Wikia

Ttw banner 1

Tussen twee werelden
Ttw logo 1
Algemeen
Maker Zefred
Genre Avontuur
Duur +40 hoofdstukken
Data 09-02-2018
Chronologie
Verwant aan Geketend door raven
TW icon 1
Tussen twee werelden bestaat uit meerdere verhalen. Het hoofdverhaal is Geketend door raven, met als hoofdpersonage Gwyn. De andere delen (of hoofdstukken) gaan over gebeurtenissen voor, tijdens of na de tijd waarin het hoofdverhaal zich afspeelt. Ook wordt een ander personage belicht en sta ik open suggesties over wie ik een apart verhaal moet schrijven.

Bal icon Ttw MededelingenEdit

Ik wil mij gaan richten op dit verhaal. Er zullen ongetwijfeld wel wat zijsprongetjes worden gemaakt, maar ik wil heel graag dit verhaal afmaken.

Mijn doel is om hoofdstukken te schrijven tussen de 3000 en 6000 woorden. Het aantal woorden hangt een beetje af van de gebeurtenissen die per hoofdstuk plaatsvinden.

Status

TW icon 1 07-08-2018

Ik ga me weer met dit verhaal bezighouden

Bal icon Ttw VerhalenEdit

Hieronder komen alle verhalen te staan die vallen onder de bundel Tussen twee werelden. Het eerste verhaal, wat tevens de meeste hoofdstukken gaat hebben, dient als rode draad. Er wordt aangeraden om Geketend door raven eerst te lezen, voordat je begint aan de andere verhalen.

Bal icon grijs Geketend door ravenEdit

Jarenlang is Gwyn opzoek geweest naar een geneesmiddel voor zijn vervloeking. Maar dan moet hij zijn zoektocht staken wanneer diegene die Gwyn vervloekt heeft de macht over de wereld wilt grijpen.

Illustratie Beschrijving
Ttw 0

Proloog

Een gebeurtenis uit het verleden van Gwyn, waar alles mee begonnen is.

Illustratie Beschrijving Illustratie Beschrijving
Ttw 1
Hoofdstuk 1

Hoofdstuk 21

t/m hoofdstuk- 40

Ttw 2
Hoofdstuk 2
Ttw 3
Hoofdstuk 3
Ttw 4
Hoofdstuk 4
Ttw 5
Hoofdstuk 5

t/m hoofdstuk 20

Bal icon Ttw InformatieEdit

De wereld waarin het verhaal zich afspeelt, heet Zion. Het kent zeven fysieke rijken en één rijk waar de geesten wonen.

Bal icon grijs PersonagesEdit

Ttw Gwyn
Tussen twee werelden
kent veel personages, maar uiteindelijk gaat het verhaal over een klein groepje die samen reizen. Enkele personages hebben ook hun eigen pagina gekregen.

Bal icon grijs MagieEdit

Over magie zijn de meningen verdeeld in Zion. Vele mensen accepteren het, maar er zijn ook veel radicalen. De Bende van de Witte Raaf is een groep die heel erg tegen de magische krachten is. Elk rijk kent een magische beschermer, die Atme wordt genoemd. Dit persoon is de balans tussen het Beneden rijk en het Lage rijk.

Bal icon grijs RijkenEdit

Ttw afbeelding 10

Elk rijk heeft zijn eigen cultuur, tradities en typische kenmerken ontwikkeld door de eeuwen heen. Maar allen delen ze een overeenkomst; trots. Elk rijk is sterk verbonden met de natuur en dat laten ze maar al te graag zien.

Er zijn drie hoofdrijken, die ook werelden genoemd kunnen worden. Hierbij speelt de grootte van het land geen rol, maar wel de eigenheid die de drie rijken bezitten. Ze zijn afgezonderd van elkaar, maar toch met elkaar verbonden.

Bal icon grijs WezensEdit

Decarda 1

DecardaEdit

Deze magische vogel leeft in Zion. Hij heeft geen banden meer met het Beneden rijk, maar komt wel in het Hoge rijk. De Decarda kent geen eigen lokroep of zang. Dat maakt deze vogel zeer gewild als boodschapper.

De meester van de vogel leert deze een bepaalde melodie, zodat de vogel altijd paraat staat. Ook luistert de vogel alleen naar die melodie. Hoort hij deze van een ander persoon dan zijn meester, dan zal de vogel niet komen.

Daarnaast zijn Decarda's heel goed in het zoeken van kruiden en edelstenen.

Bal icon Ttw TriviaEdit

  • Veel namen zijn afkomstig uit de Ars Goetia (Lesser Key of Solomon). Dit boek bevat een overzicht van 72 demonen uit de bijbel.
  • Namen van sommige rijken, personages en gebieden zijn geinspireerd op de game Aion. Dit geldt ook voor de afbeeldingen.

Bal icon grijs NavigatieEdit

Ttw banner kort 1
Bal icon Ttw Navigatie Bal icon Ttw
Bal icon Ttw Informatie Bal icon Ttw
Bal icon Ttw Overig Bal icon Ttw