Wikia

Omdat de andere pagina een beetje een rotzooi werd met alle kladjes die ik had geschreven. Ook deze paginga bevat SPOILERS!

Naneha Ederan

Naneha Ederan, design

Kinderdromen nemen langzaam maar zeker gedaante aan op de GroenVuur Manege, maar kan de wereld de verwachtingen van deze vier jonge mensen waar maken? Zijn de offers het wel waard?

Design door Zefred, base door rika-dono (deviantart)

PersonagesEdit

Irina, Andros, Chris, Naneha, Will, Lyon.

Irina, trainer en teamleide, moeder van Andros, Naneha en echtgenote van Chris.

Andros, assistent trainer, rijdt dressage.

Chris, manegehouder GroenVuur, blijft thuis.

GroenVuurEdit

GroenVuur is een bedrijf dat in paarden handelt (Ederans) en deze ook traint voor verschillende doeleinden. Zo hebben ze een eigen fokprogramma (vanuit Chris z'n familie) en leren mens en dier hier samenwerken binnen de takken van stuntman/vrouw, politie en rangers.

Er loopt een legertje instructeurs rond.

BedrijfstakkenEdit

  • Stuntdieren- en mensen trainen
  • Politie te paard
  • Rangers te paard
  • Dressuur (later)
  • Rijschool (hobbyisten)
  • Instructeursopleiding
  • Groomers
  • Fokken (Ederans)

Wat er verder nog bij zit:

Accomodatie voor ruiters, pendelbus, paardenvervoer, veearts, kennel, goede relatie met François, hoefsmid.

VerloopEdit

Voor de serie werd opgenomen:Edit

Naneha en Andros zijn het land doorgereisd voor wedstrijden. Voor de rest gaat alles zijn gang op de manege. Irina sleept een grote opdracht binnen op het moment dat de kinderen weer thuis zijn.

Bij Lyon thuis loopt het wat schurend door de relatie met zijn vader en diens wensen voor de toekomst.

Will is het een beetje zat, maar weet niet waar hij anders naar toe kan en zit het gewoon uit.

Tijdens de serieEdit

Het circus breekt los op Horseland.

Naneha op Sneeuwstorm wordt gecast voor een rol. Irina is verantwoordelijk voor de stunts en de dieren. Andros assisteert haar hierin en was tevens tussenpersoon tussen de verschillende ploegen/teams en Lyon. Will is blij met alle hulp en leeft helemaal op.

Andros trekt meer naar dressuurwedstrijden toe. Lyon moet het nog even uitzoeken. Naneha en Will trekken naar elkaar toe.

Na de serieEdit

Will komt naar GroenVuur om stage te lopen en wil daar blijven. Start als instructeur -> eindigt in het wedstrijdteam en reist met Andros, Naneha (en Irina) het land door om zich te kwalificeren voor de nationale kampioenschappen. Lyon rijdt er ook nog ergens.

Tweede seizoenEdit

Alles klapt op elkaar. Lyon wil voor de paardensport gaan, Will breekt met de familie en met Horseland en vervangt Andros als assistent. Naneha laat zich uit de serie schrijven om een carriere als eventrijder te volgen. Andros focust zich eveneens op zijn carriere in de ruitersport, dressuur.

HoofdpersonenEdit

  • Will Taggert (op Jimber): 18 jaar, oorspronkelijk van Horseland. Is het huis uitgezet, maar dat de redenen worden geheim gehouden.
  • Naneha Ederan (op Sneeuwstorm): 18 jaar, oorspronkelijk van GroenVuur. Rijdt zo'n tien kilometer op een dag. Dochter van Chris.
  • Andros Ederan (op Kayan): 20 jaar, oorspronkelijk van GroenVuur. Serieuze ruiter met management-vaardigheden. Zoon van Chris.
  • Chris Ederan (op Darius): 48 jaar, eigenaar van GroenVuur. Is een manusje-van-alles. Getrouwd met Irina Horset.
  • Irina Ederan-Horset (op Carabi): 47 jaar, mede-eigenaar van GroenVuur. Stuntvrouw en cursusleider. Getrouwd met Chris Ederan.
  • Lyon: 20 jaar, beste vriend van Andros. Komt uit een rijke familie.

