Wikia

Banner
Inhoud: A · B · C · D · E · F · G · H · I · J · K · L · M · N · O · P · Q · R · S · T · U · V · W · X · Y · Z
Op zoek naar een nieuw verhaal om te lezen? Op deze pagina is een overzicht te vinden van alle verhalen die op de wiki zijn geplaatst. Alleen beheerders kunnen fanons aan deze lijst toevoegen, maar je kan je fanon in deze lijst zetten en dan zet het beheer hem vanzelf hier neer.

Zie ook:

Alfabetisch

A

Toegevoegd Beschrijving
Vraagteken

Agartha door Vederklauw (Fictie)

De arrogante Dennis komt er achter dat je met een grote mond, discrimatie en een overdosis zelfvertrouwen niet heel ver komt als je plotseling ver van huis raakt.

Army of the UFO
Army from the UFO door Ran2 (Fictie)

Het begint met een aantal vreemde Ufo-waarnemingen in de Amerikaanse staat Texas, maar er lijkt zich al snel een grote dreiging dreiging te vormen voor de mensheid.

Wereldwijd worden vele mensen geteisterd door buitenaardse wezens. Wat willen ze van ons? Zijn ze goed of kwaad?

Avondpoot

Avondpoots Warrior Cats verhalen door Avondpoot (Warrior Cats)

In dit verhaal draait alles rond Wilgpoot en Valkpoot, twee RivierClanleerlingen die maar wat graag hun Clangenoten afluisteren. Maar wanneer hun scherpe oren een beangstigend gesprek opvangen, raken ze verwikkeld in een situatie van leven en dood, en er is niemand die hen kan helpen...

B

Beschrijving
Ut1big
De Begrafenisondernemers door Vederklauw (Rudyard Kipling)

Gebaseerd is op een kortverhaal, geschreven door Rudyard Kipling. Een stel jungledieren bespreekt de gebeurtenissen die bij de mensenbrug plaatsvinden.

Vraagteken
Billy Elliot: op de balletschool door Vederklauw ( Billy Elliot)

Een bundel losstaande verhalen waarvan het merendeel zich afspeelt tussen Billy's vertrek naar de Koninklijke Balletschool en zijn optreden in het Zwanenmeer.

Latest
Bliksem door Zefred (Avatar)

Het verhaal over een jongen die in de voetstappen treedt van zijn vader. Hij komt terecht op een eiland waar zijn vader zielsveel van hield. De jongen is niet blij met wat hij ziet en brengt daar snel verandering in.

Iemand zal boeten voor verkeerde beslissingen. Wie is diegene? De jongen, de vader of het volk?

D

Beschrijving
Bladpoot
Dichte Mist door Rookpels (Warrior Cats)

Mistpoot is een gelukkige leerling, tot ze op een dag in een ravijn valt. Wonder boven wonder overleeft ze de val. Ze begint aan een lange herstellingsperiode. Alles lijkt goed te gaan, maar dan...

Vraagteken
Dodelijke Blik door Avondpoot (Literatuur)

Ellen Dawn staat op het punt om uit te gaan maken van Talon, maar een rebel doet alle kansen keren en de jeugdige drakin beseffen dat Talon mogelijk niet het thuis is waar ze naar op zoek is.

Dodendansers logo
Dodendansers door Mvs109 (Warrior Cats)

Wij zijn de bergen. Onverzetbaar, onvergefelijk en strevend naar ons hoogste doel. Wij zijn ijs. Verraderlijk, gesterkt door vrieskou, massieve kracht van vloeibaar leven. Wij zijn richelzoekers, pasontdekkers, ravijnenspringers, stormvoorspellers, sneeuwslapers, zielenkijkers, ademijlers, hoogteklimmers, dieptevallers, toendrarenners, grottenlopers en levenssaters.

Wij zijn de Dodendansers.

Hobblegrunt base by prototype lq-d7o8ko8

Draken kristal door Eekhoornbries (HTTYD)

De jonge vikingsdochter Bleu probeert haar draak Hobblegrunt voor haar familie en vrienden geheim te houden, maar dat valt nog niet mee wanneer je reuzevriend nieuwsgierig is naar alles om zich heen.

E

Beschrijving
Echo van het einde, cover

Echo van het einde door Hulstlicht en Mvs109 (Fictie)

Wanneer twee doelloze reizigers elkaars pad kruisen, lijkt er aanvankelijk weinig bijzonders aan de hand. De wereld zien, nieuwe mensen ontmoeten, proeven van andere culturen. Een veel gedroomde droom en Amaya is nu druk bezig dit verlangen waar te maken. Takara beweert dat de wereld zien ook haar doel, maar is dat wel helemaal waar?

