Wikia

Indalo banner
Voortgang 4

Fozies zijn de enige wezens die Indalo bevolken. Toch zijn er grote verschillen tussen deze vosachtige beestjes. Soms is het uiterlijk van een Fozy niet precies te benoemen, maar dan gaat men uit van wat het er meest op lijkt of het wat het belangrijkste aspect is.

Naamgeving van een soort: Rijk - Vleugels - Hoorns - Staart - Lijfpatroon

VleugelsEdit

Er zijn vele verschillende vormen, maten en kleuren van vleugels, maar ze worden allemaal onderverdeeld in vier groepen.

OdonataEdit

Dit zijn vleugels die bestaan uit een aantal harde stevige vleugeladers, waartussen vliezen zijn gespannen. Sommige varianten hebben op de vliezen vele kleine gekleurde schubben.

Odonata Lin

Type 1: Lin

Vlinder

Odonata Fen

Type 2: Fen

Mot

Odonata Sel

Type 3: Sel

Libel

Odonata Khe

Type 4: Khe

Kakkerlak

Odonata Del

Type 5: Del

Cicade

Odonata Apo

Type 6: Apo

Bij

GanatheaEdit

Hierbij zijn de vleugels een verlenging van het lichaam, die door vele verschillende soorten veren bedekt worden.

Ganathea Raf

Type 1: Raf

Kraai

Ganathea Syl

Type 2: Syl

Valk

Ganathea Dio

Type 3: Dio

Albatros

Ganathea Sar

Type 4: Sar

Arend

Ganathea Ang

Type 5: Ang

Engel

EritreaEdit

De vleugels zijn een verlenging van het lichaam, waarbij vertakking optreedt. Tussen de vertakkingen is een vlieghuid gespannen, wat het vliegen mogelijk maakt.

Eritrea Ves

Type 1: Ves

Pterodactyl

Eritrea Ica

Type 2: Ica

Vleermuis

Eritrea Nyc

Type 3: Nyc

Glad

Eritrea Rhi

Type 4: Rhi

Meerdere

CyprineaEdit

Deze vleugels zijn niet gechikt om te vliegen in de lucht, maar om het voortbewegen in het water te bevorderen. Cyprinea vleugels moeten goed gehydrateerd blijven.

Cyprinea Asa

Type 1: Asa

Goudvis

Cyprinea Uts

Type 2: Uts

Koraalduivel

Cyprinea Nid

Type 3: Nid

Dolfijn

Cyprinea Myl

Type 4: Myl

Rog

Cyprinea Nud

Type 5: Nud

Zeeslak

HoornsEdit

Hoorns zijn er in vele soorten en maten. Sommige zijn een medium om magische krachten tot uiting te laten komen, andere zijn geschikt om mee te vechten.

CornuaEdit

Vertakt uitsteeksel van bot, wat aan de schedel van een Fozy zit bevestigd.

  • Type 1: Tar - Eland
  • Type 2: Fos - Watipi
  • Type 3: Sen - Witstaarthert
  • Type 4: Cer - Muildierhert
  • Type 5: Vum - Damhert
  • Type 6: Cor - Rendier

AnoliseaEdit

De hoorn is lang en puntig. Bevindt zich in het midden van het voorhoofd.

Anolisea Pyo

Type 1: Pyo

Slank langwerpig

Anolisea Arc

Type 2: Arc

Narwal

Anolisea Cet

Type 3: Cet

Sterke krulling

Anolisea Num

Type 4: Num

Vervormd

Anolisea Atu

Type 5: Atu

Hout achtig

Anolisea Ter

Type 6: Ter

Milde krulling

BelonideaEdit

Kleine langwerpige uitstekels waartussen zich een dun vlies bevindt. Enkel voor water Fozies.

  • Type 1: Shi - Graat
  • Type 2: Tyl - Vin
  • Type 3: Sys - Vlezig
  • Type 4: Nur - Manta

DaimoneaEdit

Twee identieke hoorns, beide onvertakt. Vaak hol vanbinnen en op het hoofd gevestigd.

