Wikia

Sneeuwvlok IJskast

Aan dit verhaal wordt (tijdelijk) niet meer gewerkt.

</p>

Wanneer GroenVuur Academie wordt ingehuurd om de paardenstunts te verzorgen in een grote productie, moeten ze tijdelijk hun hoofdkwartier opslaan bij de Horseland manege. Terwijl de kinderen een geweldige tijd hebben, begint Will Taggert steeds meer te twijfelen of Horseland wel de plaats is waar hij thuis hoort.

Hoe zal iedereen zijn leven weer oppakken als de druktes van de opnames na een jaar achter de rug zijn? Is voor Will Horseland nog wel de moeite waard om te blijven? Hij heeft toch geen keus?

SamenvattingEdit

Will's vertrek van Horseland komt als een schok voor iedereen, maar wanneer de kinderen en de jongeman zelf gaan terugkijken op wat er in de afgelopen jaren is gebeurd, is zijn vertrek nog niet eens zo vreemd.

Het begon allemaal met een mailtje van Starlight Productions, een groot filmbedrijf dat in de buurt van Horseland een serie zou komen opnemen. Voor de serie werden een groot aantal paarden gebruikt waarvan enkele gestald stonden op Horseland.

Maar niet alleen nieuwe paarden kwamen naar de manege. Met hun kwam ook verzorgster, trainster en eigenaresse Irina Ederan. Zij was verantwoordelijk dat alles goed zou gaan met de dieren, maar ze wilde niet alleen naar de Verenigde Staten gaan en nam daarom ook haar dochter Naneha (Vos) mee.

Vos is een aparte. Niemand krijgt er precies hoogte van. Is ze nu een goede ruiter, een amateur die zich als veel beter voor doet of gewoon gek? Ze lijkt er echter geen moeite mee te hebben om onder Will's huid te kruipen. Niet alleen eist ze al zijn aandacht op, maar ze begint ook vervelende vragen te stellen.

Sarah is hier alles behalve blij mee.

Meer volgt nog naarmate het verhaal vordert.

HoofdstukkenEdit

  1. Vertrekken
  2. Wat restte
  3. Emails
  4. In afwachting

PersonagesEdit

MensenEdit

Afbeelding Beschrijving
Will

William Taggert

Of gewoon Will. Geen mens dat zich herinnert dat zijn volle naam William is. Aan het begin van het verhaal is hij achttienjarige neefje van John en Ava Marie Handler, plus hun zoon Bailey.

Tien jaar geleden kwam hij op Horseland wonen nadat zijn ouders waren overleden. Sindsdien werkt hij hard om hun die dienst terug te betalen.

Zijn motto is "paarden eerst" en Jimber mag zich dan ook gelukkig prijzen met zo'n gepassioneerde eigenaar.

Naneha, HL

Naneha Ederan

Door iedereen Vos genoemd. Ze is bijna net zo gek als haar paard Sneewstorm. Bijna, want ze werkt ook met andere paarden waarbij je niet allemaal rare fratsen kan uithalen.

Als kind uit een familie waar het allemaal draait om paarden is het ook niet gek dat ze zich weet te ontwikkelen tot een spectaculaire ruiter. Ze wordt dan ook gecast om een (stunt)rol te spelen in de nieuwe serie van Starlight Producties.

DierenEdit

Afbeelding Beschrijving
Jimber

Jimber

De palimo hengst van Will. Hij heeft een scala van vaardigheden in zijn leven opgedaan.

Sneeuwstorm

Sneeuwstorm

Sneeuwstorm is de silver dapple ederan van Naneha. Ze is dol op springen, het liefst in de vrije natuur. Dit paard is meer wild dan tam en kieskeurig in haar gezelschap. Alleen degene die haar bij kunnen houden zijn haar vriendschap waard.

LocatiesEdit

HorselandEdit

Een manege en stal ergens in de Verenigde Staten. Horseland wordt omgeven door wijde graslanden en wat bossen waar wolven, poema's en wilde paarden rondlopen. Wat verder weg liggen de bergen.

Johhn en Ava Marie Handler zijn de eigenaars van de manege. Er zijn sowieso acht ruiters die er dagelijks komen, maar meer ruiters zijn gezien in de show (maar hun paard staat niet in de stallen).

GroenVuurEdit

Stoeterij- en manegeketen die een locatie hebben op ieder continent. Het hoofdkantoor ligt in Schotland en wordt beheerd door de grootouders van Naneha. Alle locaties liggen in afgelegen gebieden waar de paarden alle ruimte hebben om er los rond te lopen.

GroenVuur fokt als enige ter wereld ederans (paardenras) en heeft wat bekendheid verworven in de filmindustrie met hun spectaculaire dierenstunts.