Wikia

Grot

De Grotto bestaat uit vier zalen, of ruimtes, die op verschillende verdiepingen liggen en onderling met elkaar verbonden zijn door enkele gangen of putten. De grot kent twee ingangen. Een opening bij het huis van Beatrix LeBeau en de andere uitgang bevindt zich bij het laboratorium.

OnstaanEdit

De Grotto is ontstaan in de Slime berg door ondergrondse rivieren en door onder andere Boem Slimes. Zij vonden kleine nauwe gangetjes in de berg en ontploften op het moment dat ze klem zaten tussen het gesteente. Het gesteente werd verpulverd en grotere holtes in de berg kwamen in verbinding met de gangen waar de Boem Slimes kwamen. Er was helaas geen voedsel bron voor de Slimes in de grotten, waardoor ze niet lang bleven en uiteindelijk de plek verlieten. Beatrix LeBeau heeft enkele Slimes terug laten keren naar de grotten en ze elke dag eten gegeven, maar nadat zij de planeet verliet, zijn ook deze Slimes terug naar hun oorspronkelijke gebied gegaan.

Niveau 1Edit

Het eerste niveau begint meteen bij de linker ingang van de grot. Hier is het nog relatief licht, vanwege een opening in het plafond. Maar weinig stenen pilaren ondersteunen het plafond. Er groeien geen kristalen en er is geen water aanwezig in dit deel van de grot. Een gang leidt naar buiten, waar een teleportatie portaal staat die verbonden is met de Indigo Groeve. Dit deel van de grot is ideaal voor Gloei Slimes. Niet te licht en niet te donker.

Niveau 2Edit

Grotto Kristal

Het tweede kamer van de Grotto bevindt zich wat hoger dan de vorige ruimte. Hier zijn twee pilaren die het gewicht van de berg dragen en nog wat andere druipstenen die nog niet helemaal volgroeid zijn. Verder heeft Beatrix een simpele trap van hout gemaakt, omdat de ruimte bestaat uit verschillende platvormen. Ook heeft ze drie koraalhokken gebouwd, speciaal voor de Kristal Slimes die hier graag kwamen, vanwege de mooie kristallen. Het ondergronds water sijpelt onder andere naar deze kamer. Beatrix bracht een Vijver Slime hiernaar toe, omdat deze heel erg verlegen was en niet goed tegen het zonlicht kon. De Slime zit er nu nog steeds en gaat soms naar zijn vriendjes in het andere deel van de grot.

Niveau 3Edit

Het derde deel van de grot was de lievelingsplek van de Boem Slimes. Hier is het lekker warm. De Boem Slimes hebben hier cilindervormige plateaus gemaakt en Beatrix heeft wat vuurbloemen geplant. Hierdoor krijgt deze kamer een vulkanisch uiterlijk, waar de Boem Slimes zo van houden. Deze kamer is verbonden met de tweede kamer en de gang die naar het laboratorium leidt.

Hier stort uiteindelijk het ruimteschip van kroonprins Amphis Krustallos Dragonar.

Niveau 4Edit

Niveau 4 ligt erg laag in de grot. Hier is tevens het meeste water te vinden. Enkele pilaren houden het plafond in stand en er zijn veel druipstenen. Een gang onderwater zorgt ervoor dat de Vijver Slimes naar ruimtes in de berg kunnen die onder water staan. Je kan de ruimte bereiken door smalle gangen.