  • Type 1: Rin - Ram
  • Type 2: Dac - Spiesbok
  • Type 3: Sai - Manx
  • Type 4: Asi - Gazelle
  • Type 5: Dax - Hartebeest
  • Type 6: Ark - Impala

StaartEdit

De staart is soms bekleed met veren of andere uitstekels. De staart zorgt ervoor dat de Fozy zijn evenwicht kan bewaren en kan sturen tijdens een vlucht. De staart kent vier verschillende vormen.

  • Type 1: Nia - Vogel
  • Type 2: Ryg - Vis
  • Type 3: Tra - Amfibie
  • Type 4: Rid - Reptiel

LichaamspatroonEdit

Niet iedere Fozy heeft maar een enkele kleur. Ze kunnen een vlekkenpatroon hebben, rechte lijnen of hun lichaam geeft licht in het donker.

Elafry
Type 1: Elafry

Lichtgevende delen

Seira

Type 2: Seira

Rechte lijnen

Nentim

Type 3: Nentim

Kromme lijnen

Zoura

Type 4: Zoura

Vlekken patroon

Simeio

Type 5: Simeio

Kleur vervaging

Kenmerken per rijkEdit

Als een Fozy Odonata vleugels (Insect) heeft, wil niet perse zeggen dat hij uit Fýseos komt. Elke Fozy is anders, maar de rijken hebben in de loop der tijd enkele kenmerken gekregen.

Bal icon violet
Ákyros

De Fozy's uit Ákyros doen hun rijk eer aan. De bewoners uit het rijk der dromen hebben een indrukwekkend uiterlijk, waar andere Fozy's enkel van kunnen dromen. Na het verdwijnen van hun rijk, verschenen er af en toe Ákyros Fozy's in de dromen en nachtmerries van andere Fozy's. Zij beschreven het uiterlijk van de vergane Fozy's groot detail. Ákyros was zijn wonderbaarlijke uiterlijk niet kwijt geraakt, maar de Fozy's leken nu geesten. Ze waren compleet gehuld in een paarse, soms blauwe gloed.

Bal icon rood
Flogón

Uiterlijk is erg belangrijk voor Flogón. Fozy's willen er zo hoffelijk uitzien, daarom worden vaak normale burgers uit Flogón aangezien als adel door andere rijken. Bijna altijd heeft een Flogón Fozy; Eritrea vleugels, Daimonea hoorns en een Rid staart. Er zijn wel Flogón Fozy's met Odonata vleugels, maar vaak zijn deze kapot of leven de Fozy's ver van hun rijk vandaan. Ze zijn niet opgewassen tegen de hitte van hun vulkaan. Met enkel de bovengenoemde typen kan een Fozy met een gerust hart op de vulkaan wonen.

Flogón Fozy's zijn erg trots op hun rijk en laten dit graag zien. Hun kleding is bedekt met goud en dankzij magie kunnen ze letterlijk vuur dragen.

Bal icon oranje
Gaión

Fozy's uit Gaión hebben een aards kleurenpalet. Ze hebben geen over de top uiterlijk, maar zijn meer gericht op functionaliteit.

Bal icon geel
Ilémos

Ilémos is nog ijdeler dan Flogón. Ze hebben een schoonheidsideaal gecreëerd die voor vele Fozy's als taboe worden gezien. Ze slijpen namelijk hun vleugels, hoorns en staarten in de gewenste vorm. Dit is geen kleine ingreep, maar er worden hele stukken weggehaald. Daarna piercen ze door hun huid heen en hangen er vele dingen aan vast. Magische bollen worden vaak tussen de gaten van hun vleugels gehangen. Om zo 'mooi' te blijven, slijpen Fozy's regelmatig hun hoorn en vleugels bij.

Maar dit schoonheidsideaal komt met een prijs. Ilémos Fozy's kunnen vaak niet goed toveren vanwege de vreemde vorm van hun hoorn en niet vliegen.

Bal icon groen
Fýseos

Bal icon zeeblauw
Aéros

Bal icon blauw
Kyón