Wikia

Dit is enkel een personagepagina. Er hoort geen verhaal bij.

Winx club icon L Personage Winx Winx club icon R
Winx copy
Titel Troubadoursfee
Biografische informatie
Soort Kenniszoeker
Nationaliteit Oude Wereld, Avalon

Marije d'Or Cloche (voluit: Marije Reala d'Or Clochitement) is een van de hoofdpersonages uit het verhaal Gouden Bel. Ze behoort tot de Kenniszoekers, een zeldzaam ras magische wezens dat pijlsnel informatie kan vergaren, verwerken en eventueel kan tonen.

Marije besluit om naar Alfea te gaan om bij de boeken in diens bibliotheek te kunnen komen.

UiterlijkEdit

DagelijksEdit

Wanneer ze zich in Magix bevindt, draagt Marije over het algemeen steampunk geïnspireerde kleding. Dit wordt over het algemeen beter geaccepteerd dan haar middeleeuwse jurken en priesteresgewaden. Voor gebieden buiten de hoofdstad van de Magische Dimensie kleedt ze zich zoals ze dat gepast acht.

TransformatiesEdit

BasisEdit

Een middeleeuws geïnspireerd jurkje dat wijd uitloopt tot iets boven de knieën. Haar schouders zijn halfblood en de mouwen waaieren uit. Op haar borst draagt ze een gouden belletje, het symbool van haar soort. Marije's vleugels zijn in de vorm van kroontjespennen.

KarakterEdit

Marije oogt vrij kalm en stil, maar in haar gedachten spoken altijd eindeloos veel verhalen, liederen, spreuken en nog veel meer kennis rond. Haar hoofd is een continue storm van inspiratie. Deze Kenniszoeker is zelfs voor haar soort bijzonder leergierig. Ze pikt alles op wat ze met haar zintuigen oppikt en vergeten doet ze het nooit meer.

Haar enorme intellect wil nog weleens wat irritatie veroorzaken binnen haar (niet Kenniszoekende) omgeving. Dat niet alleen. Haar talent voor magie wekt afgunst op bij een enkeling waarbij ze zeer bot kan reageren.

Toch is Marije niet helemaal een wandelende bron van irritatie. Voor de mensen die haar eigenaardigheden en traditionele kijk kunnen respecteren is ze een zeer vriendelijk persoon en een loyale vriendin en niet te vergeten: een handige gids voor op reis. Met heel veel enthousiasme kan ze de mensen meesleuren in een van haar werken.

Haar aard lijkt net zo grillig als de natuur zelf, maar niets is minder waar. Marije berekent iedere stap die ze zet en met iedere stap, wint ze een beetje meer van je hart en vertrouwen.

FamilieEdit

Isabelle d'Or ClochitementEdit

Nar aan het hof van Chiron, koning der Kenniszoekers. Haar medium is acteren. Ze is de moeder van Marije en een minnares van meerdere machtige personen uit haar tijd. Haar grootste loyaliteit ligt echter bij Bertrand du Geus, Marije's vader.

Bertrand du GeusEdit

Minstreel wiens medium voornamelijk de schilder/tekenkunst is. Hij is de vader van Marije en de (half)broer van William van Avalon. Wie zijn vader was, is niet bekend.

William van AvalonEdit

Paladijn, tovenaar van het Licht en docent op Alfea. Hij is de oom van Marije en (half)broer van Bertrand du Geus. Tevens is hij een van de minnaars van Isabelle. Zijn vader was een paladijn.

Elaine du GeusEdit

Minstreel wiens medium de zang was. Elaine is de moeder van Bertrand en William en grootmoeder van Marije.