Horseland familieEdit

  • John Handler: eigenaar van Horseland. Vroeger een bekend dressuurruiter. Vader van Bailey.
  • Ava Marie Handler: mede-eigenaar van Horseland. Reed eveneens dressuur. Moeder van Bailey.
  • Alice Taggert-Handler: zus van John. Overleden. Deed vroeger aan springen. Moeder van Will.
  • Hans Taggert: boer. Overleden. Vader van Will.
  • Jim Handler: broer van John. Eigenaar van de Jim's Ranch. Heeft vijf kinderen en een vrouw.

HorselandEdit

Alle bekende ruiters van Horseland.

  • Sarah Whitney (op Scarlet): 16 jaar. Was een goede vriendin van Will en een erg goede ruiter.
  • Alma Rodriguez (op Button): 16 jaar. Boekenwurm en beste springer van de manege.
  • Molly Washington (op Callypso): 16 jaar. Het zonnetje in huis.
  • Chloe Stilton (op Chili): 16 jaar. Rijke afkomst. Zus van Zoe.
  • Zoe Stilton (op Pepper): 16 jaar. Rijke afkomst. Zus van Chloe.
  • Nani Cloud (op Sunburst): 16 jaar. Cross-country ruiter.

LocatiesEdit

  • Horseland Manege
  • GroenVuur Manege
  • Jim's Ranch
  • Golden Corral Ranch
  • Stanhope Academy
  • Einaudi (stad)
  • Francility, winkel met benodigdheden voor paard en ruiter beheerd door François.

Andere zakenEdit

  • Jolly Luke: een bekend westernrijden-merk.
  • Paardenvrachtwagen met camper: transportmiddel om enkele paarden mee te vervoeren plus een leefruimte voor de mensen.

IdeeEdit

Chris Ederan is op zoek naar nieuwe ruiters die zijn team willen komen versterken op de kampioenschappen. Will Taggert van Horseland biedt zich aan, maar zowel Chris als zijn zoon Andros zien het niet zitten om hem aan te nemen.

Naneha weet hen echter over te halen om de jongen een kans te bieden. Will verhuist direct naar GroenVuur zonder iemand op de hoogte te stellen. De redenen achter zijn vertrek zijn echter niet helemaal duidelijk.

1: De regionale kampioenschappenEdit

Horseland gonste van de bedrijvigheid. De driedaagse regionale kampioenschappen waren afgelopen, de winnaars hadden hun prijzen ontvangen en nu was het tijd om te vertrekken. Langzaam maar zeker verdwenen de tenten, caravans en campers op het terrein rond Horseland afgebroken. Paarden werden naar trailers en vrachtwagens geleid om niet veel later te vertrekken.

Een beetje afgezonderd van de rest was ook Chris Ederan bezig om alles klaar te maken voor vertrek. Hij was zeer in zijn nopjes, wat bleek uit zijn vrolijke fluiten, terwijl hij het chemisch toilet weer op zijn plaats zette. Naast de vrachtwagen stond zijn zoon Andros zijn paard te borstelen. Met een schuin oog hield hij in de gaten wat er allemaal wegreed.

'Zo te zien heeft Stanhope dezelfde vrachtwagen als wij,' merkte Andros op. Chris keek op. Het was een bijna komisch gezicht op de landweg. Voorop reden de twee witte paardenvrachtwagens van Stanhope Academy, gevolgd door de drie goudkleurige trailers van de Golden Corral Ranch.

'Net zwanen met jongen,' merkte Naneha, Chris' dochter op. Ze lag op de grond. Haar paard stond over haar heen en at stukjes gras weg, terwijl ze goed oplette niet op haar ruiter te gaan staan.

'Zo gracieus was Talia anders niet toen Kisses haar in de sloot wierp,' zei Andros. 'Stanhope heeft het slecht gedaan dit jaar. Alleen maar zilver en brons gehaald. Ik had van jou trouwens ook beter verwacht, Naneha. Een zilveren trofee voor show springen?'

