Wikia

RPG staat voor Role Playing Game. Je creert een personage, die avonturen gaat beleven. Ook kan je met meerdere mensen een avontuur beginnen.

Het doel van deze RPG: In deze wereld leven en zorgen dat het niet ten onder gaat, wanneer magie verdwijnt.

ElementenEdit

  • Hout
    • Flora
    • Kruid
    • Paddenstoelen
    • Gif
    • Rottingsproces
  • Vuur
    • Licht
    • Energie
    • Explosie
    • Magma
    • Hitte
  • Aarde
    • Steen
    • Zwaartekracht
    • Glas
    • Kristal
    • Bot
  • Metaal
    • Chemisch
    • Erts
    • Magnetisme
    • Elektriciteit
    • Zuur
  • Water
    • Vloeistof
    • Mist
    • IJs
    • Bloed
    • Koud
  • Lucht
    • Bliksem
    • Weer
    • Geluid
    • Vacuum
    • Gas

WezensEdit

Enkele mythische figuren die voorkomen (of waaruit je kan kiezen) in het rijk

  • Magiers (heksen en tovenaars)
  • Engelen (elven eventueel)
  • Demonen (vampieren eventueel)
  • Nimfen (soort feeen: woud, water, lucht, vuur, aarde)
  • Halflingen (bijv. centaur, lamia, naga enz.)
  • Gedaanteverwisselaar (enkel dierlijke vorm)
  • (Geesten eventueel)

MagiersEdit

De sterfelijke mensen kunnen met behulp van een medium (toverstok, runen, magisch voorwerp) hun magie laten ontstaan. Ze kunnen elk element beheersen (water, vuur, elektriciteit enz.) naarmate een magier sterker wordt. Echter omdat ze alle elementen kunnen beheersen, zijn ze niet sterker dan een wezen die een enkel element bezit. Ook hebben ze geen vleugels en kunnen niet van vorm veranderen. Ze zijn mensen met magische krachten.

EngelenEdit

Engelen hebben de gedaante van een mens, maar met vogelvleugels (verdwijnen/verschijnen) en met een lange leefduur. Engelen hebben een gesloten karakter en zijn ingetogen. Ze kunnen licht oproepen die zowel zuiverend en hoopgevens kan zijn als verwoestend en pijnlijk (vooral voor demonen). Vechten is een moeilijke opgaven voor hen.

Vleugelloze engelenEdit

Deze wezens kan je vergelijken met elven (zoals die van Lord of the Rings). Zij hebben geen vleugels, maar dragen wel het licht inzich. Vechten gaat hun gemakkelijker af, maar hebben geen distructief karakter. Zij zullen, netzoals de engelen, altijd geloven in het goede en alleen gebruiken wat ze daadwerkelijk nodig hebben.

DemonenEdit

Wezens uit het duister ontstaan die moeilijk te verslaan zijn. Omdat ze het duister kunnen beheersen, wil het echter niet zeggen dat ze altijd slecht zijn. Demonen zijn doordacht en spelen graag een spel. Vechten kunnen ze erg goed, maar ze kennen vele zwaktes, zoals het licht. Ook dragen ze altijd een teken die zorgt voor hun bestaan. Wanneer deze wordt getekend, zal de demon op die plek verschijnen. Maar als dit teken wordt vernietigd, zal de demon sterven.

NimfenEdit

Nimfen zijn wezens van de natuur. Ze hebben verschillende verschijningsvormen en zijn de grootste groep van het rijk. Ze hebben meestal een vrolijk karakter, maar kunnen ook erg verdedigend zijn. Hun prioriteit is het verzorgen van hun omgeving. Vaak zijn ze net iets kleiner dan de gemiddelde mens. Ze kunnen alleen sterven als hun geboorte boom/plant/parel/gesteente enz. vergaat. Ook kunnen ze goed opgaan in hun omgeving en hebben ze de kracht van hun aard (hout, water, aarde enz.).

WoudnimfenEdit

Deze nimfen kunnen insectvleugels hebben en berschermen bomen, struiken en bloemen.

