Wikia

Indalo banner
Voortgang 1
Azir
Indalo Azir
Alias Nychterída
Biografische Informatie
Rijk van herkomst Flogón
Huidige woonplaats Flogón
Leeftijd Jong volwassen
Tijdperk Heden
Fysieke Informatie
Geslacht Mannelijk
Vleugels Eritrea Rhi
Hoorns Daimonea Ark
Staart Rid
Lichaamspatroon Seira
Persoonlijke Informatie
Stand Adel
Beroep Kroonprins
Familie Cratius
Bondgenoten Lydéa
Rivalen Aristarchos

UiterlijkEdit

Azir is een rode Fozy met hoekige, oranje strepen die op zijn rug beginnen en tot de helft van zijn staart lopen. Hij heeft een paar lichtbruine hoorns. Zijn vleugels hebben een kleur verloop van geel tot rood/oranje. Zijn staart heeft ongeveer dezelfde vorm als zijn vleugels waardoor het lijk of zijn vleugels over heel zijn lichaam lopen.

KledingEdit

Vanwege zijn stand, moet hij vaak dure kleding aan. Hij draagt een gouden kroon met drie punten. Zijn kroon bevat een edelsteen waarmee hij het vuur op zijn vleugels aan en uit kan zetten. Deze vlammen heeft Azir liever uit.

Verder draagt hij een borstharnas van grijs metaal. Het is meet voor de sier want er zit een decoratief gat in. Aan zijn harnas zit een mantel gebonden. Deze mantel heeft een gouden rand en is rood van kleur. Waar Azirs vleugels beginnen, zitten beide kanten van de cape aan elkaar vast. De vorm van de cape is geinspireerd op Eritrea vleugels.

Aan zijn hoorns hangen enkele touwtjes met daaraan een stenen kraal, tot ergenis van zijn vader Cratius.