Wanneer de twee jonge vrouwen besluiten om op zoek te gaan naar de legendarische waterdraak neemt hun levenspad wel een hele bijzondere wending. Takara's ware bedoelingen komen langzaam aan het licht en ze verwacht van Amaya dezelfde kant op zal gaan, maar of Amaya dat wel wilt...

Eerste prioriteit, hoofdlogo
Eerste prioriteit door Mvs109 (Pokémon)

Eerste prioriteit is een reeks verhalen in ontwikkeling die zich afspelen rondom de Pokémon Rangers. Zo heb je Jack Walker en Thura Smith, hoofdpersonen uit Bitterzoet, die ieder moreel besef zijn verloren in hun strijd met de grootste eco-criminelen aller tijden.

Dan is er nog mevrouw Claire, uit Een missie te ver. Een ex-topranger die de veiligheid van de Ranger School opzocht na een vreselijk incident. Een van haar studenten is Nicole Nintendi, een zeer ambitieuze jonge ranger wiens gedrag erg familiair is.

En dan is er nog Drifloon drama met Kayn Wild, de niet al te gelukkige stagiar electrotechniek die de komende zes maanden voor de Ranger Unie moet werken en wiens dagelijks leven nu onmogelijk wordt gemaakt door een opdringerige drifloon.

De toon is gezet. Het verhaal kan beginnen. Is het welzijn van pokémon werkelijk 's werelds eerste prioriteit?

Elementen Cover Door Avondpoot
Elementen door Avondpoot (Warrior Cats)

Een verboden vriendschap tussen Vuur en Smaragd, twee katten van verschillende clans, krijgt een dramatische wending als ze ontdekt worden.

G

Beschrijving
Vraagteken

GAME OVER door Mistlicht (Fictie)

De zestienjarige Linda wordt iets verder in een computerspel meegesleept dan de bedoeling was. Jammer genoeg voor haar, was het spel dat ze wilde spelen niet erg onschuldig.

Geraakt door Bliksem logo

Geraakt door Bliksem door Zefred (Fictie)

Dit is een verhaal over het leven van Zeneth. Hij is een elite lid van een criminele organisatie die in opdracht werkt. eneth maakt vijanden die hem maar al te graag willen vermoorden of in sommige gevallen met hem willen samenwerken. Zeneth moet zich weten te wapenen tegen deze mensen, maar ook tegen zichzelf. Want de grootste vijand is hijzelf.

Gevangene van de kerk logo
Gevangene van de kerk door Zefred (Fictie)

Gwilions ziel wordt gevangen gehouden door het duister dat in een kathedraal leeft. De jongeman verzet zich hevig, maar kan de krachten niet verslaan. Enkel het duister zelf kan de schaduwen in zijn ziel verbannen.

Gouden zon cover
Gouden Zon door Avondpoot (Fictie)

Emma Lohay wordt onderweg naar school aangevallen en gebeten door een weerwolf met alle gevolgen van dien. Nu moet ze leren leven met de gevolgen van die dag.

Vraagteken

Goudlokje en de drie beren door Vederklauw (Volksverhaal)

Zie: Sprookjes van Vederklauw

Muses van Hercules
Griekse goden door Mvs109 (Volksverhaal)

In Griekse goden worden diverse legendes rondom het ontstaan van de hyacint met elkaar verbonden in een humoristisch kort verhaal.

Naneha, HL
GroenVuur door Mvs109 (Horseland)

Als de opnames voor een grote productie op Horseland eindigen, blijft Will achter met de vraag of hij ook niet beter zijn eigen pad in kan slaan, maar hij kan nergens heen. Een paar nieuwe vrienden bieden een bijzondere oplossing.

Ook tijdelijk verschenen onder de naam Begraven Vlammen (niet langer beschikbaar op de wiki) waarbij de jongere generatie ruiters een laatste poging probeert te doen om Horseland te redden van de financiële ondergang.

Vraagteken
Het Grote Avontuur van een Tientje door Goudvacht (Fictie)

We volgen de gebeurtenissen van een briefje van tien vanaf het moment dat hij zo wordt gedrukt in de fabriek in Italië tot het moment dat hij uit de automaat wordt gehaald.

