Wikia

<- Het spel (3) | Overzicht | Hoofdstuk 5 ->

Het symboolEdit

Het symbool (4)
Tarot 4
Algemeen
Schrijver Zefred
Serie Ka-Huang
Hoofdstuk Het symbool (4)
Chronologie
Voorafgegaan door Het spel (3)
Opgevolgd door Hoofdstuk 5
Verwant aan Yu-Gi-Oh! (Duel Monsters)

Drakon bevond zich buiten zijn huis. Hij had de fluwelen zak aan zijn broekriem gebonden en zijn nieuwe ketting omgedaan. Zijn kristallen staaf had hij in zijn zak gedaan, maar het koord zat stevig om zijn pols heen gewikkeld. Drakon voelde de scherpe zilveren punt van de ketting in zijn keel prikken. Na een paar dagen zou hij de pijn niet meer voelen. Tot die tijd kon hij beter niet naar beneden kijken, anders zou de punt dieper steken in zijn huid.

Bakura liep dwalend een richting op in de stad. Hij kwam langs de winkel van de opa van Yugi. Hij verkocht Dual Monsters kaarten. Zo kon je ook je deck bij elkaar rapen; gewoon je opa vragen of je wat zeldzame kaarten uit de winkel mag hebben. Bakura was hier fel op tegen. Zeldzame kaarten moest je verdienen door hard te werken, slim te zijn en direct op je doel af te gaan. Een sneu stelletje mensen vond Bakura Yugi en zijn vrienden. Beetje genieten van het leven, zonder het echt zwaar te hebben gehad.

"Hey, Bakura! Hoe is het?" vroeg Yugi glimlachend terwijl hij de winkel van zijn opa uit liep. "Oh, hallo Yugi. Met mij gaat het erg goed. En hoe voelt het nou om de nummer een te zijn qua Dual Monsters?" antwoordde Bakura met een jongere stem. Zijn uiterlijk leek ook enkele jaren achteruit te zijn gegaan. Bakura imiteerde de jongen van wie hij het lichaam had overgenomen. "Het voelt super. Bedankt, Bakura. Voor het helpen van mij en mijn vrienden" zei Yugi vriendelijk en zonder argwaan. "Graag gedaan. Dat doen vrienden toch voor elkaar?" antwoordde Bakura met een glimlach.

Bakura schonk een blik aan de Millennium puzzel die om de nek van de jonge Yugi hing. Hij had hem tijdens Dualist Kingdom bijna in handen gehad. Waarom moest de farao hem toen in de weg staan? De farao wist toch niets meer van zijn rijk enkele eeuwen geleden? Bakura ging zich niet bekommeren over het feit dat helden altijd het kwade in de weg wilden staan. Maar Bakura was het werkelijke kwaad niet, dat was de vader van de farao. Maar dat wilde de farao zelf niet toegeven.

Yugi zag hoe Bakura voor een paar seconden staarde naar zijn Millennium voorwerp. Yugi zag bij zijn vriend een bedenkelijke blik in zijn ogen. Yugi dacht ook even terug aan de tijd op Dualist Kingdom. In de Millennium ring van Bakura huisde een duistere geest, die tijdens het toernooi twee keer een poging had gedaan om de echte Bakura over te nemen. Nu was de ring weg van Bakura, maar Yugi was nog steeds ongerust over zijn vriend.

"Hoe voel je je nu, Bakura? Nu de Millennium ring weg is" vroeg Yugi voorzichtig. Bakura keek omlaag, waar eerst zijn Egyptische ketting hing. "Het voelt als een zware last die van mijn schouders is gevallen. Ik ben blij dat ik nu weer de baas ben over mijn eigen lichaam. Maar goed dat in jouw Millennium puzzel een vriendelijke geest huist" antwoordde Bakura. "Fijn om te horen" zei Yugi en pakte daarna zijn puzzel met beide handen vast. "Ik ben inderdaad blij met de geest in de puzzel. Ik beschouw hem als een echte vriend" zei de jongen daarna.

Ryo Bakura 01

"Hey Yugi! Kom je nog spelen, of niet?" riep Joey vanuit de winkel. "Alsof je een kans maakt om te winnen" zei Tristan op een treiterende manier. "Wat?! Ik was tweede bij Dualist Kingdom, jij leeghoofd!" zei Joey op een beledigende toon. "En Yugi was eerste" zei Tristan die door ging met het treiteren van zijn vriend. "Jongens, geen ruzie maken" zei Thea die tussen beide wilde komen. Glimlachend keek ze naar Yugi.

"Ik kom eraan!" riep Yugi naar zijn vrienden. "Wil je ook een potje spelen?" vroeg Yugi daarna aan Bakura. "Ik zou graag willen, maar ik moet nog wat andere dingen doen" antwoordde Bakura. "Nou, dan zie ik je op school" zei Yugi en zwaaide kort naar Bakura voordat hij weer de winkel van zijn opa binnenging. "Tot ziens" zei Bakura en zwaaide terug.

"Ik krijg jou nog wel, Yugi" zei Bakura zacht tegen zichzelf terwijl hij zijn zoektocht weer voortzette. Hij ging de hoek om van de straat en keek even om zich heen. Niemand te zien. Hij riep zijn Millennium ring op en probeerde nogmaals Drakon te zoeken. Het viel niet mee. Bakura's ketting was het spoor wat bijster. Wellicht moet hij zich beter concentreren, of was Drakon plots te ver weg? Bakura was geïrriteerd geraakt. Waarom had hij opeens de grootste moeite met het vinden van iemand?

Drakon was opzoek naar degene die hem had geholpen met zijn herinneringen. Hij had nog veel vragen waar hij het antwoord nog niet op wist. Waarom wist hij niets van zijn verleden? Waarom was hij in het bezit van magische voorwerpen? Wie was Bakura werkelijk? Met deze vragen ronddolend in zijn hoofd, haalde hij zijn motor uit de garage. Hij had behoefte aan antwoorden en wellicht kon Bakura hem helpen. Drakon kon hem voelen. Hij voelde een duistere kracht om Bakura heen, die hij eerder niet had gevoeld. Wellicht kwam het doordat hij zijn nieuwe ketting droeg?

Drakon startte zijn motor en reed richting het centrum van de stad. Hij voelde hoe hij dichter in de buurt van Bakura kwam. Drakon verzonk in zijn gedachten terwijl hij op de motor zat. Zijn lichaam leek nog wel te reageren op de omgeving, maar de geest van Drakon leek ver weg. Drakon wist niet waarom, maar hij kreeg een waas van kleuren voor zijn ogen te zien. Als hij dacht aan Bakura, zag hij een diep paarse kleur. Drakon verdreef zijn rare gedachten en lette weer op de weg. Bakura was erg dichtbij nu.

Bakura was enkele straten verder, toen zijn ketting weer het spoor van Drakon had gevonden. Hij liet zich leiden naar de straten vlak buiten het centrum. Het was daar verlaten en stil. Bakura vroeg zich af of Drakon hier ergens woonde. Toen hoorde Bakura het geluid van een naderende motor achter zich. Bakura draaide zich om en zag degene op de motor breed naar hem grijnzen.