel 10 Adamaris, Cyramelia en Naito worden gered door Orabelle en Cornelius, die zich bij hen voegen.

Nummer Synopsis
GevallenEngel 11 Orabelle en Adamaris maken kennis met elkaar. Adamaris verteld het oudere meisje haar verhaal.
Een mysterieuze vrouw is op zoek naar antwoorden.
GevallenEngel 12 Rosanna ontmoet een vreemde halfdemon genaamd Darren in het landhuis waar ze overnacht.
Met behulp van een jonger meisje gaat de zwartgevleugelde engelenvrouw op zoektocht in het Hemelrijk.
GevallenEngel 13 Adamaris heeft moeite met zich weer herpakken om terug uit haar tent te komen en krijgt bezoek van een onverwachte persoon.
De engelenvrouw en haar handlanger gaan op zoek naar een eeuwenoude waterdraak.
GevallenEngel 14 Cyramelia's vrienden gaan op zoek naar haar en vinden veel meer dan ze zouden verwachten.
De vrouw en haar helpers sturen een dreigement naar het Hemelrijk.
GevallenEngel 15 Orabelle ontmoet een vreemd wezen en haar zielsverwant.
Adriel heeft een gesprek met het wezen.
GevallenEngel 16 Orabelle en haar vrienden worden op een missie gestuurd om haar jongere zusje Grace te zoeken.
Adriel ontvangt schokkend nieuws over het Hemelrijk.
GevallenEngel 17 Adamaris, Orabelle, Naito, Rosanna, Cornelius, Cyramelia en nu ook Grace gaan op zoek naar Grace's tweelingzusje Valerie.
Adriel denkt terug aan haar verleden na een conversatie met Gabe.
GevallenEngel 18 Naito helpt Orabelle en zijn vrienden om Valerie mee te krijgen naar Huize Smaragd.
Het begin van Adriel's verleden wordt uit de doeken gedaan.
GevallenEngel 19 Orabelle geniet van een dagje in het landhuis van Adriel.
Adriel's verleden wordt verder verteld.
GevallenEngel 20 Rosanna woont samen met haar vrienden het bal in Huize Smaragd bij.
Adriel bekent iets aan Cyramelia.

Nummer Synopsis
GevallenEngel 21 Adamaris waakt bij Rosanna en gaat een eindje kajakken met Cheryl.
GevallenEngel 22 Naito heeft een klein avontuur met Cecilia en krijgt vervolgens schokkend nieuws te horen.
GevallenEngel 23 Orabelle en Naito zoeken Adamaris en Cheryl.
GevallenEngel 24 Rosanna wordt wakker, net op tijd om slecht nieuws aan te horen.
GevallenEngel 25 Adamaris start de plannen om zichzelf en haar vrienden te helpen ontsnappen.
GevallenEngel 26 Naito wordt moederziel alleen wakker op een vreemde plek.
GevallenEngel 27 Orabelle probeert te ontsnappen uit het labyrint.
GevallenEngel 28 Rosanna maakt een afspraak met Adriel.
GevallenEngel 29 Adamaris en haar vrienden wagen een laatste poging te ontsnappen uit de klauwen van de Engelen.
GevallenEngel 30 Naito heeft een rustig dagje met Cecilia die hij eindigt met een illegaal slaapfeest met al zijn vrienden.

Nummer Synopsis
GevallenEngel 31 Orabelle geniet van een rustig dagje nu ze terug is in Huize Smaragd. Adriel doet een mededeling.
GevallenEngel 32 Rosanna en haar vrienden gaan op reis om Naito's familie te zoeken en starten bij Betthany, de jongste.
GevallenEngel 33 Adamaris en Naito hebben ruzie. Naito zit met een dilemma en moet een zware keuze nemen.
GevallenEngel 34 De groep gaat op zoek naar Suproso, een van Naito's jongere tweeling.
GevallenEngel 35 Naito en zijn vrienden confronteren Suproso, maar door een foutgelopen smoes moeten ze naar een kweeksite voor draken.
GevallenEngel 36
Suproso neemt een beslissing. Rosanna komt iets schokkends te weten over zichzelf.
GevallenEngel 37
Naito activeert zijn vloek wanneer hij Cyramelia redt.
GevallenEngel 38 De groep besluit om te splitsen en alleen Naito en Suproso de missie verder te laten zetten. Rosanna neemt haar drakenei mee.
GevallenEngel 39 Adamaris verliest zichzelf in gedachten over haar verleden.
GevallenEngel 40 Naito en Suproso gaan op tocht om Katrina, Kuso en Sutero te zoeken.

Nummer Synopsis
GevallenEngel 41 Orabelle en Adamaris zoeken de verdwenen Rosanna. De bewoners van Huize Smaragd krijgen bezoek van een merkwaardige tweeling.
GevallenEngel 42 Rosanna keert terug met Cianthe, die uiteindelijk uit het ei is gekropen.
GevallenEngel 43 Adamaris krijgt boel met Acair. De groep praat over de aanval op het Hemelrijk die ze zullen moeten uitvoeren.
GevallenEngel 44 Naito verkeert in levensgevaar wanneer Sutero een woedeaanval en een uitbarsting van heksenmagie heeft die het huis compleet vernietigd.
GevallenEngel 45 Orabelle verwacht de terugkeer van Naito en zijn broers en zus.
GevallenEngel 46 Rosanna krijgt een bijzondere opdracht van Adriel.
GevallenEngel 47 Adamaris maakt een belangrijke en dappere beslissing met hartverscheurende gevolgen.
GevallenEngel 48 Naito gaat mee met Cecilia en Cheryl om Adamaris te troosten, maar in plaats daarvan vinden ze twee ongewone bezoekers.
GevallenEngel 49 Wanneer Orabelle onvoorzichtig is ziet Cornelius iets wat ze geheim had willen houden.
GevallenEngel 50 Rosanna wordt uit haar benarde positie gered door de laatste persoon die ze zich had kunnen voorstellen.

