Wikia

Op deze pagina staan wat concepten van Marieke voor Zoféros.

SlimesEdit

Slimes zijn geleiachtige buitenaardse balletjes die leven op de planeet Gluon. Het gemakkelijkste in de omgang zijn de roze slimes, maar er zijn nog een heleboel andere slimes. Twee slimes kunnen door middel van plorts met elkaar mengen. Eten ze een gemengde slime een derde plort dan wordt hij een tarr, een kwaadaardige slime.

Disc slimesEdit

Wieieieieieieieieieieieie!

Blanco Plort
Disc slime
Blanco Plort

Disc Slime

Informatie
VindplaatsOrchidee Oerwoud
DieetFruit, bloemen en groente
LievelingsetenOrchinees
GevaarlijkVoor tarrs alleen
Uiterlijk
KleurIn de kleuren van een disc.
ToevoegingenWanneer deze slime beweegt, trekt hij een capture line.
Grootte0,25 meter
PlortBlanco Plort
Persoonlijke informatie
Houdt vanOver het eiland zoeven.
Bang voorDeze slimes zijn te hyperactief om ergens bang voor te wezen.

Dieet:Edit

Bloemen, fruit en groente.

Favoriet:Edit

Cantaloopings

Slimepedia:Edit

Wat krijg je als je een zielige blanco slime kruist met de onoplettendheid van een pokémon ranger? Nee, geen prutje op de grond, maar disc slimes. Wanneer pokémon ranger Iris per ongeluk in Zoféros terecht komt, weet ze niet dat je geen spullen in de buurt van blanco slimes moeten laten slingeren.

De blanco slimes aten de capture discs en namen zo ook de eigenschappen van de disc over. Wanneer disc slimes de plorts van andere slimes opeten, mengen ze zich net als alle andere slimes, maar in hun geval is het maar tijdelijk.

Klein maar dapper. Disc slimes zitten bomvol energie, zijn vrolijk van aard en altijd bij de pinken. Wanneer deze slimes bewegen trekken ze een blauwgloeiend spoor. Iedereen die in hun sporen wordt gevangen, voelt vriendschappelijke gevoelens voor ze. Handig wanneer je tarrs en hongerslimes wilt kalmeren.

Rancher gevaren:Edit

Deze stuiterballen zijn net zo groot als capture discs en met hun hyperactiviteit in combinatie met hun sluwheid ben je ze zo kwijt. Ze zijn echter liever cirkeltjes aan het draaien, dan je moestuin plunderen aan het plunderen en zelfs als ze honger hebben (en dus je moestuin hebben geplunderd) zijn hun plorts het wel waard.

Plortonomie:Edit

De plorts van deze slimes kunnen worden gebruikt om de capture disc op te laden of andere blanco slimes in disc slimes te veranderen.

Trivia:Edit

  • Komen alleen voor op de Ranger Archipel.
  • Alleen blanco slimes kunnen disc slimes worden. Andere slimes die een disc slimes plort eten zullen geen effecten ervaren (enkel een zeer grote behoefte om vriendschap te verspreiden).

Blanco slimesEdit

Het enige dat deze slimes doen is zitten en wachten tot er iets eetbaars voorbij komt. Of tot zij worden opgegeten...
Blanco Plort
Blanco slime
Blanco Plort

Blanco Slime

Informatie
VindplaatsOrchidee Oerwoud
DieetAlles
LievelingsetenOrchinees
GevaarlijkNee
Uiterlijk
KleurWit
ToevoegingenEet alles wat er voor zijn neus ligt en mengt daarmee.
Grootte0,30 meter
PlortBlanco Plort
Persoonlijke informatie
Houdt vanBloemen
Bang voorIets verkeerds eten

Dieet:Edit

Alles wat in hun mond past, zelfs voorwerpen.

Favoriet:Edit

Orchinees

(Omdat geen enkele andere slime bloemen eet, leven de blanco slimes hun leven uit als een prachtige plant en dat vinden zij meer dan prima.)

Slimepedia:Edit

Blanco slimes komen niet veel voor wat voornamelijk te wijten is aan hun passieve gedrag. Ze glibberen over de grond als poel slimes in het water wat over land niet bijzonder snel gaat.

