Wikia

GluonEdit

De planeetEdit

De planeet bestaat voor een groot deel uit een waterige vloeistof. Her en der vind je eilanden. De vloeistof wordt gezien als een oceaan en wordt daarom de Slime oceaan genoemd. De oceaan heeft een hoge zuurgraad en is wat kleveriger dan water. Het gesteente waar de eilanden uit bestaan is bestand tegen de zure oceaan, maar daar is ook alles mee gezegd. Dus kijk even waar je neerstort met je ruimteschip. Het regent af en toe op de planeet. Dit zaait vaak grote paniek voor de Slimes, die niet van water houden en oplossen in water. Zie het je je al voor? Poeltjes van Slimes overal op het eiland. Wat een zielig gezicht. Door de regen ontstaan er poeltjes en vijvertjes. Dit water is zoet en drinkbaar voor de mensen die neerstorten op de planeet. Tevens worden de poeltje bewoont door een evolutionaire Slime, die compleet is aangepast aan zijn omgeving en de top van de evolutie heeft bereikt. Dit is de vijver Slime. Geen zorgen hij is niet gevaarlijk en kan niet bijten.

EilandenEdit

De planeet kent vele eilanden, verspreidt over het gehele oppervlak. De eilanden zijn relatief klein, maar precies groot genoeg voor de Slimes die er leven.

Gebieden op het een bekend eiland:

Afbeelding Gebied
Bewoond gebied

De Boerderij

The Dry Reef

Het Droge Rif

Grot

De Grotto

Canyon gebied 2

De Overgroei

Lab

Het Lab

Rots gebied
De Indigo Groeve
Oerwoud gebied
De Mos Deken
Slime Oceaan
De Slime Oceaan

Op de andere eilanden komt ongeveer hetzelfde klimaat voor, maar net wat anders. Op het ene eiland vindt je meer groen en op het andere eiland meer oranje en op weer een ander eiland meer paars. Mocht je naar een ander eiland willen gaan, dan heb je pech. De rotsen zijn wel bestand tegen de zure oceaan, maar de rest niet. Steen drijft niet, dus een boot hakken uit steen is geen goed idee. Wellicht kan je van het ene eiland naar het andere eiland reizen met je magische krachten, maar let dan wel op de zure giftige dampen die opstijgen van de oceaan. Wind is onbekend op Gluon en teleporteren is uit den boze. Tenzij het goederen zijn, dan mag het wel.

VoedselEdit

Op Gluon zijn er vier verschillende voedselbronnen, namelijk: fruit, groente, bloemen en kippen. Het fruit groeit altijd aan bomen, groente komt altijd uit de grond, kippen verschijnen uit het niets en bloemen groeien op het gras. Als je je adem inhoudt kan je wier vinden in de vijvers, maar dit wordt niet gecategoriseerd. Wat er tot nu toe aan voedsel is gevonden:

Fruit Naam
Cuberry

Cuberry

Mint Mango

Mint Mango

Pogofruit

Pogofruit

Prickly Peer

Prickly Peer

Groente Naam
Wortel

Wortel

Heart Beet

Heart Beet

Oca Oca

Oca Oca

Odd Onion

Odd Onion

Kippen Naam
Kuiken

Kuiken

Hen Hen

Hen Hen

Roostro

Roostro

Steen Kuiken

Steen Kuiken

Steen Kip
Steen Kip
Briar Kuiken
Briar Kuiken
Briar Kip
Briar Kip
Oude Kio
Oude Kip
Oude Roostro
Oude Roostro
Overig Naam
Water

Waterdruppel

Geen afbeelding beschikbaar

Orchinee

Geen afbeelding beschikbaar

Wier

De bevolkingEdit

Gluon wordt bevolkt door Slimes, maar ook door mensen die naar de planeet zijn gereisd, of er zijn neergestort. Tot nu toe is er maar een iemand die de planeet heeft kunnen verlaten. Wat er buiten de dampkring met diegene is gebeurt, weet niemand.  De rest woont verspreidt over de eilanden, maar kunnen niet bij elkaar op bezoek. Af en toe komt iemand per ongeluk toch terecht op de planeet door middel van teleporteren of tijdreizen.

