Wikia

Indalo banner
Voortgang 3
Aristarchos
Indalo Aristarchos
Alias Snufkin
Biografische Informatie
Rijk van herkomst Fýseos
Huidige woonplaats Gaión
Leeftijd Middelbare leeftijd
Tijdperk Heden
Fysieke Informatie
Geslacht Mannelijk
Vleugels Non
Hoorns Anolisea Pyo
Staart Non
Lichaamspatroon Seira
Persoonlijke Informatie
Stand Stadsburger
Beroep Tovenaar
Bondgenoten Etheleon
Rivalen Azir, Cratius

Aristarchos (A-ristar-chos) is een wat oudere tovenaar die vaak te zien is in kastelen. Hij bestudeerd onder andere de sterren en maakt graag contact met de natuur. Hij is wellicht een van de betere tovenaars in Indalo, maar ook hij kent zijn valkuilen.

UiterlijkEdit

Aristarchos is een goed voorbeeld van een echte Fýseos Fozy, vanwege zijn groene uiterlijk. Zijn lichaamskleur is matig groen met strepen in een lichtere variant groen. De strepen eindigen bolvormig en zijn te vinden op de rug, op de oren en aan de achterkant van de poten. De hoorn heeft dezelfde kleur als het lichaam, maar de magische oplichting van de hoorn heeft een meer gifgroene kleur. Verder heeft hij nog een klein bruinig baartje.

KledingEdit

Aristarchos draagt vaak zijn opvallende cape in de vorm van een tovenaarshoed. De tovenaarshoed is bruinig en aan een kant groeit wat mos. Verder heeft hij een simpele staf met een magische bol eraan en aan het uiteinde van zijn hoorn hangt een kleinere magische bol.

PersoonlijkheidEdit

Aristarchos heeft een erg analyserend karakter, maar kan snel een vooroordeel hebben over iemand. Slechte gebeurtenissen tussen hem en een andere Fozy blijven hem langer en beter bij dan goede herinneringen. Hij sluit zich vaak op in zijn eigen torenkamer waar hij de sterren bestudeerd of experimenteert met zijn krachten. Vaak zit hij met zijn neus in de boeken, vanwege zijn leergierige trekken. Loyaal is Aristarchos niet echt. Ookal is hij bevriend met Etheleon en Lydéa,als het er op aankomt laat hij ze vallen, om zo zichzelf te beschermen of er zelf beter van te worden. Daarom wordt hij niet echt vertrouwd wanneer hij adviseert over sociale contacten.

Magische krachtenEdit

Met zijn hoorn kan Aristarchos van nature kleine voorwerpen uit de natuur verplaatsen of vervormen. Daarnaast kent hij talloze spreuken en rituelen die zijn magische krachten hebben versterkt. .