Wikia

Indalo banner
Voortgang 5
Indalo
Indalo logo
Algemeen
Maker Zefred
Genre Fantasie
Leeftijd Vanaf 13 jaar
Duur Minimaal 5 boeken

Indalo is een verhaal wat zich afspeelt op het gelijknamige eiland. Dit eiland werd een lange tijd geleden geschapen door twee goden; Zwart en Wit. Daarna schiepen zij zeven goden, elk met hun eigen kleur. Nu wordt Indalo bevolkt door vosachtige wezens, die Fozy's worden genoemd. Deze schepsel hebben altijd in vrede samengeleefd, maar wanneer de goden zich weer laten zien in de wereld, wordt het een chaos en blijken de goden niet veel goeds in zich te hebben.

MededelingenEdit

Ik ben net als een spin. Ik maak een heel groot web met allemaal draden die elkaar kruisen. Zo is ook mijn stamboom van vele Fozy's. Momenteel heb ik verschillende tijdperken die ik allemaal wil uitwerken. Natuurlijk houd ik het daar niet bij, maar het vergt wel even wat vrije tijd, internet en inzicht. Zeker als je een Fozy hebt die vele nakomelingen had ;)

Heb nu vijf boeken geschetst, maar natuurlijk moet ik alles nog uitschrijven. En er komt een nieuwe opmaak. Deze is al te zien bij de kaart van Indalo, maar de wapenschilden e.d. krijgen dit in de toekomst ook.

BoekenEdit

De wouden van Fyseos
Bal icon groen
Boek 1: De wouden van Fýseos

Enkele Fozies jagen op een merkwaardig schepsel, wat zij niet erkennen als een van hen. Er komt verdeeldheid tussen de rijken. Wat moet er met dit rare en enge schepsel gebeuren? En waarom hebben de goden dit wezen gemaakt?

De dromen van Akyros
Bal icon violet
Boek 2: De dromen van Ákyros

De Fozies worden getegerd door nachtmerries, maar het Rijk der Dromen was toch allang vergaan? Enkele dappere wezens moeten opzoek naar het laatste restje van het paarse rijk, maar wat als Ákyros niets met de erge nachtmerries heeft te maken?

De vlammen van Flogon
Bal icon rood
Boek 3: De vlammen van Flogón

Na jarenlange vrede doemt plots een oorlog op tussen twee rijken. De koningen van deze tegenstrijdige rijken doen er alles aan om hun troonopvolgers te beschermen, maar waartegen weten ze eigenlijk niet.

De energieen van Ilemos
Bal icon geel
Boek 4: De energieën van Ilémos

Waarom is dit rijk vergaan? Het was in het verleden het machtigste rijk geweest van heel Indalo. Maar plots was er geen geel rijk meer. Zelfs geen ruines. Dit verhaal gaat over de laatste dagen van het rijk der Energieën.

De golven van Kyon
Bal icon blauw
Boek 5: De golven van Kyón

Enkele Fozy's ontdekken een stamboom waarvan niemand iets van wist. Kort daarna zijn er vallende kometen te zien aan de hemel die een rare gloeid om zich heen hebben. Deze kometen blijken een grote invloed te hebben op de Fozy's uit Kyón, maar men weet niet of dit goed of kwaadschiks is.

WereldEdit

Indalo is de naam van het eiland waar de Fozy's leven. De rijken zijn verdeeld over het land, maar enkele zijn vergaan of verdwenen. De Fozy's kennen een standenmaatschappij met koningen, gelovige en stadsregenten.

Indalo landkaart

RijkenEdit

Anavei
Bal icon wit

Anávei - Rijk der Lichten

Element: Licht

Het goddelijke rijk van licht. De locatie van het rijk is onbekend en er leven geen Anávei Fozy's op Indalo. Ondanks het ontbreken van bewijs, moet het rijk bestaan, omdat dit rijk alle andere rijken heeft geschapen met Skoúro

Skouro
Bal icon zwart
Skoúro - Rijk der Duisternissen

Element: Duisternis

Net zoals Anávei is Skoúro een goddelijk rijk wat nooit is waargenomen. Dat Skoúro zwart is heeft niets te maken met kwaadaardigheid, want elke kleur heeft een boosaardige kant.