WaternimfenEdit

Deze nimfen kunnen een staart hebben (soort zeemeerminnen). In tegenstelling tot de andere nimfen hebben ze een verleidend karakter en kunnen ze nogal gemeen overkomen. Hun emoties zijn terug te zien in hun wateren.  Ze leven in meren, zeeen, maar ook vlak bij watervallen en poelen.

BergnimfenEdit

Deze nimfen zijn verbonden met de aarde en berschermen hun berg met daarin zeldzame gesteenten. Bergnimfen zijn wat robuuster qua karakter. (Zand nog ergens verwerken)

WindnimfenEdit

Zij zijn altijd in de lucht en raken zelden de grond. Ze zijn erg luchtig, maar als ze kwaadgezind zijn, kunnen ze stormen veroorzaken.

VuurnimfenEdit

Vuurnimfen huizen in vlammen en vulkanen. Ze kunnen niet goed tegen de kou en zijn erg gepasioneerd. Veel contact hebben ze niet met de rest van de wereld, omdat hun element niet goed samengaat met de andere elementen, met uitzondering van licht en duister.

HalflingenEdit

Halflingen zijn wezens die half mens, half dier zijn. Ze bezitten geen magie. Verder uitwerken...

GedaanteverwisselaarsEdit

Deze mensen kunnen veranderen in een dier en hoe ouder/sterker ze worden, hoe groter hun dierengedaante wordt en hoe meer vormen ze kunnen aannemen. Maximaal 3 vormen. Zij hebben geen magische krachten.

RijkenEdit

De wereld kent verschillende rijken die aan elkaar grezen, of gescheiden zijn door middel van de oceaan of lucht. De verschillende wezens kunnen op verschillende plaatsen wonen, dus niet elke engel woont in het engelenrijk.

Landkaart wordt verder uitgewerkt.

  • Engelenrijk
  • Demonenrijk
  • Woudrijk (woudnimfen)
  • Luchtrijk (zwevend)
  • Magierrijk (plaats waar de school zich ook bevindt)
  • Waterrijk (zowel boven als onderwater)

SchoolEdit

De school ligt in het Magierrijk en elk wezen kan er naartoe. Het gebouw zelf is gebaseerd op een kathedraal, met de voorzieningen voor elk wezen. Er zijn verschillende vakken waar een wezen kan deelnemen, maar ook buitenschoolse activiteiten (zwemmen). De school kent verschillende afdelingen (nog verder uitwerken).

Het doel van de school is het behouden van magie.

Er zijn andere scholen die gespecialiseerd zijn in hun element, maar deze school is overkoepelend. Wellicht kan je je ook bij de andere scholen aanmelden.

Mythische wezensEdit

De wereld kent niet alleen mensen, of mensachtigen, maar ook vele mythische wezen. Denk daarbij aan zowel Griekse mythologie, als Noordse, Chinese, Europese enz... Niet elk wezen komt over ter wereld voor. Ook zij zijn niet oppermachtig of reusachtig.

OverigEdit

Wat hierboven is beschreven moet nog verder worden uitgewerkt. Daarnaast moet nog worden gekeken naar overige elemten (zand, ruimte, sterren, ijs enz.). Landkaart zeer belangrijk

RegelsEdit

  • Je mag meerdere personages hebben, maar je werkt vanuit 1 account
  • Wanneer de rpg meer leden kent, kunnen hogere rangen (koning, hertog, leraar enz.) worden weggegeven (in verhouding). Hieraan zijn regels verbonden.
  • Puntensysteem om beter inzicht te krijgen en van daaruit ook hogere rangen te geven.
  • Superieure macht (overpowered OP) voorkomen
  • Huisdieren aan enkele eisen laten voldoen (ook zij zijn niet OP en niet kolossaal, past niet in de school)
  • Geen hedendaagse technologie
  • Mensen mogen samen schrijven
  • Als jouw personage zich bevindt in bijvoorbeeld het engelenrijk, dan komt het verhaal onder het engelenrijk te vallen.
  • etc.

IdeeEdit

  • Wedstrijden

OrganisatieEdit

  • Niet alles meteen toegankelijk maken voor schrijvers (halfling/gedaanteverwisselaar)
  • Hogere rangen kunnen weggegeven worden, de voorganger wordt eruit geschreven (nog niet aangemaakt, of voor lange tijd offline)