H

Beschrijving
Heer van het duister 2
Heer van het Woud door Zefred (Fictie)

Het gelukkige leven dat Aiden had, wordt abrupt beëindigd wanneer een duistere tovenaar hem vervloekt en knecht. Aiden probeert te ontsnappen, maar terug naar zijn oude leven vergt een groot offer.

Vraagteken

De hringrás serie door Mistlicht (Games)

Jade Uppvakninga is een gevangene op het eiland Alcatraz. Samen met drie medegevangene, Fyr Óendanlega, Takeo Masaki en Hefnyd Daudur bedenkt ze een plan om van deze afschuwelijke plek te ontsnappen. Helaas loopt dat ietsjes anders dan gepland.

Vraagteken

Hof van Schaduw en Wind door Avondpoot en Mistlicht (Fictie)

I

Beschrijving
Indalo logo
Indalo door Zefred (Fictie)

Indalo is een verhaal wat zich afspeelt op het gelijknamige eiland. Dit eiland werd een lange tijd geleden geschapen door twee goden; Zwart en Wit. Daarna schiepen zij zeven goden, elk met hun eigen kleur. Nu wordt Indalo bevolkt door vosachtige wezens, die Fozy's worden genoemd. Deze schepsel hebben altijd in vrede samengeleefd, maar wanneer de goden zich weer laten zien in de wereld, wordt het een chaos en blijken de goden niet veel goeds in zich te hebben.

J

Beschrijving
Jeong Jeongs leerling, cover
Jeong Jeongs leerling door Mvs109 (Avatar)

Jeong Jeongs leerling is het verhaal van de vuurmeester Jeong Jeong, de grootste deserteur van de Vuurnatie, en zijn leerling tegen wil en dank: Azelia, een boerendochter met een onvoorwaardelijke liefde voor vuur. Wanneer Jeong Jeong haar echter niets meer kan leren, trekt ze alleen de wereld in.

Terwijl Azelia haar blik op de toekomst richt en haar droom ziet uitkomen, wordt de oude deserteur ingehaald door het verleden. Hun paden branden, roken, sidderen en vlammen, maar zullen ze elkaar nog eens kruisen?

Vraagteken
Het Jungleboek door Vederklauw (Volksverhaal)

Een herschrijving van Rudyard Kiplings Junglebook uit 1894. Deze fanon wordt opgevolgd door Het Tweede Jungleboek.

K

Beschrijving
Ka-Huang logo
Ka-Huang door Zefred (Yu-Gi-Oh!)

Bakura en Drakon slaan de handen ineen om uit de handen van de politie te blijven, maar er is iets belangrijkers dan dat. Samen kunnen ze wellicht de antwoorden vinden op oude vragen.

KA hoofdstuk

Katten van As door Avondpoot, Mvs109 en Zefred (Fictie)

Snel en dodelijk hebben de heksenvervolging de levens van vele mensen verwoest, maar een machtige tovenaar heeft een spreuk gecreeërd die uit het as van de brandstapels de mensen een tweede kans kan geven. Zo worden ook de levens gered van Amaline en Guinevere. Het verzet wordt hun nieuwe thuis.

Maar hoe verder ze in deze oorlog betrokken raken, hoe meer ze zich beginnen af te vragen of ze werkelijk aan de goede kant staan.

Vraagteken
King Kong: het Schedeleiland door Vederklauw (Literatuur)
Klokkenluider van de Notre Dame, logo

De Klokkenluider van de Notre Dame door Vederklauw (Literatuur)

Een creatieve hervertelling van het wereldberoemde gelijknamige verhaal van Victor Hugo samengesmolten met de minstens even bekende Disney-variant.

Opperrechter Frollo probeert tegen elke prijs Parijs te ontdoen van zigeuners, zwervers en ander getuig. Tegelijkertijd zit hij met Quasimodo opgescheept die een eenzaam bestaan in de Notre Dame lijdt.

Alfea, left wing
Koffie door Mvs109 (Winx Club)

Een korte blik in de wereld achter de deuren van de lerarenkamer op Alfea. Een humoristisch verhaal waarbij grenzen worden opgezocht, harde woorden worden gesproken en er zijn dingen te zien die geen student ooit zou willen zien.

L

Beschrijving
Louise Fisher
Het Lavender Town Syndroom door Appelvacht (Horror)

Het gerucht gaat dat het melodietje van Lavender Town uit Pokémon Red and Green de oorzaak is van suïcidale acties door jonge kinderen.

