Wikia

Planeten 2

Overzicht

Ogden Ortiz
Personages
Oerwoud gebied
Gebieden Overig
Quantum Slime
Slimes
Heart Beet
Voedsel

De planeet bestaat voor een groot deel uit een waterige vloeistof. Her en der vind je eilanden. De vloeistof wordt gezien als een oceaan en wordt daarom de Slime oceaan genoemd. De oceaan heeft een hoge zuurgraad en is wat kleveriger dan water. Het gesteente waar de eilanden uit bestaan is bestand tegen de zure oceaan, maar daar is ook alles mee gezegd. Dus kijk even waar je neerstort met je ruimteschip. Het regent af en toe op de planeet. Dit zaait vaak grote paniek voor de Slimes, die niet van water houden en oplossen in water. Zie het je je al voor? Poeltjes van Slimes overal op het eiland. Wat een zielig gezicht. Door de regen ontstaan er poeltjes en vijvertjes. Dit water is zoet en drinkbaar voor de mensen die neerstorten op de planeet. Tevens worden de poeltje bewoont door een evolutionaire Slime, die compleet is aangepast aan zijn omgeving en de top van de evolutie heeft bereikt. Dit is de vijver Slime. Geen zorgen hij is niet gevaarlijk en kan niet bijten.

De planeet kent vele eilanden, verspreidt over het gehele oppervlak. De eilanden zijn relatief klein, maar precies groot genoeg voor de Slimes die er leven.

Op de andere eilanden komt ongeveer hetzelfde klimaat voor, maar net wat anders. Op het ene eiland vindt je meer groen en op het andere eiland meer oranje en op weer een ander eiland meer paars. Mocht je naar een ander eiland willen gaan, dan heb je pech. De rotsen zijn wel bestand tegen de zure oceaan, maar de rest niet. Steen drijft niet, dus een boot hakken uit steen is geen goed idee. Wellicht kan je van het ene eiland naar het andere eiland reizen met je magische krachten, maar let dan wel op de zure giftige dampen die opstijgen van de oceaan. Wind is onbekend op Gluon en teleporteren is uit den boze. Tenzij het goederen zijn, dan mag het wel.

GebiedenEdit

Afbeelding Gebied
Bewoond gebied

Bewoond gebied

In dit gebied wonen of woonden wezen die niet van de planeet Gluon afkomen, maar wel een thuis hebben gezocht.

The Dry Reef

Canyon gebied

Een gebied wat eerst onder water lag. Nu is het een dorre droge plek, waar koraalachtige rotsen staan en roze grassprietjes groeien. De grond zelf is oranje en perfect voor Steen Slimes die willen koppeltje duiken.

Sub-gebieden:

-Veel vegetatie

-Weinig vegetatie

The Glass Desert

Woestijn gebied

Dit gebied bevindt zich niet op Gluon, maar op de Tarr planeet Katran. Het is een onherbergzaam oord met veel zandstormen en hittegolven.

Rots gebied

Rots gebied

Het rots gebied is een netwerk van grotten en kliffen van een paars-achtig gesteente. Zeldzame mineralen groeien hier uit tot kolosale pilaren.

Subgebieden:

-Kristal rots

-Grotten

Vulkaan gebied

Vulkaan gebied

In dit gebied is het lekker warm. Tegen de kokend hete rivieren zijn niet alle Slimes bestand, maar het is de ideale plek voor de Boem Slimes.

Oerwoud gebied

Oerwoud gebied

Dit gebied is bedekt door talloos veel groen waar veel fruitbomen groeien en je om elke hoek knoestige takken boomwortels tegenkomt. Hoge muren van steen zorgen dat de nevel blijft hangen en een aangenaam oerwoud klimaat creeeren.

Grasvlakte gebied

Grasvlakte gebied

Een vlak gebied met veel gras. Maar wie heeft die ruïnes gebouwd?

IJs gebied

IJs gebied

Zonder kaart kunnen koukleumen hier beter weg blijven, want het ijsgebied is, zoals de naam al doet vermoeden, ijs- en ijskoud.

Slime Oceaan

Water gebied

Een uitgestrekt lichaam van slijmerig water, wat niet geschikt is om in te zwemmen, laat staan drinken.