Wikia

<- De herinnering (2) | Overzicht | Het symbool (4) ->

Het spelEdit

Het spel (3)
Tarot 3
Algemeen
Schrijver Zefred
Serie Ka-Huang
Hoofdstuk Het spel (3)
Chronologie
Voorafgegaan door De herinnering (2)
Opgevolgd door Het symbool (4)
Verwant aan Yu-Gi-Oh! (Duel Monsters)

Bakura had die avond anders besteed dan Drakon. Hij was de hele nacht op gebleven om zijn gedachten een plek te geven. Die ketting die hij had gezien om de hals van Drakon, riep vele vragen bij Bakura op. Maar hij wist de antwoorden te vinden, op een ongewone plek. Namelijk bij hem thuis.

Bakura staarde in oud boek .Het was geschreven in hiërogliefen en had al vele eeuwen doorstaan. Bakura herinnerde nog hoe hij het boek uit de handen had gestolen van de Farao. Het papyrus van het boek was dun, maar de symbolen in inkt drukten niet door het papier heen. Bakura bladerde wat door het boek heen, totdat hij een tekening zag van een soort pen.

Bakura bekeek de tekening beter en las de beschrijving die ernaast stond. De vorm van de pen kwam overeen met de ketting van Drakon. Zou het kunnen?, vroeg Bakura zichzelf af. Kon het zijn dat hij nog meer macht binnen handbereik had? De macht om niet alleen over het oude Egypte te heersen, maar ook over het oude Griekenland. Helaas stond er niet veel informatie over de pen in het boek van Bakura. Hij moest erachter komen welke magie de pen had en hoe hij het kon gebruiken. Drakon bleek het zelf niet te weten, maar daar zou Bakura verandering in brengen.

Drakon ontwaakte de volgende ochtend met een vreemd gevoel. Hij had een vreemde droom gehad, die zijn toekomst wel eens zou kunnen veranderen. Ook voelde zijn kleding nog vochtig aan. De kou was in zijn lichaam getrokken, wat Drakon deed rillen. Drakon zuchtte en kwam enigszins vermoeid van de bank af. Daarna liep hij naar de badkamer om te douchen en zijn gedachten op een rijtje te zetten.

Hij had akelige monsters in zijn dromen gezien. Monsters die hem achtervolgden en hem kwaad wilden doen. Terwijl Drakon leek te rennen voor zijn leven, zag hij voor zich allerlei vreemde tekens. Ze gloeiden helder op en kwamen Drakon bekend voor. Drakon leek in zijn droom vastberaden en stopte met rennen. Hij draaide zich om en hief zijn ketting in de lucht. Zijn kristallen staaf deed kennelijk de monster angst aanjagen, omdat zij hun achtervolging staakten.

Drakon dacht eerst dat wat hij zag maar een droom was, een verbeelding. Maar alles voelde herkenbaar en enigszins vertrouwd. Met de punt van de ketting tekende Drakon een van de vreemde symbolen, waarna een van de monsters tegen zijn wil in naar Drakon werd toegetrokken en daarna veranderde in een kleine glazen bol. Blijkbaar had Drakon meer in zich, dan dat hij voorheen dacht.

Na het douchen, zat Drakon weer op zijn bank. Hij had zijn ketting in zijn handen en bekeek het aandachtig. In zijn droom waren er eerst monsters en daarna tekende hij pas iets met zijn ketting. Als hij eerst een symbool zou tekenen, wat zou er dan gebeuren? En wat gebeurde er daarna met de monsters die in een glazen bol zaten? Konden ze weer vrijgelaten worden? Waren ze daardoor trouw aan hem?

Drakon zuchtte, hij had de behoefte aan meer informatie. Hij moest opzoek naar iets, wat voor hem verborgen was. Zijn verleden. "Waar zou ik iets laten als ik er niet meer naar omkijk, maar wel wil bewaren?" dacht Drakon hardop. Hopend dat hij daardoor een antwoord zou krijgen. Meeste mensen stopten zoiets in een doos en legden het op zolder neer, waar het verder kon verstoffen. Maar Drakons huis had geen zolder. Gelukkig wel een kelder.