Vraagteken
Het Leven van Bep door Goudvacht (Fictie)

Een oude, dikke vrouw probeert het beste van haar leven te maken in haar niet zo gemakkelijke alledaagse leventje.

Vraagteken
Het leven van een huiskat door Avondpoot (Warrior Cats)

Een alternatief einde voor de kitten Nero die in deze fanon het pad kruist met de Warrior Cats.

Het lied van de sirene omslag
Het lied van de Sirene door Zefred (Fictie)

De komst van Sarena brengt een hoop gevolgen voor Zairon en de rest van de school met zich mee. Ze doet er alles aan om zo normaal mogelijk over te komen, maar haar afkomst laat zich niet verloochenen.

M

Beschrijving
Lumiose City
Masterball; Paars door Morgenpoot (Pokémon)

Masterball is het eerste deel over de Pokémon trainer Lua die samen met haar Mewtwo het kwaad bestrijd. Op haar reis staat ze bekend als 'Purple'. Maar dan komt er een kwaad dat zo groot lijkt dat het niet overwonnen kan worden... iets dat legendarische Pokémon duistere doelen voor ogen laat zien.

Vraagteken
Het meisje in het woud door Avondpoot (Horror)

Een serie aan korte horrorverhalen.

O

Beschrijving
Oneindig Duister logo 1
Oneindig Duister door Zefred (Pokémon)

Zero is blind wanneer hij het pad der kwaad betreed, maar Draka blijft verstandig op de achtergrond. Subtiel brengt Draka zijn vijanden en vrienden in een mist van ongeloof en vol geheimen.

P

Beschrijving
Parelvis
Parel door Mvs109 (Avatar)

Watermeester Hichom raakt zijn dochtertje Selkhy kwijt tijdens een oorlog na de tijd van Avatar Korra.

Selkhy wordt meegenomen naar de harem van de gouverneur waar ze haar vader dood waant. Hichom leeft echter nog, maar heeft zijn geheugen verloren door een aanval.

Zullen deze twee mensen elkaar ooit weer ontmoeten of zijn ze gedoemd om zich bij hun nieuwe leven neer te leggen?

R

Beschrijving
Reis van de Sterren, cover
Reis van de Sterren door Avondpoot en Hulstlicht (Warrior Cats)

Wanneer de SchaduwClan een profetie ontvangt, gaan vier van hun dapperste krijgers op pad om de woorden van de woorden van de SterrenClan aan te horen. Een jonge leerling van de Windclan volgt hun stiekem.

Voor Distelpoot, Zwaluwpoot en hun twee beste vrienden begint de de gevaarlijke reis om hun verloren jong terug te brengen. Wat ze echter niet weten, is dat de profetie duistere dingen voorspelde.

Zullen ze wel op tijd terug zijn om hun Clans van de ondergang te redden?

De reis van de zeven witte tijgers

De Reis van de Zeven Witte Tijgers door Zefred (Fictie)

De Reis van de Zeven Witte Tijgers is een verhaal met een Oosters tintje geïnspireerd op de Arabische/Perzische mythologie en de verhalen uit Duizend-en-een nacht.

Zeven prinsen zijn vervloekt en moeten een verre reis maken om de spreuk op te heffen. En een gevangene gaat hen daarbij helpen.

Vraagteken

Rikki-Tikki-Tavi door Vederklauw (Rudyard Kipling)

Een soort overschrijving van Kiplings kortverhaal Rikki-Tikki-Tavi. Een mangoeste die door een Engels gezin wordt opgenomen en hen uiteindelijk moet beschermen tegen een groep slangen.

S

Beschrijving
Schaduwen van glas
Schaduwen in glas door Zefred (Fictie)

Na de verwoestende oorlog tussen licht en duisternis, vrezen mensen nog altijd de kracht van de magische runen. Maar dat is niet het enige wat men moet vrezen. Langzaam sijpelt er een duistere mist over het rijk heen, een verstikkende dodelijke mist.

De Spion logo

De Spion door Mvs109 (Games)

Gorix, Cylara en Schout vormen een team met Garin, zijn crew en Levske om achter premiejaagster Ylana aan te gaan. Daarbij worden ze per ongeluk in een strijd gewikkeld om de wereld te redden.

Vraagteken
Sprookjes van Vederklauw door Vederklauw (Volksverhaal)

In een korte, maar bondige beschrijving van enkele beroemde sprookjes weet Vederklauw een originele twist te geven aan de verhalen die we al zo goed kennen.

Onder andere Assepoester, Sneeuwwitje, de drie biggetjes en Goudlokje komen aan bod.