'Sneeuwstorm had nog te veel energie van de veldloop. Ik wist ook niet dat ze strafpunten gaven voor het nemen van een driesprong in twee sprongen,' zei Naneha. Ze aaide de neus van haar paard.

'Natuurlijk doen ze dat! Het is toch juist de bedoeling dat je een driesprong met drie sprongen neemt?'

'Ach, loop niet zo te mauwen. We hebben toch prima gepresteerd vandaag? Ik zilver voor showspringen en goud voor de veldloop en jij goud voor dressuur. Als we wat meer ruiters hadden, zouden we in alle categorieën goud kunnen halen,' zei Naneha.

'Hoe staat het daar eigenlijk mee, vader?'

'Waarmee?' riep Chris terug vanuit het leefgedeelte van de vrachtwagen.

'Die nieuwe ruiters waarnaar u op zoek was.' Chris kwam weer naar buiten toe. Hij had de thermoskan koffie meegenomen.

'Ik heb hier en daar een woord laten vallen, maar ik kan moeilijk ruiters gaan ritselen onder de neus van hun trainers. Zij zullen naar mij moeten komen,' zei Chris en hij schonk voor zichzelf een kop koffie in. 

'Daar komt net iemand aan,' zei Naneha die vanuit de manege een ruiter op een palimo paard hun kant op zag komen. Voor ze kon zien wie het was, gooide Sneeuwstorm haar staart in beeld.

'Oh, dat is Will Taggert. Het neefje van die zure Handler. Hij zal wel een bedankrondje aan het doen zijn voor hij op gaat ruimen. Werkelijk, die jongen is altijd bezig,' zei Chris.

'Hij heeft toch het westernrijden gewonnen?' vroeg Andros.

'Ja, en verder brons in showspringen en vierde plaats dressuur. Het verbaast me eigenlijk dat ik hem niet vaker wedstrijd heb zien rijden. Hij heeft er duidelijk talent voor,' zei Chris.

In die tijd was Will naderbij gekomen. Hij liet zijn palimo Jimber overgaan op stap en stopte uiteindelijk vlak bij de vrachtwagen. Met een soepele zwaai kwam hij uit het zadel.

'Meneer Ederan,' begroette Will de eigenaar van GroenVuur. Hij zette de cowboyhoed maar af.

'Will, jongen, kom jij ons uitzwaaien?'

'Nee, meneer, ik kwam iets vragen. Ik hoorde dat GroenVuur op zoek was naar ruiters.'

'Ja, dat klopt. Weet jij iemand?' vroeg Chris.

'Ikzelf zou dolgraag bij GroenVuur komen rijden, meneer Ederan. U heeft een veelbelovende manege en ik ben...een veelbelovende ruiter.' Het laatste kwam er bijna uit als een vraag. Will blooste tot over zijn over, maar Chris kon er wel om lachen.

'Mijn beste Will, als ik iemand met Horseland associeer, ben jij het,' zei Chris. 

De jongeman bleef bijzonder dicht bij zijn paard, dat plotseling een stuk nerveuzer was geworden. Kwam het door Sneeuwstorm die onbeschaamd snuffelde of was het de ruiter zelf? 

'Ik wil graag professioneel gaan rijden, meneer Ederan en Horseland biedt me die mogelijkheid niet.'

'Niet?' vroeg Chris verbaasd. Wie liet zo'n ruiter nu links liggen? Will schudde zijn hoofd. Naneha was onder Sneeuwstorm uitgekomen en fluisterde nu lieve woodjes tegen Jmber om hem wat te kalmeren.

'Wat verwacht je van GroenVuur?' vroeg Chris die wel interesse had in het aanbod.

'Ik hoop meer wedstrijden te kunnen doen, eventueel professioneel te gaan rijden,' antwoordde Will.

'Als jij voor mij zou gaan rijden, betekent dat dat je op GroenVuur komt wonen. Tachtig procent van het geld dat je verdient met wedstrijden, gaat naar mij toe ter compensatie voor de kost en inwoning van jou en je paard. Ik moet er wel winst op kunnen maken, dus waarom zou ik jou aannemen en niet, ik noem maar wat, Nani Cloud?' vroeg Chris.

