Wikia

Banner
Inhoud: A · B · C · D · E · F · G · H · I · J · K · L · M · N · O · P · Q · R · S · T · U · V · W · X · Y · Z

Op zoek naar een nieuw verhaal om te lezen? Op deze pagina is een overzicht te vinden van alle verhalen die op de wiki zijn geplaatst gesorteerd per gebruiker. Alleen beheerders kunnen fanons aan deze lijst toevoegen, maar je kan je fanon in deze lijst zetten en dan zet het beheer hem vanzelf hier neer.

In deze lijst zal je enkel de fanons vinden, niet de fictieve werken.

Zie ook:

Per fandomEdit

AEdit

Verhaalomslag Verhaal
Latest
Bliksem door Zefred (Avatar)

Het verhaal over een jongen die in de voetstappen treedt van zijn vader. Hij komt terecht op een eiland waar zijn vader zielsveel van hield. De jongen is niet blij met wat hij ziet en brengt daar snel verandering in.

Iemand zal boeten voor verkeerde beslissingen. Wie is diegene? De jongen, de vader of het volk?

Omslag De Sintelvuren

De Sintelvuren door Mvs109 (Avatar)

De Sintelvuren is het verhaal over deserteur en oorlogsmisdadiger Jeong Jeong Ong. Ooit stond hij tevreden in de  schaduw van zijn legendarische zus, maar nu wordt hij al jaren vervolgd door de Vuurnatie, Aarderijk, Waterstam en zelfs de schimmen van wat ooit de Luchtnomaden waren.

Getergd en opgejaagd door zijn verleden probeert Jeong Jeong een belofte na te komen die hij nooit had moeten maken. Wanneer een wrede speling van het lot ook nog twee kinderen op zijn pad gooit, kan kwaad slechts kwaad voortbrengen.

DEdit

Verhaalomslag Verhaal
Vraagteken

De Disney-mascotte door Vederklauw (Disney)

Adam besluit zijn angst onder ogen te komen en zijn lot te ondergaan. Hij zal de Disney-mascotte confronteren, maar wat zullen de gevolgen zijn?

Vraagteken

De vossenjacht door Vederklauw (Disney)

In het mooie Engeland wordt jacht op een vos gemaakt. Het loopt echter wat anders dan men had verwacht.

FEdit

Verhaalomslag Verhaal
Billy-Elliot

Billy Elliot: op de balletschool door Vederklauw (Film)

Met veel pijn en moeite heeft Billy toch voet bij stuk gehouden. Nu zit hij op de Koninklijke Balletschool en oefent hij hard om zijn dromen waar te maken, maar dat valt allemaal nog niet mee.

De Zilverzing, cover

De Zilverzing door Mvs109 (Fanon²)

Wanneer Merin, een kitten van de Metal familie met een groot magisch talent, wordt aangevallen door de Zwartgeklauwden, schiet haar vader en familiehoofd Copernicus haar te hulp. In haar blinde paniek verandert ze hem echter in een metalen beeld.

Bang voor de gevolgen vlucht Merin naar de enige katten toe die haar magie teniet kunnen doen: de Ocean familie, haar grootste vijanden, in de hoop dat zij het tij kunnen keren voordat iemand er achter komt wat er gebeurd is.

GEdit

Verhaalomslag Verhaal
Vraagteken

De hringrás serie door Mistlicht (Games)

Jade Uppvakninga is een gevangene op het eiland Alcatraz. Samen met drie medegevangene, Fyr Óendanlega, Takeo Masaki en Hefnyd Daudur bedenkt ze een plan om van deze afschuwelijke plek te ontsnappen. Helaas loopt dat ietsjes anders dan gepland.

De Spion logo
De Spion door Mvs109 (Games)

Gorix, Cylara en Schout vormen een team met Garin, zijn crew en Levske om achter premiejaagster Ylana aan te gaan. Daarbij worden ze per ongeluk in een strijd gewikkeld om de wereld te redden.

HEdit

Verhaalomslag Verhaal
Naneha, HL
GroenVuur door Mvs109 (Horseland)

Als de opnames voor een grote productie op Horseland eindigen, blijft Will achter met de vraag of hij ook niet beter zijn eigen pad in kan slaan, maar hij kan nergens heen. Een paar nieuwe vrienden bieden een bijzondere oplossing.

