Wikia

IdeeEdit

Een paar pixies beleven een aantal avonturen rondom de wateren van Pixie Stad.

PersonagesEdit

MarieEdit

Pixie van de scheepsvaart. Ze is de oprichter van de Zeemeeuw Rederij die voornamelijk actief is tussen Pixie Stad en Metrognoom. Marie neemt haar verantwoordelijkheden, ook buiten werktijd, zeer serieus. Ze heeft absoluut geen geduld met gnomes.

MichielEdit

Eveneens de pixie van de scheepsvaart en het broertje van Marie. Hij is wat losser (en jonger) van aard dan zijn zusje en is bij haar in de leer om officier te worden.  Doorgaans kan hij met iedereen wel lol beleven.

AdriaanEdit

De meeuw die in vaste dienst is bij Marie (en Michiel). Hij is een soort van bootsman en blijft het liefst op de achtergrond. Wanneer ze vrije tijd hebben, is Adriaan de beste vriend van Marie.

ZephyrEdit

Zephyr beschikt over het talent om de wind te beheersen. Zijn passie is Aerologie (wetenschap van de wind), maar kan door een ongeluk zelf niet meer vliegen. Dankzij zijn goede vriend Fixit, kan Zephyr door middel van een van zijn vliegers en zijn windmagie toch zweven door de lucht.

CirceEdit

Circe is de pixie van de vissen. Ze wordt vaak verward met een zeemeermin, vanwege haar schoonheid en haar onvoorwaardelijke liefde voor het water. Ze heeft een hekel aan iedereen die het water en de vissen beledigd en veranderd ze dan ook tijdelijk in vissen.

KayEdit

Kay is de keizerlibel van Zephyr

Rederij ZeemeeuwEdit

Een rederij die opgericht is door Marie, bedoeld om zowel mensen als lading op veilige en economische wijze te vervoeren. Het hoofdkantoor zat eerst in Metrognoom, maar werd verhuisd naar Pixie Stad toen Marie het helemaal gehad had met gnomen en hun goedkope "gaat-toch-altijd-goed" reisjes.

De rederij heeft meerdere schepen tot zijn beheer, maar er kunnen er maar twee tegelijkertijd gevaren worden. Doorgaans is het het lading/passagierschip. De rederij heeft ook een cruiseschip voor in de zomer, een veerboot, een ladingsschip en een paar recreatieve scheepjes voor uitstapjes.

Marie geeft haar ladingseigenaren zekerheid over hun goederen en passagiers het vertrouwen dat ze goed aankomen. Hier zit dan wel een prijskaartje aan, maar met sommige dingen willen zelfs gnomen niet afdingen. Kwaliteit en veiligheid staan hoog bij de rederij in het vaadel.

Michiel was nog te jong om de hele concurentiestrijd met de gnomen en de elven te herinneren, maar kent het verhaal in grove lijnen.

VliegerclubEdit

De vliegerclub heeft zijn terrein aan een strandje waar een vaarroute langs loopt. Op Zeemeeuw na, snijden alle rederijen hier een stuk af om brandstof en tijd te besparen, tot groot ongenoegen van de club zelf die in het water windsurft.

Ook het strand zelf is niet veilig voor afsnijders. De opstap van de veerpond ligt in de buurt en vele lieden vinden het leuker om via het water te lopen, dan via de achterliggende weg.

De Vliegerclub gaat nog regelmatig met de rederijen in gesprek om te kijken hoe de situatie verbeterd kan worden, maar ze trekken meestal aan het kortste eind.

OntmoetingEdit

Marie en Michiel besluiten in een paar vrije uren naar de Molly Moo te gaan. Zij raken daar in gesprek met Zephyr (en Fixit?) die ze van gezicht kennen van de vele vergaderingen. Vanuit daar bloeit de vriendschap op.

AfleveringenEdit

  • Ontmoeting
  • Verkrijgen van de magic pops (3x)
  • Problemen met de elven
  • Natuurramp
  • Verlofdagen
  • Reddingsactie
  • Winkel
  • Gnoomproblemen