Het ongemak van de jongeman werd zichtbaar duidelijk. Of hij had nog nooit gesolliciteerd naar een baan of er was iets mis met zijn verhaal. Chris vermoedde beide.

'Ik ben een harde werker en bereid me op ieder moment van de dag in te zetten voor het welzijn van de paarden op uw manege. Ik ben in het bezit van een instructeurs-certificaat voor beginnende ruiters en ik mag met trailers en vrachtwagens rijden.'

'Is dat alles?' vroeg Andros.

'Ik heb acht jaar lang manegewerk uitgevoerd...'

'Je solliciteert voor de functie van ruiter, niet voor stalknecht,' sneerde Andros. 'Aan hoeveel wedstrijden heb je meegedaan? Welke wedstrijden? Hoeveel prijzen heb je gewonnen?'

'Dit was de eerste wedstrijd die ik zelf ooit heb gereden,' bekende Will. 'Maar ik heb het huidige wedstrijdteam van Horseland opgeleid en begeleid bij vrijwel iedere wedstrijd die ze moesten rijden. Onder hun vielen ook Sarah Whitey die vandaag goud heeft gewonnen voor showspringen, Nani Cloud en Zoe Stilton die tweede en derde werden bij de veldloop en Bailey Handler die brons pakte bij western rijden.'

VertrokkenEdit

Een modderige jeep met een nog modderiger trailer kwam het terrein van Horseland oprijden. Op dat moment waren alle bekende ruiters van de manege aan het trainen in de bak, maar ze staakten hun gezamenlijk oefening om te zien wie de nieuwkomers waren. Ook Will, op dit uur altijd bezig met onderhoud aan de stal, kwam naar buiten toe op de voet gevolgd door Shep, Teeny en Angora. 

Er verzamelden zich nog meer mensen op het erf:  de eigenaars van Horseland John en Ava Marie Handler (Bailey’s ouders) en stalmeester Barto Rodriguez (Alma’s vader).

De meiden keken vragend naar Bailey, maar de jongen had zelf ook geen idee wat er aan de hand was. Uit de auto kwam een vrouw gestapt. Ze moest ergens tussen de twintig en de dertig zijn en leek verre van een beginnende ruiter. Zonder op hulp te wachten, begon ze met het uitladen van haar paard, een lipizzaner. Will schoot automatisch al toe om haar koffers over te nemen.

De ruiters bonden hun paarden aan het hek en besloten om eens kennis te gaan maken met de vreemdeling. John was hun echter voor.

‘Dadelijk, kinderen. Eerst heb ik Jeni nodig,’ zei de eigenaar tegen de ruiters. Het was een raar verhaal en niemand die er iets van leek te begrijpen, behalve Will die deed wat hij altijd deed en geenszins verbaasd leek te zijn over de komst van de vreemde ruiter, maar ook aan hem konden ze niets vragen, want hij verdween samen met de rest van Horselands staf in het woonhuis. De kinderen lieten het maar voor wat het was en gingen weer oefenen, maar niemand had zijn hoofd er echt bij.

Er was iets veranderd op Horseland en niet in een positieve zin. Twee jaar geleden was een beroemde producent hier in de buurt een film komen opnemen over cowboys, indianen en paarden. Heel veel paarden. Een deel er van werd gestald en getraind op Horseland. Wie ook regelmatig op Horseland te vinden waren, waren de hoofdrolspelers van de film: Lisa Winterfell en Tim Belwer. Een derde hoofdrol, die van de indianenvrouw, was weggelegd voor een onbekende actrice, maar wel eentje die gruwelijk goed kon paardrijden. In feite was ze meer stuntvrouw dan actrice geweest met alle gewaagde stunts die zij met haar paard kon uithalen. Naneha Ederan op Sneeuwstorm. In haar vrije tijd reed ze internationale cross country wedstrijden. Anders raceten ze gewoon als twee wilden door de bossen heen. Lisa en Tim hadden beide nauwelijks ervaring met paarden. Irina Ederan-Horset was verantwoordelijk voor hun training, maar had de basis aan Will overgelaten die het aanbod om zo’n bekende actrice te instrueren natuurlijk niet afsloeg.

