Wikia

Het Royal Cats Roleplay (RCR) is een toekomistig project dat het beheer van de FanFictie wiki opzet samen met Morgenpoot. Het betreft een rollenspel waarin gebruikers een bepaald personage spelen en zo verschillende avonturen zullen beleven met wat vaste personages in het verhaal of met elkaar.

Dit project staat momenteel nog in de kinderschoenen en richt zich voorlopig nog op de katten. In de toekomst zal dit uitgebreid worden met meerdere soorten dieren. De dieren zijn trouwens antropomorfisch.

RCR poster

De poster. Erop staat Prins Mauwrits.

RollenEdit

StrijdersEdit

  • Ridder: Nobel, loyaal, dapper en gaat geen uitdaging uit de weg. Heeft gezworen dat hij de riddercode zal volgen tot in de dood en dat hij zijn koning trouw zal blijven.
  • Schildknaap: Droomt van een grote toekomst als ridder, maar is nog jong en onervaren. Hij volgt ten alle tijden de bevelen van zijn leermeester op (tenminste, dat is de bedoeling) en is op het slagveld altijd een stuk minder moedig dan dat hij beweert te zijn.
  • Schutter: Vanuit de kasteelmuren schiet hij op de belagers. Hij moet goed kunnen richten, want het zou een ramp zijn mocht hij een goede ridder raken. Ze zijn snel en behendig, en hebben geen hoogtevrees.
  • Wachter: Houdt de wacht beneden bij de poorten. Niemand mag ongezien het kasteel in of uit. Ze worden ook ingezet bij de kerkers en wanneer de koning ergens naartoe gaat, gaan er altijd een paar wachters mee. Ze zijn loyaal en zullen alles melden bij hun commandant, zelfs al verraden ze daarmee hun vrienden of familie.

MagiërsEdit

Deze types kunnen allen magie beheersen, al verschilt de magie per rol.

  • Tovenaar: Slim, wijs, maar wispelturig. Gebruikt hij zijn krachten voor het goede of het kwade?
  • Alchemist: Droomt van rijkdom, en zoekt in eeuwenoude formules naar het antwoord op die ene vraag…. Hoe verander je metaal in goud?
  • Ziener: In haar glazen bol visioenen en heeft hierdoor grote macht, maar aan wie geeft ze haar geheimen prijs?
  • Heks: Op haar wordt gejaagd, al zolang de katten van het Heuvelland zich kunnen herinneren. Wordt ze gepakt, dan belandt ze op de brandstapel. Gelukkig heeft ze wat magische trucjes achter de hand.

GeboefteEdit

Er lopen heel wat schurken rond!

  • Kwakzalver: Licht iedereen op met zijn “helende” drankjes. Als hij gepakt wordt, staat hem een grote straf te wachten. Dief: Steelt alles wat van waarde is, en ja, ook zijn eten steelt hij.
  • Bedelaar: Is dit wel een echte dief? Nou ja, volgens de schout wordt hij daartoe berekend. Met zijn klaaglijke gemiauw bedelt hij om een muizenstaartje, maar volgens de wet is bedelen toch echt verboden.
  • Moordenaar: Niks is te gek voor hem. Overdag een onschuldige kat, ’s nachts een gevaarlijk persoon die iedereen vermoord die zijn ware identiteit dreigt te ontdekken.
  • Spion: Wie is dit? Dat weet niemand, maar hij klapt alle geheimen door aan de roofridders… of andersom?
  • Roofridder: Dit is toch echt wel het ergst, dit is de vijand. Sterven de roofridders niet op het slagveld, dan sterven ze wel aan de galg.
  • Gevangene: Opgesloten in de kerkers van het kasteel, verlangend naar vrijheid. Ontsnapt hij op tijd of vind hij zijn einde op het schavot?

Idee Mvs109Edit

Kunnen doorgroeien in de rollen. Dit kan gebeuren door sommige evenementen aan te gaan. Wedstrijden wellicht kunnen hierin bijdragen (wat Zef en ik eerder hadden bedacht voor het HPG met zwerkbal).

Een ridder zal bijvoorbeeld als page beginnen, dan schildknaap worden en dan ridder.

RollenEdit

  • Ridder: heeft trouw aan de koning gezworen en is gebonden aan een riddercode.
  • Schutter: meesters van de pijl en boog.
  • Soldaat

Idee Mvs109 #2Edit

Skyrim gebasseerd. Er spelen een paar factoren mee als je een personage aanmaakt:

  • Diersoort
  • Level
  • Specialisatie(s)

DiersoortenEdit

Er zijn verschillende soorten dieren waar je uit kan kiezen (dit staat nog echt in de kinderschoenen, maar zal waarschijnlijk nog worden uitgebreid met een helehoop meer achtergrondinformatie en een keuze uit meer diersoorten). De dieren zijn antropomorfisch. Dit houdt dus in dat de dieren menselijke trekjes hebben. Duidelijke voorbeelden zijn bijvoorbeeld Donald Duck, Zootopia en (tevens) Disneys Robin Hood.

Inhoud Klasse -
Kat Katten voeren binnen Fort Vleckensteyn de boventoon. Ze hebben een natuurlijke gave voor alle takken van de magie. Magie
Eekhoorn

Leven voornamelijk in de bossen rondom het fort. Ze lijken heel snoezig, maar het zijn geboren krijgers die huis en haard met hun leven beschermen.

