Wikia

Pas op Leeswaarschuwing

In dit verhaal worden mensen van hun leven beroofd

Gevangene van de kerk logo

Gevangene van de kerkEdit

Het is een meeslepend verhaal over een duister figuur die leeft in een kathedraal, een plek waar het duister eigenlijk niet hoort te komen. Maar de duisternis zit daar met een reden. Ook al wil hij het licht doven, toch zal hij moeten oppassen wat en wie hij niet in de kathedraal wil hebben. Maar niet iedereen doet wat het duistere figuur van hen verlangd. Nee, Gwilion verzet zich hevig tegen deze duistere krachten, maar hij kan ze niet verslaan. Enkel het duister zelf kan de schaduwen in zijn ziel verbannen.

MededelingenEdit

Waarschijnlijk worden de hoofdstukken herschreven en is wat je nu leest een klad. Ik ben nog niet tevreden over mijn schrijfstijl namelijk. Overigens heb ik het gehele verhaal al uitgedacht, maar moet het nog op papier komen. Na de maand mei wordt dit verhaal grondig aangepast en uitgebreid.

HoofdstukkenEdit

Beschrijving
Untitled-1 copy

Hoofdstuk 1: De kaars

Een duister figuur verschijnt op een heilige plek. Hij wil dat degene die hem lastig vallen vertrekken, of er gebeuren nare dingen...

Hfst 2 GvK

Hoofdstuk 2: Het daglicht

De duistere geest waant zich nog steeds door de kerk, maar Gwilion is niet de enige die weet van zijn bestaan.

Hfst 3 GvK

Hoofdstuk 3: De geest

Voor de tweede keer valt de avond en nog steeds wilt de duistere geest dat Gwilion weggaat. Maar deze twee tegenpolen lijken toch iets gemeen te hebben.

PersonagesEdit

Beschrijving
Bal icon blauw
Gwilion (voluit: Gwilonius Lapetus)

Gwilion is de nieuw aangestelde priester van de kathedraal, na de plotselingen dood van de vorige man die deze functie bekleedde. Hij is enigszins beangstigend door het feit dat er een geest in de kerk ronddwaalt, maar laat zich niet zomaar wegjagen.

Seth 1
De duistere geest

De duistere geest dwaalt zowel 's nachts als overdag in de kathedraal. Zijn demonische uiterlijk en stem lijken stervelingen angst aan te jagen. Hij beschouwd de kerk als zijn eigendom en wil dat Gwilion vertrekt, anders zal hij hem vermoorden. De geest is zichtbaar in de schaduwen, waar zijn ogen rood oplichtten, maar in het daglicht is hij niet waarneembaar.

Bal icon blauw
De grafdelver

De grafdelver voelt duidelijk zich niet op zijn gemak als hij de kathedraal moet betreden. Hij kent namelijk de duistere geest al een tijdje. De grafdelver doet wat de geest hem opdraagd en wordt vaak uitgescholden voor Aastor.

De Sagen van de SchaduwEdit

Deze korte hoofdstukken gaan over het verleden van de duistere geest.

Beschrijving
De Sagen van de Schaduw

De dief en de Dood

Een dief wil de meeste rijkdommen bezitten van iedereen, maar komt erachter dat hij slechts een kruimeldief blijkt te zijn.