Mooie tijden. Mooie tijden.

Ook de paarden dachten met veel goede herinneringen aan de momenten terug dat trainers en verzorgers dag en nacht in de weer waren om alles en iedereen zo goed mogelijk te verzorgen. De paarden die ze voor de film op Horseland waren gestald, waren ook erg aardig geweest.

De had de vriendelijke Max. Werkelijk niemand op Horseland had ooit een kalmer paard ontmoet dan hem. Hij was meegaand, nuchter en liet zich door niemand opjagen of afschrikken. Nee, Max was het perfecte paard voor de nerveuze Lisa en hij had het goed kunnen vinden met Scarlet en Button. Calypso had een oogje op hem laten vallen, maar hij had haar zo beleefd afgewezen dat het paard van Molly nauwelijks liefdesverdriet had gevoeld.

Ook had je Suiker en Melk, twee jonge andulasiërs die werden getraind om een koets te trekken en daar een paar vallen bij te maken. Het was een onafscheidelijke, energieke tweeling die regelmatig in de problemen raakten doordat ze hun grote idool Sneeuwstorm na wilden doen.

Verder was daar Caribi geweest, een paard dat beet naar mensen, maar bijzonder vriendelijk was naar de andere paarden al was ze een gereserveerd type en was er voor haar in de wereld niets beters dan dressuur. Ze was Irina’s paard en werd ook alleen door haar ruiter verzorgd. Het was voornamelijk Chili die haar karakter op prijs kon stellen en de twee waren goede vrienden geworden.

Als laatste had je Sneeuwstorm, de praktisch wilde merrie. Ze was nauwelijks in de stal geweest. Over het algemeen reed ze buiten met of zonder haar ruiter rond in de bossen rondom Horseland of waren ze voor stunts aan het trainen. Ze keek altijd vooruit, altijd naar buiten en er was geen paard geweest dat haar bij had kunnen houden op zowel snelheid als gedachten. Alleen Jimber scheen haar

te kunnen volgen wanneer ze tijdens regenachtige dagen gedwongen was binnen te zitten en ze door bleef ratelen over alle dingen die ze op haar tochten was tegengekomen en waar je allemaal rekening mee moest houden. Ook Aztec had wel oren naar haar verhalen over wilde paarden, maar Sneeuwstorm berispte hem voor zijn impulsieve gedrag. Geen dier in de stal die begreep waar de berisping op sloeg, want het was doorgaans Sneeuwstorm die over grote obstakels sprong, in volle galop zich op de grond liet vallen en zelfs vanuit hoogtes in het water durfde te duiken.  Toen ze de dieren probeerde uit te leggen waarom haar wilde gedrag iets anders was dan wat Aztec deed, was de schade al geleden. Sneeuwstorm had geen zin om de rotzooi van haar woorden op te ruimen en schikte zich in een vriendschap tussen haar en Jimber samen met de andere paarden van haar eigen manege: GroenVuur.

Anderhalf jaar hadden mens en dier intensief met elkaar geleefd en gewerkt tot de opnames voltooid waren, het hele boeltje werd ingepakt en ze elkaar waarschijnlijk nooit meer zouden zien. Het had een gigantische leegte achtergelaten.

De paarden misten voornamelijk de tweeling die op een goede manier, in tegenstelling tot Chili en Pepper, altijd leven in de brouwerij wisten te brengen.

De ruiters misten de oude Will. Of beter gezegd: de nieuwe oude Will. Voor de film was hij altijd de rustige jongeman geweest die iedereen overal doorheen kon slepen, maar nooit het welzijn van de dieren uit het oog verloor. Met de dierenstuntploeg over de vloer was er iets veranderd. De kinderen hadden een kant gezien die niemand nog eerder had gezien. Passie. Tonnen aan passie. Ze wisten dat Will een natuurlijke leider was, maar niet dat hij al die ploegen kon aansturen, reguleren en motiveren om alles tot een schitterend eindresultaat te brengen. Het was voornamelijk aan hem te danken geweest dat er zo weinig problemen waren geweest en anders was het altijd snel verholpen. In die periode was Will, ondanks het vele werk dat hij op zich nam, veel meer ontspannen geweest en hij had vaker gelachen dan ooit tevoren.

