Wikia

Card icon common Bakura Card icon common
Bakura6
Biografische Informatie
Nationaliteit Egyptisch
Leeftijd Meer dan 3000 jaar
Geboortedatum Onbekend
Fysieke Informatie
Geslacht Mannelijk
Haarkleur Licht grijs
Oogkleur Donker bruin
Persoonlijke Informatie
Positie Top 8 (Battle City Tournament)
Bondgenoten Marik, Drakon
Vijanden Yugi en zijn vrienden
Familie Gedood in het verre verleden als offer om de Millennium voorwerpen te maken
Persoonlijke Informatie
Strategie Het manipuleren van bewegingen van de tegenstander
Favoriet Dark Necrofear
Bakura is een van de hoofdpersonages uit Ka-Huang en hij verschijnt als een terugkerende secundaire antagonist voor het grootste deel van de serie, tot het laatste gedeelte waar hij de belangrijkste en laatste antagonist is.

Bakura is eigenlijk een duistere, eeuwen oude geest uit Egypte en heeft dankzij de Millennium ring de kans gekregen om iemand anders zijn lichaam over te nemen.

GeschiedenisEdit

OorsprongEdit

Ongeveer 3000 jaar geleden werd de Millennium ring verzegeld met een stuk van de ziel van een monster, genaamd Zorc Necrophades. Ook de ziel van Bakura, die in die tijd zichzelf de 'koning der dieven' noemde, werd opgesloten en werd een geheel met de ziel van Zorc. Enkele eeuwen later werd deze duistere samenvoeging weer tot leven gewekt door de vader van Bakura die de Millennium ring bemachtigde in Egypte en gaf aan zijn zoon, die voorbestemd was om de ring in handen te krijgen.

De duistere geest van de ring nam het lichaam over van de jonge Bakura en verloor daarbij vele herinneringen van zichzelf in de tijd dat hij een meester dief was.

Bakura zoekt heden alle zeven Millennium voorwerpen zodat hij Zorc Necrophades kan doen herleven en wraak kan nemen op de farao.

Duelist KingdomEdit

Dualist Kingdom was een Dual Monsters toernooi, georganiseerd door Maximillion Pegasus. Het toernooi speelde zich af op een eiland met dezelfde naam.

Bakura was geen echte deelnemer van het toernooi, maar wist op het schip te komen, die iedere deelnemer naar het eiland bracht. Eenmaal daar verborg hij zichzelf in de bossen en wachtte af op het moment dat hij Yugi en zijn vrienden zou tegenkomen. Wanneer hij eenmaal de groep ontmoet, stelt Bakura voor om een potje Dual Monsters te spelen met Yugi. De vrienden van Yugi; Tristan, Thea en Joey, doen hun lievelingskaarten in het deck van Yugi, zodat het lijkt alsof ze allemaal meespelen. Bakura is echter niet geïnteresseerd in een vriendschappelijk spel, maar wil de Millennium puzzel van Yugi afpakken.

Bakura kan dankzij zijn Millennium voorwerp een Dual Monster spel naar het Schaduwrijk nemen. Daar spelen ze het spel, maar de vrienden van Yugi representeren hun lievelingskaarten. Daar ontdekken ze dat niet alleen Bakura een duistere geest is uit het oude Egypte, maar dat ook Yugi een oude geest in zich heeft. Bakura verliest echter het spel, omdat de echte Bakura en de Egyptische geest van Yugi daar een stokje voor steken. 

Nadat Bakura het kaartspel heeft verloren, blijft de echte Bakura in de groep en proberen ze van andere dualisten te winnen, zodat ze worden gekwalificeerd voor de finale. Echter keert de duistere Bakura weer terug als ze in het kasteel zijn, waar de finale gaat plaatsvinden. Wanneer Yugi wint van de Maximillion Pegasus, is Yugi de winnaar van het toernooi. Tijdens hun gevecht heeft Yugi ontdekt dat ook Pegasus een Millennium voorwerp bezit, namelijk het Millennium oog, waarmee hij een glimp krijgt van de toekomst en kan zien welke kaarten tegen hem gebruikt gaan worden in een Dual Monsters spel.

BakuravsPegasus

Pegasus vs Bakura

Nadat Pegasus is verslagen, keert hij terug naar zijn werkkamer, waar Bakura hem ontdoet van zijn Millennium oog, dankzij een Schaduw spel. Daarna gebruikt Bakura de Dual Monsters kaarten van Pegasus als tarotkaarten en voorspelt hij het verleden en de toekomst van Pegasus. Pegasus raakt hierdoor gepanikeerd en Bakura doet daar nog een schepje boven op. Hij verteld namelijk dat hij al enkele eeuwen oud is en wat hij van plan is met het Millennium voorwerp van Maximillion. 

PersoonlijkheidEdit

UiterlijkEdit

DeckEdit