Wikia

GevallenEngel Banner Begin

Welkom op de hoofdpagina van IJsdroom Vogeltje's fanfiction; Gevallen Engel. Hier kun je een overzicht terugvinden van alle pagina's van dit verhaal; dit zijn dus personagepagina's, hoofdstukken, informatie over de wereld en allerlei zaken zoals die.

Waar lees ik het verhaal?

  • Hier op wikia
Wat is je status?
 
6
 
3
 
1

De peiling is aangemaakt op 24 jun 2018 om 12:02 en tot nu toe hebben 10 gebruikers gestemd.
Hoe vind je het verhaal tot nu toe?
 
2
 
2
 
1
 
0
 
0

De peiling is aangemaakt op 13 jul 2018 om 22:56 en tot nu toe hebben 5 gebruikers gestemd.
Onder neutraal? Wat zou verbeterd kunnen worden?
 
0
 
1
 
0
 
0

NieuwsEdit

Ik ben momenteel bezig aan een Gevallen Engel boek layout in pagina's. Het kan dat ze afgeprint wordt, maar omdat dit veel inkt zal kosten weet ik het nog niet zeker. Ik kan ook elke dag één pagina printen en dan uiteindelijk een heel boek hebben na een poosje. Hierdoor is er wat vertraging met het nieuwe hoofdstuk maar omdat ik een maandag en vrijdag vrijaf heb komen er 2 hoofdstukken in 1 week als het goed is.

Binnenkort worden op de pagina van de rassen afbeeldingen geplaatst van hoe oogkleuren beinvloed worden door welk ras je hebt. Alle mogelijke halfbloed combinaties worden ook getekend en besloten, maar kwartbloeden worden niet bedacht en moet je improviseren.

Gevallen Engel heeft een site! Hier kun je chatten, feedback geven en hoofdstukken lezen met muziek erbij + een bewegende achtergrond voor de sfeer. Ook kun je je abonneren op het verhaal zodat je direct een mailtje krijgt als er een nieuw hoofdstuk opstaat! Je kunt er direct een kijkje nemen! [[1]].

Vergeet niet de personagepagina's te checken! Hier staan veel weetjes over het verhaal die je misschien wel interessant zou vinden. Ook hebben alle personages een eigen illustratie gekregen.

Algemene informatieEdit

Gevallen Engel

GevallenEngel Cover AnneDekeyser PlatinumSerenity

GevallenEngel Poster

Algemeen
Maker IJsdroom Vogeltje
Genre Drama, romantiek, avontuur, actie, fictie
Leeftijd 11+
Duur 100 hoofdstukken

WereldEdit

HoofdstukkenEdit

De proloog bestaat uit 4 delen; één voor elk van de menselijke hoofdpersonages. Alle hoofdstukken staan weer op dezelfde volgorde; één voor elk van de menselijke hoofdpersonages en dan opnieuw. Hoofdstuk 1-10 zijn op deze manier geschreven, 11-20 hebben geheime gebeurtenissen aan het einde van het gewone hoofdstuk, 21-30 hebben geschiedenis van het rijk aan het einde van het gewone hoofdstuk, 31-40 en 41-50 zijn weer normaal. Hierna herhaalt deze volgorde zich weer, helemaal tot hoofdstuk 100.

Extra HoofdstukkenEdit

Gemaakt tijdens jubileums.

  • Gevallen Engel: Cheryl's Verhaal (Juli) - 5 maanden bestaan
  • Gevallen Engel: De Koningskinderen (Deel 1) - Verschijnt in December - 10 maanden bestaan 
  • Gevallen Engel: De Koningskinderen (Deel 2) - Verschijnt in Februari - 1 jaar jubileum

PersonagesEdit

Hoofdpersonages
Adamaris klein
Adamaris Claire Crysanta is een tienermensenmeisje die de gevallen Engel Cyramelia vond in de bergen toen ze op zoek ging naar een manier om haar mechanische been weer normaal te maken.