Maar nu was iedereen weg en verviel Horseland terug in zijn dagelijkse routine. Will was terug naar zijn serieuze oude zelf, maar lachte nog minder dan voorheen. De kinderen hadden, samen en afzonderlijk, al meerdere keren gevraagd wat er aan de hand was, maar de jongeman beweerde dat er niets aan de hand was en ging door met zijn werk.

Sarah was nog wel het bezorgdst van allemaal. Ze had altijd al een oogje op Will gehad, maar hij had haar hints nooit begrepen of deed er niets mee. Nu leek Will, vrijwel altijd verzonken in zijn eigen gedachten, helemaal onbereikbaar. Misschien werd het tijd dat ze eens open kaart zou spelen. Ze liep er immers al zo lang mee rond. Het gaf Will mogelijk het duwtje in de rug om ook eerlijk voor zijn gevoelens uit te komen, want hij leek al zo lang iets op te kroppen dat het Sarah gewoon pijn deed of hem zo te zien.

Na de veldrit zou ze hem spreken, maar hoe ging ze dat aanpakken?

Sarah had het Nani en Alma verteld en toen hadden Bailey het opgepikt. Op dat moment moesten natuurlijk ook Chloë en Zoë binnenkomen en toen wist heel Horseland van Sarahs geheime liefde. Sarah bloosde tot over haar oren, maar ze wilde het hoge woord er uit hebben. Onder de drang van haar vrienden werd ze de stal in geduwd. De paarden stonden nog buiten.

‘Will!’ riep Bailey. De jongeman was boven bezig hooi van de zolder te halen.

‘Oi, ik moest jullie net hebben,’ riep Will terug. Hij klom via de ladder naar beneden. Sarah had het idee dat ze niet roder kon worden, maar Will scheen er niet op te letten.

‘Er gaat wat veranderen om Horseland en Jeni…’ begon Will.

‘Wacht even, Will,’ zei Chloë.

‘Sarah wil je eerst wat vertellen,’ zei Zoë en ze gaf het meisje een por in de rug. 

‘Wat is er?’ vroeg Will. Hij klonk…geïrriteerd? Maar toen gleed zijn blik naar Sarah toe en zijn ogen vulden zich met bezorgdheid. ‘Gaat alles wel goed, Sarah? Je ziet zo rood.’

‘Ik…ik…’ begon het blonde meisje stotterend. Dit ging in films altijd soepeler. ‘Ik vind je leuk, Will.’

Alma maakte gebaren ten teken dat ze door moest praten. Sarah durfde niet naar het gezicht van de jongeman te kijken en de andere waren ook te zeer op haar gefocust om de diepongelukkige flits op

Wills gezicht waar te nemen. 

‘Ik vind je leuk als meer dan een vriend, Will. Al heel lang eigenlijk en ik hoopte…’

‘Sarah stop.’ Will wilde niet eens horen waar ze op zou hopen, maar hij kon het aardig raden. De kinderen keken hem diep geschokt aan. De jongeman kon aan hun blikken zien dat er maar beter snel een liefdesverklaring van zijn kant moest komen, maar die kon hij niet geven.

‘Ik ga weg.’ Dat was zijn hoge woord en absoluut niet het antwoord waarop iemand had gerekend. ‘Ik ga weg van Horseland.’

‘Wat…?’ zei Sarah met tranen in haar ooghoeken. De andere meiden leken hem te kunnen vermoorden en Bailey schonk hem een hele vuile blik. ‘Door mij? Vanwege wat ik net zei? Was dat de druppel? Je zegt nooit eens wat, Will!’

