Wikia

Indalo banner
Voortgang 2
Totem
Indalo Totem
Alias Blauwe zwaluwstaart
Biografische Informatie
Rijk van herkomst Kyón
Huidige woonplaats Gaión
Leeftijd Volwassen
Tijdperk Heden
Fysieke Informatie
Geslacht Mannelijk
Vleugels Odonata Lin
Hoorns Anolisea Atu
Staart Non
Lichaamspatroon Elafry Simeio
Persoonlijke Informatie
Stand Adel
Beroep Ridder
Familie Tamga, Artus, Artan
Bondgenoten Lydéa, Etheleon
Rivalen Cratius, Azir, Altair

Totem (To-tum) is de aanvoerder van het leger van Gaión. Zijn titel kreeg hij van de huidige koning van het oranje rijk, Etheleon.

UiterlijkEdit

Totems uiterlijk is erg opvallend. Zowel in zijn waterige geboorterijk als in het rijk Gaión, waar niet veel gevleugelde leven. Zijn lichaam heeft een donkere kleur, maar met een helder blauw lichaamspatroon. De kleuren van zijn vleugels komen overeen met die van zijn lichaam. Hierdoor is hij in staat om zich goed te camoufleren. 's Nachts is Totem toch het meest opvallend, ondanks zijn donkere lichaam. Hij is namelijk een Elafry Fozy. De blauwe vlekken op zijn lichaam lichten op in het donker.

PersoonlijkheidEdit

Totem bezit enkele eigenschappen die hem tot een goede legeraanvoerder maken en hem geliefd maken bij het adellijk volk.

Aan het hofEdit

Door zijn goede opvoeding bezit hij de kwaliteit zoals; betrouwbaarheid, eerlijkheid, trouw en hoffelijkheid. Dit maakt hem geliefd bij koning Ethyleon, maar ook bij zijn dochter Lydéa. Aan het hof vervult Totem niet alleen zijn taak als ridder, maar vervult ook vaak de taak van raadgever van de koning of van andere adellijke Fozies.

Ondanks deze goede kwaliteiten, stelt Totem het niet op prijs wanneer hij iets anders moet doen wat geen betrekking heeft tot het aansturen van een leger. Hij gaat absoluut niet helpen in de keuken of als vertegenwoordiger, van het rijk Gaion, andere rijken bezoeken. Hij wil zich enkel richten op zijn beroep en die zo goed mogelijk uitvoeren. Totem is daarom ook een van de weinige die 'nee' tegen koningen durft te zeggen als de opdracht hem niet aanstaat.

Als legeraanvoerderEdit

Totem heeft geleerd om ijverig, moraliserend en nadenkend te zijn, zowel tijdens als buiten oorlogen en missies. Totem is het hoofd van het leger, waardoor hij erg tactvol moet optreden, maar ook rechtvaardig. Hij wil altijd de situatie van te voren in kaart brengen en meerdere tactieken op tafel brengen. Hij verplaatst zich in zijn tegenstander en wil liever een gevecht oplossen met woorden dan met wapens. Dit maakt hem niet laf, maar juist moedig. Wanneer er toch met wapens gevochten wordt, is Totem volhardend en fel, wat hem bijna altijd tot een overwinning leidt.

Magische krachtenEdit

Omdat de voorvaders van Totems vader afstammen van de eerste inwoners van Kyon, heeft Totem de kracht van het water. Totem is in staat om het water te bewegen, al is hij wat langzamer dan andere Fozies zoals Artan.

BiografieEdit

KyónEdit

Totem is geboren in het rijk Kyón, waar hij direct in de adelstand werd verheven, vanwege de familielijn van zijn vader. Zijn vader is namelijk Stadsregent van de meest belangrijke havenstad van Kyón. Hierdoor heeft Totems vader een bijna even belangrijke rol als die van een Graaf, die twee rangen hoger staat in de hiërarchie.

waar hij een van de weinige is die niet is aangepast aan het water. Zijn soort vleugels verbieden hem juist uit de buurt van het water te blijven. Dit maakte zijn eerste jaren in het rijk moeilijk Daarom besloot Totem al snel om zijn familie en rijk te verlaten, opzoek naar een geschiktere plek.

BeroepEdit

FamilieEdit

Totem familieteken
Stamboom Satamas

De familie van Totem behoort tot een van de rijkere families van Kyón. Hun welvaart is te danken aan generaties Stadsregenten die regeerden over de grootste havenstad in het blauwe rijk. Hun familie teken, een gewapende golf, is goed bekend bij het volk en zeer gewaardeerd. Soms door buitenstaanders gevreesd, vanwege Totems militaire rang en dat van zijn broer.

ArtanEdit

Artan is de oudere broer van Totem. Ook hij heeft de titel Ridder, maar kiest niet voor het vaste land. Artan is kapiteit van de gehele vloot van Kyón. Hieronder vallen; de militaire vloot, handels vloot en de koninklijke schepen. Artan bewaakt de kust en de rivier van zijn rijk. 

Artans personage pagina

TamgaEdit

De moeder van Totem en Artan is afkomstig uit het rijk Aeros. Totem heeft netzoals zijn moeder Odonata vleugels. Ook zij heeft soms moeite met het water. Tamga is officeel niet van adel, maar een gewone burger uit de stad. Ze hield erg van reizen en bezocht daarom ook vele steden. Zo ook de havenstad van Artus. Ze leerde haar toekomstige man kennen toen ze op audientie kwam. Nu helpt ze Artus met regeren over de stad.

ArtusEdit