Akyros
Bal icon violet

Ákyros - Rijk der Dromen

Element: Ruimte

Dit rijk is al een lange tijd vergaan, maar nooit helemaal verdwenen. Soms worden er schimmen gezien die dwalen in de buurt van de grote berg, de locatie van het vergane rijk.

Flogon
Bal icon rood
Flogón - Rijk der Vlammen

Element: Vuur

Dit rijk is vrij afgezonderd omdat het zich bevindt in de buurt van een actieve vulkaan. Flogón Fozy's kunnen tegen de hitte van de lava, maar de andere Fozy's niet.

Gaion
Bal icon oranje
Gaión - Rijk der Zanden

Element: Aarde

Dit rijk is evenwichtig en neutraal. Hier is elke Fozy welkom. Hierdoor wordt Gaión soms gezien als het Anávei op Indalo of het regenboog rijk genoemd.

Ilemos
Bal icon geel
Ilémos - Rijk der Energieën

Element: Elektriciteit

Dit was een mysterieus rijk en het is op vreemde wijze vergaan. Het is voor de andere rijken niet echt duidelijk wat de kracht was van Ilémos. Was het energie bewegen, was het het weer controleren?

Fyseos
Bal icon groen
Fýseos - Rijk der Wouden

Element: Hout

Het rijk ligt in het dichtste wouden van Indalo. Fýseos is erg betrokken met de natuur en heeft kent veel tovenaars. Ook zijn er veel geneeskrachtige kruiden te vinden in het bos, waardoor veel Fýseos Fozy's alchemisten en genezers zijn.

Aeros
Bal icon zeeblauw
Aéros - Rijk der Winden

Element: Lucht

Aéros is een rijk met een zorgzame aard, maar kent een vreselijk verleden. Nu heeft het zich afgeschermd van de rest van de rijken, in de hoop zichzelf weer op te bouwen. Maar het is jammer dat Aéros de hulp van andere rijken niet aanvaardt.

Kyon
Bal icon blauw

Kyón - Rijk der Golven

Element: Water

Het water rijk staat bekend om zijn schepen. Niet alleen wordt er veel handel gedreven, maar ook is er een militaire vloot.

PersonagesEdit

Stamboom Ixion

Fozy's kennen een lange geschiedenis en dus ook een grote stamboom. Hier zie je een klein overzicht van belangrijke voorouders. De pagina is nog wel onder constructie.

Indalo Totem
Bal icon blauw
Totem

Totem is een adellijke Fozy uit het rijk Kyón. Hij dient nu de koning Etheleon (Gaión) als aanvoerder van het leger.

Indalo Artan
Bal icon blauw

Artan

Artan is de broer van Totem en kapitein van de gehele vloot van Kyón.

Indalo Aristarchos
Bal icon groen
Aristarchos

Aristarchos is een wijze tovenaar aan het hof van koning Etheleon, maar heeft snel vooroordelen.

Indalo Marekar
Bal icon groen

Marekar

Regent van de Mist Stad

Indalo Ethyleon
Bal icon oranje

Etheleon

Koning van Gaión

Indalo Azir
Bal icon rood
Azir

Kroonprins van Flogón

Indalo Cratius
Bal icon rood
Cratius

Koning van Flogón

Indalo Lydea
Bal icon zeeblauw
Lydéa

Kroonprinses van Gaión

UiterlijkEdit

Odonata Del
Zie hier de indeling van de verschillende verschijningsvormen van een Fozy.

Fozy Kleurpalet

Ik ben van plan om Fozy's te ontwerpen. Hiervoor leek het me leuk om kleurpaletten te zoeken en met die kleuren een Fozy te tekenen. Maar het leek me ook leuk als iemand van de wiki met een kleurencombi kwam.

Indalo Kleurpalet 1

ExtraEdit

Indalo banner 2