Bakura was niet veel wijzer geworden van het lezen van andere oude boeken. Blijkbaar was het eerste boek zijn enige bron van informatie over de ketting van Drakon. Griekse magie, dat was het enige wat hij eigenlijk wist. En daarover wist Bakura ook niet veel. Was het sterker dan de macht van Egypte? Was het hetzelfde als de Millennium voorwerpen?

Bakura dacht even na. Het liefste wilde hij achter de Millennium voorwerpen aan, maar Drakons geheim kon belangrijker zijn. Bakura had zijn beslissing gemaakt en pakte zijn deck van de tafel en verliet zijn huis. Nu moest hij Drakon zien te vinden. Dat was geen gemakkelijke taak. Yugi kon hij makkelijk vinden vanwege zijn Millennium puzzel en dankzij zijn eigen Millennium ring die alle andere voorwerpen kon opsporen. Maar Drakon was een heel ander verhaal. Waar vind je iemand die niet van Dual Monsters houdt en opzoek is naar zijn verleden?

Drakon bevond zich in de kelder van zijn huis. Hij had enkele dozen gevonden onder aan de trap en had ze open gemaakt. In de eerste doos, waar hij inkeek, was niet veel interessants te vinden. Wat porseleinen beeldjes en onderdelen van een aquarium. Die voorwerpen leken hem niet belangrijk, dus zette Drakon die doos aan de kant.

Drakon verbaasde zichzelf over het feit dat hij nooit de moeite had genomen om in zijn kelder te kijken. Hij leek zich nooit echt verdiept te hebben in zijn verleden, maar toch vond hij het belangrijk. Vreemd, dacht Drakon. Elke keer als hij meer wilde weten over zijn verleden, werd het vager. Drakon gaf de moed niet op en haalde iedere doos ondersteboven. Uiteindelijk vond hij iets wat enkele vragen bij hem opriep.

Drakon ketting

"Nog een ketting?" zei Drakon tegen zichzelf terwijl hij het voorwerp in de lucht hield. "En een zak met knikkers" zei hij daarna ironisch. Hij maakte de fluwelen paarse zak open en haalde een glazen balletje eruit. Het voelde licht aan en Drakon bekeek het beter. Daarna schrok hij van wat hij had gezien en liet het balletje vallen. Het raakte de vloer en stuiterde nog enkele keren voordat het stil lag in een groef tussen de tegels van de kelder.

Geschokt keek Drakon naar het kleine dingetje. Was het een illusie wat hij net had gezien, of was wat hij had gezien echt? Drakon kon het angstaanjagende beeld van een duister schepsel niet van zijn netvlies krijgen. Toen herinnerde Drakon zich iets. Hij wist waar die glazen balletjes voor waren. Waarom hij twee kettingen had. Maar Drakon begreep alleen niet waarom hij dit alles was vergeten.

Bakura had geen enkel idee waar Drakon kon zijn. Hij wist niet eens of de jongen een huis had, laat staan of hij nog in de stad was. Maar Bakura gaf zich niet zomaar gewonnen. Hij liep een klein steegje in en concentreerde zich om zijn Millennium voorwerp. Zou hij instaat zijn om andere magische krachten waar te kunnen nemen? Na een tijdje kon Bakura iets voelen. Het was inderdaad de magie van Drakon, of in ieder geval de magie van zijn ketting. Het was ver weg en niet helder, maar gelukkig had Bakura nu wel een richting.

Drakon had de belangrijke spullen van de kelder naar zijn woonkamer gebracht. Hij zette de verhuisdozen op de koffie tafel en maakte ze open. Oude boeken, vreemde tekens, sieraden, kleding, van alles kwam hij tegen. Enkele dingen herkende Drakon, maar andere bleven in de mist hangen. Drakon glimlachte. Ondanks dat hij nog niet alles wist van zijn verleden, had hij veel macht in handen gekregen. Zijn duistere vlam was aangewakkerd. "Nu kan het spel beginnen" zei Drakon tegen zichzelf en keek hebzuchtig naar de fluwelen zak.