Ook tijdelijk verschenen onder de naam Begraven Vlammen (niet langer beschikbaar op de wiki) waarbij de jongere generatie ruiters een laatste poging probeert te doen om Horseland te redden van de financiële ondergang.

KEdit

Verhaalomslag Verhaal
Casmund, Vederklauw

Vederklauws Kronieken van Narnia door Vederklauw (De Kronieken van Narnia)

Flaptekst volgt nog als ik de bundel compleet heb.

LEdit

Verhaalomslag Verhaal
Agartha, cover

Agartha door Vederklauw (Literatuur)

Samen met zijn vader en neef gaat Alex mee op zoek naar het mysterieuze Agartha, de wereld onder de onze, maar het avontuur begint pas echt als ze deze plaats hebben gevonden.

Vraagteken

Aries avontuur door Vederklauw (Literatuur)

Een mysterieuze smokkelweg en een vreemd oud vrouwtje dat weer terug in het dorp is komen wonen, zetten Arie en zijn vrienden op het spoor van een oud geheim.

Ut1big

De Begrafenisondernemers door Vederklauw (Literatuur)

Een stel jungledieren is teleurgesteld door de verandering die de bouw van een brug met zich meebrengen. Tijden veranderen, maar niet iedereen weet zich daar goed op aan te passen.

Vraagteken

Bijzondere Ricky door Vederklauw (Literatuur)

Jacob is net in het huis met de bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine gaan wonen en voelt zich daar helemaal op zijn plek. Een kapotte voorband zorgt er echter voor dat hij ook weer iemand uit het verleden ontmoet.

Een blije verrassing.

Notre Dame de Paris DSC 0846w
De Klokkenluider van de Notre Dame door Vederklauw (Literatuur)

Een creatieve hervertelling van het wereldberoemde gelijknamige verhaal van Victor Hugo samengesmolten met de minstens even bekende Disney-variant.

Opperrechter Frollo probeert tegen elke prijs Parijs te ontdoen van zigeuners, zwervers en ander getuig. Tegelijkertijd zit hij met Quasimodo opgescheept die een eenzaam bestaan in de Notre Dame lijdt.

PEdit

Verhaalomslag Verhaal

VEdit

Verhaalomslag Verhaal
Vraagteken
Sprookjes van Vederklauw door Vederklauw

In een korte, maar bondige beschrijving van enkele beroemde sprookjes weet Vederklauw een originele twist te geven aan de verhalen die we al zo goed kennen.

Onder andere Assepoester, Sneeuwwitje, de drie biggetjes en Goudlokje komen aan bod.

Muses van Hercules
Griekse goden door Mvs109

In Griekse goden worden diverse legendes rondom het ontstaan van de hyacint met elkaar verbonden in een humoristisch kort verhaal.

WEdit

Verhaalomslag Verhaal
Vraagteken

Avondpoots Warrior Cats verhalen door Avondpoot

In dit verhaal draait alles rond Wilgpoot en Valkpoot, twee RivierClanleerlingen die maar wat graag hun Clangenoten afluisteren. Maar wanneer hun scherpe oren een beangstigend gesprek opvangen, raken ze verwikkeld in een situatie van leven en dood, en er is niemand die hen kan helpen...

Mistpoot
Dichte Mist door Rookpels (Warrior Cats)

Mistpoot is een gelukkige leerling, tot ze op een dag in een ravijn valt. Wonder boven wonder overleeft ze de val. Ze begint aan een lange herstellingsperiode. Alles lijkt goed te gaan, maar dan...

Dodendansers logo
Dodendansers door Mvs109 en Hulstlicht (Warrior Cats)

Wij zijn de bergen. Onverzetbaar, onvergefelijk en strevend naar ons hoogste doel. Wij zijn ijs. Verraderlijk, gesterkt door vrieskou, massieve kracht van vloeibaar leven. Wij zijn richelzoekers, pasontdekkers, ravijnenspringers, stormvoorspellers, sneeuwslapers, zielenkijkers, ademijlers, hoogteklimmers, dieptevallers, toendrarenners, grottenlopers en levenssaters.

Wij zijn de Dodendansers.

Elementen Cover Door Avondpoot
Elementen door Avondpoot (Warrior Cats)

Een verboden vriendschap tussen Vuur en Smaragd, twee katten van verschillende clans, krijgt een dramatische wending als ze ontdekt worden.

Vraagteken

Vederklauws Warrior Cats verhalen door Vederklauw (Warrior Cats)