Ze is 17 jaar oud wanneer het verhaal start en heeft sanguine met zwart als haarkleur en een staartje, maar ook groene ogen. Sinds de explosie waarin ze haar been en arm verloor dwaalde ze vier jaar lang rond in de wildernis. Hierdoor heeft ze goede kennis over overleven.
De heksenjongen Mica is haar beste vriend, maar Adamaris vind het goed met iedereen. Ze heeft een koppige, arrogante maar dappere persoonlijkheid en milde bipolaire stoornissen die haar mentale gezondheid op zich niet beïnvloeden.

Cyramelia
Cyramelia Adriel Bryoncyte is een gevallen Engel die 18 jaar oud is bij het begin van het verhaal. Ze werd door de rondreizende Adamaris in de bergen gevonden. Cyramelia heeft lang, golvend en draaiend witblond haar en ijsblauw met violet gemarmerde ogen.

Sinds ze vijf jaar voorheen uit het Hemelrijk werd gegooid omdat haar vleugels anders waren dan de anderen, zwierf ze rond in het gebergte onder het Hemelrijk. Cyramelia is zacht, onzeker en bang om vrienden te maken, maar als ze je eenmaal in haar hart heeft toegelaten is ze ontzettend loyaal.

Naito
Naito Simon Brysanthinus is een halfbloed heks die als kluizenaar leefde bij de rand van het Hemelrijk, waar hij Cyramelia en Adamaris ontmoette die wilden overnachten in zijn huisje.
Naito kwam van het Astronomierijk, waar hij weg liep na vervloekt te worden door het meisje waar hij verliefd op was. Door deze vloek kon hij niemand buiten zichzelf redden, verzorgen of helpen.
In het begin van het verhaal is Naito 24 jaar oud. Van persoonlijkheid is hij nors, asociaal en erg wantrouwig naar vreemden toe. Toch heeft hij een zorgzame aard.
Orabelle klein
Orabelle Mireille Botania is een Levend Poppenmeisje met een stof-achtige huid. In de start van het verhaal is ze 20 jaar oud.

Orabelle heeft honingbruine ogen waarvan de rechter een blauwe vlek heeft, felpaars haar en draagt dikwijls een blauwe strik. Door racisme verliet ze haar dorp en startte ze een textielwinkel in een andere stad, waarbij ze haar jongere zusje moest achterlaten.
Wanneer ze dat zusje terug wou zoeken samen met haar werknemer Cornelius - die ook Cyramelia's beste vriend is - stuitte ze op Naito, Adamaris en Cyramelia die in nood waren. Orabelle is zachtaardig, moedig en sterk, en geeft heel veel om haar familie en vrienden.

Rosanna klein
Rosanna Lilith Kilaan is een mensenmeisje afkomstig uit het Tijdrijk, dat bij Adriel overnachtte toen Cyramelia en haar vrienden arriveerden in het kasteel. Zo besloot ze om zich bij de groep te voegen. Vijf jaar voor de start van het verhaal verliet ze het Tijdrijk na een hevige brand die haar ouders doodde, en waarbij ze haar adoptiebroer kwijt raakte. Bij het begin van het verhaal is Rosanna 20 jaar oud. Ze heeft felrost haar en blauwgroene ogen, en haar huid is bezaaid met sproetjes. Rosanna heeft een doodsangst voor drakenvuur gekregen, omdat dit het vuur is dat haar huis liet afbranden. Ze heeft een hart gemaakt uit een klok omdat haar echte het begaf door de inademing van rook. Van persoonlijkheid is ze opgewekt en vriendelijk.
Cornelius
Cornelius Bjornyll Aquazyros is de beste vriend van Cyramelia, en de werknemer van Orabelle - die ook verliefd op hem is. In het begin van het verhaal is hij 20 jaar oud. Cornelius heeft wit haar, een witte huid en nachtblauw met donkerpaarse ogen, als een nachtelijke hemel. Cornelius is erg intelligent, wijs, dapper en leidingnemend.

AndereEdit

GevallenEngel Banner Eind