Wikia

Ttw banner 1

Tussen twee werelden
Ttw logo 1
Algemeen
Maker Zefred
Genre Avontuur
Duur +40 hoofdstukken
Data 09-02-2018
Chronologie
Verwant aan Geketend door raven
TW icon 1
Tussen twee werelden bestaat uit meerdere verhalen. Het hoofdverhaal is Geketend door raven, met als hoofdpersonage Gwyn. De andere delen (of hoofdstukken) gaan over gebeurtenissen voor, tijdens of na de tijd waarin het hoofdverhaal zich afspeelt. Ook wordt een ander personage belicht en sta ik open suggesties over wie ik een apart verhaal moet schrijven.

Bal icon Ttw MededelingenEdit

Ik wil mij gaan richten op dit verhaal. Er zullen ongetwijfeld wel wat zijsprongetjes worden gemaakt, maar ik wil heel graag dit verhaal afmaken.

Mijn doel is om hoofdstukken te schrijven tussen de 3000 en 6000 woorden. Het aantal woorden hangt een beetje af van de gebeurtenissen die per hoofdstuk plaatsvinden.

Status

TW icon 1 17-04-2018

Vakantie!!! Het verhaal wordt weer opgepakt.

Bal icon Ttw VerhalenEdit

Hieronder komen alle verhalen te staan die vallen onder de bundel Tussen twee werelden. Het eerste verhaal, wat tevens de meeste hoofdstukken gaat hebben, dient als rode draad. Er wordt aangeraden om Geketend door raven eerst te lezen, voordat je begint aan de andere verhalen.

Bal icon grijs Geketend door ravenEdit

Jarenlang is Gwyn opzoek geweest naar een geneesmiddel voor zijn vervloeking. Maar dan moet hij zijn zoektocht staken wanneer diegene die Gwyn vervloekt heeft de macht over de wereld wilt grijpen.

Illustratie Beschrijving
Ttw 0

Proloog

Een gebeurtenis uit het verleden van Gwyn, waar alles mee begonnen is.

Illustratie Beschrijving Illustratie Beschrijving
Ttw 1
Hoofdstuk 1

Hoofdstuk 21

t/m hoofdstuk- 40

Ttw 2
Hoofdstuk 2
Ttw 3
Hoofdstuk 3
Ttw 4
Hoofdstuk 4
Ttw 5
Hoofdstuk 5

t/m hoofdstuk 20

Bal icon Ttw InformatieEdit

De wereld waarin het verhaal zich afspeelt, heet Zion. Het kent zeven fysieke rijken en één rijk waar de geesten wonen.

Bal icon grijs PersonagesEdit

Tussen twee werelden kent veel personages, maar uiteindelijk gaat het verhaal over een klein groepje die samen reizen. Enkele personages hebben ook hun eigen pagina gekregen.

Bal icon grijs MagieEdit

Over magie zijn de meningen verdeeld in Zion. Vele mensen accepteren het, maar er zijn ook veel radicalen. De Bende van de Witte Raaf is een groep die heel erg tegen de magische krachten is.

Bal icon grijs LocatiesEdit

Er zijn acht rijken die elk hun eigen cultuur, tradities en typische kenmerken heeft. Ze zijn verbonden met een element uit de natuur.

Het Hoge rijk

Dit rijk bestond eeuwen lang uit twee enorme torens die zelfs door het wolken heen braken. De ene toren was gewijd aan Lume en de andere aan Enero. Op een gegeven moment kreeg Enero zo'n grote hekel aan zijn toren, dat hij deze omgooide. Nu staat enkel de witte toren van Lume nog en wordt bewoond door de Erutan.

Het Lage rijk

Zo wordt het land genoemd door de Erutan. Het bestaat uit zes aparte rijken met elk hun eigen element.

Het Beneden rijk

Dit is de wereld van de geesten, geregeerd door almachtig wezen die zich niet laat beïnvloeden door Lume en Enero. Enkel de geesten van de overledenen kunnen dit rijk betreden en weer terugkeren naar het Lage rijk in een andere vorm. 

Zeal

Ook wel de stad van metaal genoemd. Deze stad is zo groot dat het wordt beschouwt als een zelfstandig rijk en tevens als het belangrijkste rijk van heel Zion.

Danaria

Dit rijk is opgebouwd uit de overblijfselen van de Zwarte Toren van Enero. Hier wonen de Fejds, mensen met een demonisch uiterlijk. Gek genoeg schijnen hier de sterren het felste aan de hemel.

Enshar

Enshar bevindt zich onder het wateroppervlak en strekt zich uit over de gehele oceaan. Echter ligt de hoofdstad dicht bij de andere rijken in een reusachtig meer. Maar waar water is, is ook ijs. Focalor, de heerser van Enshar, heeft zich namelijk gevestigd in de bergen in zijn ijspaleis.

Heiron

Heiron is het rijk van het zand. Het omvat de gehele woestijn van Zion. Toch wonen hier niet veel mensen, vanwege de barre omstandigheden. Enkele wisten zich te wapenen tegen het extreme klimaat en vestigden twee steden.

Senea

Dit rijk kent meer bomen dan burgers. Er heerst hier een serene sfeer, maar in de diepste delen van het woud, schuilen gevaarlijke monsters.

Kaidan

Dit rijk wordt niet vaak bezocht door buitenstaanders. Waarschijnlijk omdat het passeren van de vulkaan een obstakel is. Enkel mensen die een liefde voor vuur hebben, vinden hier wellicht een thuis.

Bal icon grijs WezensEdit

Decarda 1

DecardaEdit

Deze magische vogel leeft in Zion. Hij heeft geen banden meer met het Beneden rijk, maar komt wel in het Hoge rijk. De Decarda kent geen eigen lokroep of zang. Dat maakt deze vogel zeer gewild als boodschapper.

De meester van de vogel leert deze een bepaalde melodie, zodat de vogel altijd paraat staat. Ook luistert de vogel alleen naar die melodie. Hoort hij deze van een ander persoon dan zijn meester, dan zal de vogel niet komen.

Daarnaast zijn Decarda's heel goed in het zoeken van kruiden en edelstenen.

Bal icon Ttw TriviaEdit

  • Veel namen zijn afkomstig uit de Ars Goetia (Lesser Key of Solomon). Dit boek bevat een overzicht van 72 demonen uit de bijbel.
  • Namen van sommige rijken, personages en gebieden zijn geinspireerd op de game Aion. Dit geldt ook voor de afbeeldingen.

Bal icon Ttw NavboxEdit

Ttw banner kort 1
Bal icon Ttw Navigatie Bal icon Ttw
Bal icon Ttw Informatie Bal icon Ttw
Bal icon Ttw Overig Bal icon Ttw