Slimes soorten

  • Roze Slimes
  • Gloei Slimes
  • Steen Slimes
  • Mau Slimes
  • Vijverslimes
  • Boem Slimes
  • Kristal Slimes
  • Sluip Slimes
  • Kern Slimes
  • Gouden Slimes
  • en nog een paar onontdekte Slimes

Verder leven er ook Tarrs, bewoners van de planeet Katran in hetzelfde planeetstelsel. Hun dieet is erg veelzijdig; alle Slime soorten, fruit, groente, kippen, bloemen, honing en ze knabbelen graag aan mensen. Wat ze niet lusten zijn Plorts, diamantjes die Slimes laten liggen als je gegeten hebben, en al het andere wat ongeveer vast zit aan het eiland. Waar ze ook niet van houden is water. Dat maakt vijver Slimes de grootste vijand van de Tarrs (zei toch dat Vijver Slimes superieur waren). Maar deze zwarte blobs van slijm met regenboog kronkels, verzamelen Plorts. Niet omdat ze ze lekker vinden, nee, ze lusten ze niet, maar gewoon daarom. Wat ze met die Plorts doen is ook een raadsel. Waarschijnlijk leggen ze al de Plorts op een hoop in een grot en gaan ze erin zwemmen. Echt slim zijn ze niet.

Maar wat gebeurt er als een Slime wel een Plort eet? Dan wordt het een nog lompere en een nog erg-erige in de weg zittende Slime, die Largo's worden genoemd. Een Largo is een combi van de Slime die de Plort eet en de Slime die de Plort heeft gemaakt. Als een Largo daarna weer een Plort eet die weer van een andere Slime is, dan wordt het een Tarr, denk ik. Het ontstaan van een Tarr is niet helemaal duidelijk en verschillend per eiland. Soms ontstaan Tarrs gewoon uit het niets.

Naast Slimes, Tarrs en Largo's zijn er ook Gordo's. Dit zijn Slimes die zo groot en dik zijn dat ze maar op een plek kunnen blijven. Ze kunnen zich niet verplaatsen en zijn afhankelijk van wat de andere kleinere Slimes hen komen brengen. Je kan het zien als een heerschap. De onderdanen komen met eten bij de koning die in zijn troon zit. In ruil voor voedsel ontvangen de onderdanige Slimes de wijze woorden van de Gordo koning. Nouja wijsheid? Soms geeft de Gordo oude roestige sleutels of houten kistjes met oud fruit.

Het komt wel eens voor dat een Largo geen eten kan vinden. Hij eet bijna letterlijk voor twee, dus voedsel tekort is geen raar begrip. Op een gegeven moment worden de uitgehongerde Slimes sikkeneurig. Dan willen ze het liefst in alles bijten wat ze maar zien, ook in voorbijgangers. In jou, ja. Hoe los je dit probleem op, want ze kunnen echt heel erg in de weg zitten en je kleding helemaal verpesten. Je geeft ze gewoon wat te eten. Maar dit geen lange termijn oplossing. De hongerige Slimes, die we Ferals noemen, blijven na het eten gewoon op dezelfde plek, waar nu net geen voedsel meer is. Ze krijgen weer honger en worden weer chaggie. Gewoon die plekken ontwijken, dan overkomt je niks.

Wat valt er nog meer te vertellen over Slimes? Ohja. Je hebt lieve Slimes, maar ook Slimes die je pijn doen. Ze zijn niet zoals de Ferals en de Tarrs, die opzettelijk aan je kleding willen knagen, maar een mislukking in de evolutie. Ze kunnen er eigenlijk niks aandoen dat ze je pijn doen. De natuur dacht gewoon dat stekels, radioactiviteit en explosies handig waren. Dus je kan deze Slimes niet echt knuffelen. Dit maakt ze soms wel een beetje depri, maar muziek helpt altijd een beetje. Zolang het maar geen klassiek is, dan veranderen ze spontaan in Ferals en vallen de muziekspeler aan.

Dit was het voor nu even, maar binnenkort komt nog meer geslijm...