Nummer Synopsis
GevallenEngel S1 Samenvatting van Proloog tot en met Hoofdstuk 50.
GevallenEngel S2 Samenvatting vanaf Hoofdstuk 50 tot Epiloog.

Reden Synopsis + link
5 maanden bestaan in juni. Cheryl's verloving en de gevolgen ervan enkele jaren voor de gebeurtenissen in het verhaal.
Gevallen Engel: Cheryl's Verhaal
10 maanden bestaan in december. Halfdemon Babette ontmoet een jongen genaamd Allius en moet hem helpen met zijn familiale situatie.
Gevallen Engel: Desolate Dromenvangers
1 jaar/ 12 maanden bestaan in februari. /
Gevallen Engel: Koningskinderen (deel 1)
Anderhalf jaar/ 17 maanden bestaan in juli. /

PersonagesEdit

Hoofdpersonages
Adamaris klein
Adamaris Claire Crysanta is een tienermensenmeisje die de gevallen Engel Cyramelia vond in de bergen toen ze op zoek ging naar een manier om haar mechanische been weer normaal te maken.

Ze is 17 jaar oud wanneer het verhaal start en heeft sanguine met zwart als haarkleur en een staartje, maar ook groene ogen. Sinds de explosie waarin ze haar been en arm verloor dwaalde ze vier jaar lang rond in de wildernis. Hierdoor heeft ze goede kennis over overleven.
De heksenjongen Mica is haar beste vriend, maar Adamaris vind het goed met iedereen. Ze heeft een koppige, arrogante maar dappere persoonlijkheid en milde bipolaire stoornissen die haar mentale gezondheid op zich niet beïnvloeden.

Cyramelia
Cyramelia Adriel Bryoncyte is een gevallen Engel die 18 jaar oud is bij het begin van het verhaal. Ze werd door de rondreizende Adamaris in de bergen gevonden. Cyramelia heeft lang, golvend en draaiend witblond haar en ijsblauw met violet gemarmerde ogen.

Sinds ze vijf jaar voorheen uit het Hemelrijk werd gegooid omdat haar vleugels anders waren dan de anderen, zwierf ze rond in het gebergte onder het Hemelrijk. Cyramelia is zacht, onzeker en bang om vrienden te maken, maar als ze je eenmaal in haar hart heeft toegelaten is ze ontzettend loyaal.

Naito
Naito Simon Brysanthinus is een halfbloed heks die als kluizenaar leefde bij de rand van het Hemelrijk, waar hij Cyramelia en Adamaris ontmoette die wilden overnachten in zijn huisje.
Naito kwam van het Astronomierijk, waar hij weg liep na vervloekt te worden door het meisje waar hij verliefd op was. Door deze vloek kon hij niemand buiten zichzelf redden, verzorgen of helpen.
In het begin van het verhaal is Naito 24 jaar oud. Van persoonlijkheid is hij nors, asociaal en erg wantrouwig naar vreemden toe. Toch heeft hij een zorgzame aard.
Orabelle klein
Orabelle Mireille Botania is een Levend Poppenmeisje met een stof-achtige huid. In de start van het verhaal is ze 20 jaar oud.

Orabelle heeft honingbruine ogen waarvan de rechter een blauwe vlek heeft, felpaars haar en draagt dikwijls een blauwe strik. Door racisme verliet ze haar dorp en startte ze een textielwinkel in een andere stad, waarbij ze haar jongere zusje moest achterlaten.
Wanneer ze dat zusje terug wou zoeken samen met haar werknemer Cornelius - die ook Cyramelia's beste vriend is - stuitte ze op Naito, Adamaris en Cyramelia die in nood waren. Orabelle is zachtaardig, moedig en sterk, en geeft heel veel om haar familie en vrienden.

Rosanna klein
Rosanna Lilith Kilaan is een mensenmeisje afkomstig uit het Tijdrijk, dat bij Adriel overnachtte toen Cyramelia en haar vrienden arriveerden in het kasteel. Zo besloot ze om zich bij de groep te voegen. Vijf jaar voor de start van het verhaal verliet ze het Tijdrijk na een hevige brand die haar ouders doodde, en waarbij ze haar adoptiebroer kwijt raakte. Bij het begin van het verhaal is Rosanna 20 jaar oud. Ze heeft felrost haar en blauwgroene ogen, en haar huid is bezaaid met sproetjes. Rosanna heeft een doodsangst voor drakenvuur gekregen, omdat dit het vuur is dat haar huis liet afbranden. Ze heeft een hart gemaakt uit een klok omdat haar echte het begaf door de inademing van rook. Van persoonlijkheid is ze opgewekt en vriendelijk.
Cornelius
Cornelius Bjornyll Aquazyros is de beste vriend van Cyramelia, en de werknemer van Orabelle - die ook verliefd op hem is. In het begin van het verhaal is hij 20 jaar oud. Cornelius heeft wit haar, een witte huid en nachtblauw met donkerpaarse ogen, als een nachtelijke hemel. Cornelius is erg intelligent, wijs, dapper en leidingnemend.

AndereEdit

GevallenEngel Banner Eind