Vraagteken
Stalen Hart door Avondpoot (Talon)

Tot zover zijn de bedoelingen van Kanin, de meestervampier die zijn soortgenoten heeft verraden aan de wetenschappers, nooit duidelijk geweest, maar blijkbaar schuilt er onder de kille aard een liefhebbend man.

Vraagteken
De Stenen Cirkel doorMorgenpoot (Warrior Cats)
Stilgezwegen banner

Stilgezwegen door Zefred (Fictie)

Taylon maakt een documenaire in de jungle als hij een neergestort vliegtuigje ontdekt. Daar doet hij een verschrikkelijke ontdekking en redt daarbij Zefrier van een langzame dood. Zefrier wil zo snel mogelijk weg uit de jungle, maar dit eist een tol. Taylon lijkt hem niet te kunnen bereiken, maar wellicht kan de mysterieuze vrouw Zefrier helpen. Ze beweert tenslotte een godin te zijn.

T

Beschrijving
Tim Babba omslag
Tim Babba door Zefred (Humor)

Nadat een geest wordt bevrijdt uit een fles, ontstaat er veel chaos in het paleis. De prinses haalt allemaal grappen uit en iedereen heeft er genoeg van. De sultan bedenkt een plan om dit te stoppen, maar hij niet alleen wil de fles van de prinses afnemen.

Vraagteken
Het Tweede Jungleboek door Vederklauw (Volksverhaal)

Een herschrijving van Rudyard Kiplings The Second Junglebook. De voorganger voor deze fanon is Het Jungleboek.

V

Beschrijving
Logo pinata

Värikäs door Zefred (Viva Piñata)

Värikäs is een verzameling van kleine verhaaltjes die zich allemaal afspelen op Piñata eiland. Te beginnen bij het verhaal over twee kleine oranje wormpjes die opzoek zijn naar een thuis. Samen met een tal van vrienden maken ze een schitterende tuin waar iedereen welkom is en plezier maakt. Maar de zon schijnt niet altijd. Een kwade professor doet er alles aan om het leven van de Piñatas zuur te maken. En dan is er nog een jongen die woont in een oude knoestige boom en soms 's nachts de tuin bezoekt.

Verboden en Verbannen
Verboden en Verbannen door Zefred (Fictie)
Vraagteken
Het verhaal van 1x1x1x1 door Appelvacht (Roblox)

De vrienden Skybloxyz en 1x1x1x1 zijn als sinds de kleuterschool bij elkaar en worden ook al zo lang gepest. Wanneer ze het spel Roblox ontdekken en 1x1x1x1 ook het slachtoffer van cyberpesten wordt, begint hij het spel te hacken.

Gloeiende sintels cover
Vonken Saga door Avondpoot (Fictie)

Yukari Dew half mutant en half mens, opgeleidt door haar vader als Geestendoder en vastbesloten om de wereld te beschermen tegen de Kwade Geesten. Samen met haar vrienden gaat ze de strijd aan tegen het grote gevaar.

W

Beschrijving
Wat is liefde wreed cover
Wat is liefde wreed! door Avondpoot (Fictie)

In een middeleeuwse getinte wereld zijn de Zilveren en het Blauwe Land met elkaar in een langdurige oorlog verwikkeld.

Sonja is een van de meisjes in het Blauwe Land dat opgeleid wordt tot krijgster, maar wanneer ze Thomas, zoon uit het Zilveren Land, ontmoet, veranderd alles.

Vraagteken

Woudgeheimen door Morgenpoot (Warrior Cats)

Z

Beschrijving
Zanddrager logo

Zanddrager door Zefred (Categorie)

Dragar, die voor het eerst de aarde betreedt, neemt het op tegen de goden om zo zijn krachten te ontdekken en een van de eerste mensen te helpen.

Hij is hun redding, hij is hun zanddrager.

Vraagteken

De Zang van de Kraai door Stormhart (Fictie)

Deneb Cattaneo steekt misschien iets vaak haar neus in andermans zaken en het loopt niet altijd goed af. Zeker niet in een wereld waar kinderen geëxecuteerd worden.

Vraagteken
Zang van de Storm door Avondpoot (Warrior Cats)
Zoféros logo 3
Zoféros door Zefred (Slime Rancher)

Een serie verhalen over de Slimes en hun ontmoetingen met nieuwe, en soms nogal vreemde, bezoekers maar hoe schattig de Slimes ook zijn, de bezoekers willen wel weer terug naar huis.