Krijger
Valk Komen niet uit de buurt. Het zijn opportunistische vogels die regelmatig iets meer durven nemen dan ze nodig hebben. Dief

VaardighedenEdit

Ja, jongens. Het leven is niet gemakkelijk en als je een beetje succesvol wilt worden, moet je er voor werken. Daarom kan je ook niet tegelijkertijd een krachtige magiër zijn en met een zwaard kunnen omgaan. Heb je zelf geprobeerd om een succesvolle sporter te zijn en dan nog een tien voor je toets te halen?

Nee, daarvoor moet je flink aan de bak. Als jij bijvoorbeeld een tovenaar wilt worden, dan zal jij magische dingen moeten gaan doen (onderaan beginnen natuurlijk) en problemen ook magisch op moeten lossen. Zolang je geen Gandalf heet, heb je ook niks aan een zwaard.

Als je bijvoorbeeld vaardig bent in de magie, zijn er nog een aantal takken waarin je je verder kan specialiseren. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om van alles een beetje te kunnen, maar je bent natuurlijk veel sterker als een specialist.

SpecialisatiesEdit

En zelfs binnen je vaardigheden kan je je specialiseren. Als je bijvoorbeeld liever met bijlen vecht, dan specialiseer je je daarin. Of bevries je liever je tegenstander met ijsmagie? Dat kan ook.

Hoe beter je gespecialiseerd bent, hoe sterker je daarin wordt.

Waarin te verdiepenEdit

Grofweg kunnen de vaardigheden onderverdeeld worden in drie klasses, maar de vaardigheden die je kiest definiëren niets. Je bent niet automatisch een dief als je ook wat punten hebt verzameld binnen spraak en boogschieten en je bent niet automatisch een tovenaar als je één illusiespreuk kent, maar altijd een zwaard gebruikt.

De magiër De krijger De dief
Illusie Smeden Stelen
Oproepen Blokkeren Sloten openen
Vernietiging zwaar harnas (bewegen) Licht harnas (bewegen)
Helen Enkelhandige wapens Zakkenrollen
Transformatie Tweehandige wapens Spraak
Betoveren Alchemie Boogschieten

Systeem Edit

Maar hoe wordt dit nu allemaal toegepast?

Dit gaat met een puntensysteem. Door middel van schrijven verdien jij punten waarmee jij een vaardigheid en specialisatie omhoog kan halen. Er liggen schrijfopdrachten (de zogenaamde queesten) klaar, maar je kan ook je eigen queesten aanvragen.  

Stel dat jouw personage Pietje is, een kat die meestermagiër wilt worden. Om dat te doen heb je heel veel punten voor de magische vaardigheiden en specialisaties nodig.

Alleen telkens als Pietje een vijand tegenkomt, grijpt hij direct naar het zwaard. Aan het einde van het verhaal krijg je dan geen punten voor iets magisch, maar voor enkelhandige wapens. Je personage zal dus naar behoren moeten reageren (of als je echter een specialistische generalist wilt worden: dan moet je veel gaan schrijven).

AchtergrondEdit

De roofridders tiraniseren het koninkrijk. Door hen ben jij je thuis en familie verloren (dood, vermist, leefden al elders, mag jij bedenken) en je bent op de vlucht geraakt. Je komt terecht op het landgoed van Vlecksteyn waar je de ongelofelijke kans wordt gegeven om opnieuw te beginnen en iets op te bouwen. De rest is aan jou.

Idee Morgenpoot Edit

Qua doorgroeien, hier even de rangen per rol op een rijtje:

Ridder Edit

  • Page
  • Schildknaap
  • Ridder
  • Heer

Misschien kan je als goede ridder een stuk land krijgen van de koning, en daarmee heer worden?

Magiër Edit

Hoe kan je hierin doorgroeien? Dit is een lastige. Wellicht eerst kiezen welke soort magiër je wilt worden, waarna je door het doen van queesten magische vaardigheden kunt verkrijgen.

Heler: Maken van medicijnen - maken van magische drankjes - het helen van wonden met enkel je hand.

Ziener: Het lezen van kaarten - het lezen van je hand - het lezen van je ziel - voorspellen (door middel van glazen bol) - visioenen

Heks: Vliegen op een bezemsteel - maken van drankjes die goed doen - maken van drankjes die slecht doen - het beheersen van vuur - het beheersen van duister - transformeren - vloeken en bezweringen

Alchemist: Hout naar ijzer - kleine dingen naar goud door middel van formule - grote dingen naar goud door middel van formule - zonder formule (dus met alleen de handen) dingen in goud veranderen

Tovenaar: Vliegen - elementair - transformatie naar levend - transformatie naar levenloos - spreuken

Dubbelrol Edit

Is het misschien een idee dat je ook voor een dubbelrol als spion kan kiezen?

Verhalen Edit

Wellicht zouden ook de verhalen "het zwaard in de steen" en dergelijke hierdoorheen gegooid kunnen worden.

Strijder Edit

  • Ga jij het Heuvelland beschermen?
  • Als je ridder bent, kan je wellicht je eigen wapenschild ontwerpen.