Hun lichtpuntje van de dag is als ze wat te eten vinden. Een plort, fruit, kip of wat ook in hun mond past. Met alles wat ze eten mengen ze. Als het een plort is hebben ze geluk. Dan veranderen ze definitief in dat type slime. Jammer genoeg maakt een menging met voedsel ze bijvoorbeeld een cubes met oogjes worden en nog altijd net zo eetbaar.

Rancher gevaren:Edit

Misschien dat je een keer over ze uitglijdt als je er een over het hoofd ziet. Daarnaast moet je geen spullen voor hun neus leggen, want ook daar mengen ze mee en niet iedereen zit te wachten op een slijmerige telefoon met oogjes.

Plortonomie:Edit

Blanco slimes geven geen plorts, omdat ze mengen met hun voedsel. Een ei komt nog het dichtste bij.

Trivia:Edit

  • Blanco slimes zijn tot nu toe alleen gespot in Orchidee Oerwoud.
  • Na de komst van de ranger is het aantal blanco slimes sterk vermindert, maar het aantal disc slimes ontzettend gegroeid.

IJsflip slimeEdit

Denk flipperkastgeluiden

Blanco Plort
Blanco slime
Blanco Plort

Geen afbeelding beschikbaar

Informatie
VindplaatsErgens in de besneeuwde bergen
DieetKippen
LievelingsetenKiptin Iglo
GevaarlijkAls ze je omver roetsjen, ging dat per ongeluk
Uiterlijk
KleurWit
ToevoegingenFlipperkast on ice
Grootte0,35 meter
PlortGeen afbeelding beschikbaar
Persoonlijke informatie
Houdt vanRoetsjen
Bang voorNaar bed gaan zonder eten.

DieetEdit

In het ijzige gebied waar deze slimes wonen, groeit nauwelijks iets, maar er zijn een paar dappere kippen die zich er wel durven wagen. Of deze kippen nu dom of dapper zijn is nog niet bekend.

Favoriet:Edit

Kiptin Iglo, een kippensoort die prima tegen het klimaat kan. Ze schijnt naar vis te smaken en heeft een iglo in plaats van een nest.

Slimepedia:Edit

IJsflip slimes leven 's nachts met zijn allen bij elkaar in een grot. 's Ochtends duwt de druk van de geiser ze met alle kracht naar buiten de spekgladde ijsvlakte op. Hier blijven ze de hele dag kaatsen in de hoop om wat eten onderweg mee te pakken. Doorgaans zijn alle slimes hun energie tegen de avond kwijt en kunnen ze terug naar hun warme grot glibberen.

Racher gevarenEdit

De ijsflip slimes vinden het heerlijk om de hele dag door rond te flipperen. Op een boerderij zullen ze dan ook niet gelukkig zijn, tenzij de rancher een geiser, een grot en veel ruimte voor een levensgroot flipperspel heeft. Je kan beter niet door een veld met ijsflipslimes lopen. Ze roetsjen je waarschijnlijk omver.

Plortonomie:Edit

Zeldzaam, omdat plorts ook op het menu van de slimes staan. Ze worden op aarde gebruikt om de beste special effects voor flipperkasten te krijgen of voor de moeiste kleuren limonade die met ijs gemengd worden.

Trivia:Edit

  • Geen

Disco slimeEdit

Play that funky music.

Blanco Plort
Disco slime
Blanco Plort

Geen afbeelding beschikbaar

Informatie
VindplaatsErgens in een grot
DieetFruit
LievelingsetenFunky Fruit
GevaarlijkAlleen als je het muziekgenre verandert
Uiterlijk
KleurIn de meest malle kleuren
ToevoegingenKomt in alle kleuren. Bijzondere variant is de disco bal slime.
Grootte0,30 meter
PlortGeen afbeelding beschikbaar
Persoonlijke informatie
Houdt vanDansen op disco muziek
Bang voorEen saai feestje

DieetEdit

Fruit

Favoriet:Edit

Funky Fruit

Slimepedia:Edit

Disco slimes leven in de grot. Een largo slime ziet er uit als een grote discobal waaronder de normale disco slimes zich verzamelen en hele dagen en nachten feestvieren.

Racher gevarenEdit

Gewoon niet aan de stereo komen.

Plortonomie:Edit

Normaal, maar de effecten van de plorts kunnen een beetje verrassend zijn.

Trivia:Edit

  • Ontstaan nadat Mvs109 per ongeluk disco slime ipv disc slime tikte.