‘Natuurlijk was het niet jouw schuld, Sarah,’ zuchtte Will. Hij zou haar  het liefste een knuffel geven om te kalmeren, maar hij verwachtte een averechts effect. ‘Iedereen, ga even zitten.’

De sfeer was om te snijden, maar gelukkig deed iedereen wat hij zei zonder weerwoord. Een ruzie was het laatste waar hij nu behoefte aan had.

‘Chris Ederan, de eigenaar van GroenVuur, deed me het aanbod om een tijd op zijn manege stage te komen lopen, zodat ik meer kan leren over paarden, rijden en instrueren. John vond het een goed idee,’ zei Will. ‘en ik eigenlijk ook wel. Jeni is de vervangende instructrice voor de tijd dat ik weg ben.’

‘En hoe lang is dat?’ vroeg Bailey, voornamelijk verontwaardigd over het feit dat hij van niets wist tot dit moment.

‘Twee jaar.’ De blikken schoten omhoog. Meende Will dit nu serieus? Zou hij twee jaar lang weg van Horseland blijven? Een Horseland zonder Will leek hun praktisch ondenkbaar.

‘Maar waarom?’ vroeg Bailey die het woord maar op zich nam nu de meiden niet zeker wisten of ze Will nu eerst moesten vermoorden, blij voor hem moesten zijn of hem moesten uitkafferen.

‘Ik wil meer van de wereld zien dan Horseland, de stad en de mensen die ik daar tegenkom,’ verklaarde Will simpel. ‘En GroenVuur schijnt net zo’n bruisbal te zijn als hier destijds met de stuntploeg over de vloer.’

Het was een gedeelte van de waarheid, maar met de rest wilde hij de kinderen niet opzadelen. Dat was iets tussen hem, John en Ava Marie. Nu dat zijn vertrek in ieder geval bekend was, voelde hij zich een stuk opgeluchter. Toen schoot hem de kwestie met Sarah weer te binnen. Hij trok haar bij haar handen omhoog en leidde haar de stal uit zodat ze even alleen kunnen praten. Er viel aanvankelijk niets te zeggen, want Sarahs gevoelens waren niet wederzijds. Will kon haar onmogelijk zien als iets anders dan een vriend en daarbij had hij in het diepste geheim al een vriendin. Hij wilde alleen haar gevoelens niet verder kwetsen dan strikt noodzakelijk was.

‘GroenVuur ligt hier ver vandaan in een andere staat. Ik weet niet hoe dingen gaan lopen en ik zie het ook niet zitten om een langeafstandsrelatie te beginnen. Het spijt me, Sarah, maar dit gaat niet werken,’ zei Will.

‘Maar…als je hier was gebleven…had je dan…had je dan…’ Will zag haar hart praktisch breken en hij durfde de woorden niet uit te spreken. In plaats daarvan schudde hij zijn hoofd. Nee. Nee, het zou nooit iets tussen hun geworden zijn. Misschien toen ze een jaar of veertien waren. Toen had Sarah nog een kans gemaakt, maar nu…

Ze wierp zich huilend in de armen van de jongeman tot ze besefte dat ze daar geen troost ging vinden en rende toen naar haar vriendinnen toe. Will bleef maar buiten staan. Hij hoopte alleen dat de meiden een andere plaats zouden gaan zoeken om Sarah te troosten, want dat hooi moest nog steeds van zolder.

‘Man, waar sloeg dat op?’ riep Bailey zijn neef tot de orde. ‘Leukste meid van Horseland en jij slaat haar af.’

‘Als jij interesse hebt, ze is nog steeds vrijgezel,’ zei Will ijskoud. Bailey keek zijn neef stomverbaasd aan. Het was niets voor Will om te sneren.

‘Weet je wat? Blijf jij je maar gedragen als een achterlijke debiel, dan ga ik Sarah troosten. Werkelijk waar, ik dacht dat je haar leuk vond.’

Bailey liep terug de schuur in. Will schudde alleen maar zijn hoofd. Blijkbaar had iedereen zich wel ingebeeld dat hij een oogje op Sarah had, maar was het iedereen ontgaan dat hij een innige band had gevormd met een roodharige ruiter op een wilde merrie?